צור קשר עם הרב ברלנד

"אם היה לו ביטול לצדיק היה מקבל מלכות עולם" – הכנס באשדוד, כל המראות ודברי התורה

בליל ראשון של חנוכה הגיע כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לכנס החנוכה באשדוד. הרב שליט"א הדליק את החנוכייה במעמד ההמונים ושר את זמירות החנוכה יחד עם הציבור הגדול. לאחר מכן העביר הרב שליט"א את דברי קודשו המיוחדים לחג.

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מדליק את הנר הראשון של חנוכה באשדוד

דברי הקודש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בכנס באשדוד

"היום זו בריאת עולם חדשה. היו שני למך, אחד אבא של נח ואחד אבא של תובל קין. למך בא לנשותיו עדה וצלה ואמר להם, "וַיֹּאמֶר לֶמֶךְ לְנָשָׁיו עָדָה וְצִלָּה שְׁמַעַן קוֹלִי נְשֵׁי לֶמֶךְ הַאְזֵנָּה אִמְרָתִי כִּי אִישׁ הָרַגְתִּי לְפִצְעִי וְיֶלֶד לְחַבֻּרָתִי" (בראשית ד כג). עדה וצלה ענו ואמרו לו שהן לא רוצות לחיות עם רוצח. ענה להן, אני עיוור ולא ראיתי, כי הוא דרך את הקשת ותובל קין כיוון וכך היה קולע בול. כך נהרג קין בגיל 130. הלמך הזה היה הראשון בעולם שהרג גם את הסבא וגם את הילד."

"וַיְחִי מְתוּשֶׁלַח: שֶׁבַע וּשְׁמֹנִים שָׁנָה וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד אֶת לָמֶךְ" (בראשית ה), "שָׁנָה, וַיּוֹלֶד אֶת לָמֶךְ" ראשי תיבות שאול. שלמך היה צריך להתגלגל בשאול, שאם שאול היה מתבטל לצדיק הוא היה מתקן הכל. אם היה לאדם ביטול לצדיק הוא היה יכול לתקן את כל הגלגולים שלו עד האדם הראשון."

""כִּי שִׁבְעָתַיִם יֻקַּם קָיִן וְלֶמֶךְ שִׁבְעִים וְשִׁבְעָה" ( בראשית ד כד). למך בא בדמות שאול ושאול היה צריך לעבור ניסיונות נוראיים. שמואל אמר לשאול, "שִׁבְעַת יָמִים תּוֹחֵל עַד בּוֹאִי אֵלֶיךָ" (שמואל א י), שאול חיכה שבעה ימים לבואו של שמואל, דקה לפני 12 הוא נשבר. שאול היה צריך לחכות רק עוד דקה והיה מקבל מלכות לעולם. שמואל אמר לשאול שאם לא היה מקריב עולה ומחכה עוד דקה היה זוכה למלכות עולם לדורי דורות, רק זרע שאול היה מולך בעולם."

מראות הקודש מכנס חנוכה באשדוד עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

התמונות באדיבות א. סולמונוביץ' שיחי'

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *