צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בדיבורים חמים ברחובות
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בדיבורים חמים ברחובות

"אליהו ליווה את יעקב בכל הגלות" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ברחובות

"הר חברון התחבר עם הר המוריה, כי כל העניין שההרים מתחברים ביחד. " תָּבוֹר וְחֶרְמוֹן בְּשִׁמְךָ יְרַנֵּנוּ" (תהלים פט יג), כי כל ההרים התחברו ביחד. זאת העבודה, "תָּבוֹר וְחֶרְמוֹן בְּשִׁמְךָ יְרַנֵּנוּ", ללכת למלחמת קודש. וזה הסוד של מגדל עדר (274) הכתוב בפרשה, "וַיִּסַּע יִשְׂרָאֵל וַיֵּט אָהֳלֹה מֵהָלְאָה לְמִגְדַּל עֵדֶר"(בראשית לה כא), כי משם יגיע מלך המשיח. ואישה הנפקדת בפרשת וישלח יכולה להביא את מלך המשיח. היא צריכה רק לכוון שהמקווה שלה יצא בפרשת וישלח ואז תוכל להביא את מלך המשיח."

"מגדל עדר זה סוד המשיח, שהעקביים של לאה הופכים לכתר של רחל. זה שכתוב, "וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים לְפָנָיו אֶל עֵשָׂו אָחִיו אַרְצָה שֵׂעִיר שְׂדֵה אֱדוֹם". (בראשית לב ד), המלאכים זה אליהו הנביא, שכתוב, "וַיָּשֻׁבוּ הַמַּלְאָכִים אֶל יַעֲקֹב"(בראשית לב ז), ראשי תיבות אליהו. אליהו ליווה את יעקב בכל הדרכים שלו, בכל הגלות, כי העשרים שנה. כל הזמן היה ליעקב גילוי אליהו, לראות את אליהו, לשמוע את אליהו, ללכת אחרי אליהו. אליהו הלך אחרי יעקב ויעקב הלך אחרי אליהו."

""וַיָּשֻׁבוּ הַמַּלְאָכִים אֶל יַעֲקֹב לֵאמֹר בָּאנוּ אֶל אָחִיךָ אֶל עֵשָׂו וְגַם הֹלֵךְ לִקְרָאתְךָ וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ עִמּוֹ" (שם). "אִישׁ עִמּוֹ", עֶפְרוֹן הַחִתִּי, ובשמו המלא עֶפְרוֹן בֶּן-צֹחַר היה שר הכלבים, הוא היה גלגול של כלב. לכן היה צריך אברהם להכניע את עֶפְרוֹן בֶּן-צֹחַר, ויעקב את לבן בכדי לרשת את אדום."

"הם היו רבים, מתקוטטים, כמו יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי, "יָדָהּ לַיָּתֵד תִּשְׁלַחְנָה וִימִינָהּ לְהַלְמוּת עֲמֵלִים וְהָלְמָה סִיסְרָא מָחֲקָה רֹאשׁוֹ וּמָחֲצָה וְחָלְפָה רַקָּתוֹ" (שופטים ה כו), גם מָחֲקָה וגם חָלְפָה. שתי פעולות כנגד מילה ופריעה, אצל הישמעאלים זה רק פעולה אחת, אבל בישראל זה שתי פעולות. "בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא, בְּעַד הָאֶשְׁנָב".

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *