צור קשר עם הרב ברלנד

הרב פינטו: אסור לדבר על צדיקים ותלמידי חכמים, זה מזיק ופוגע באדם

כל כך הרבה צרות על עם ישראל, הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א מסביר בלשון צחה עד כמה התדרדרנו לזלזול בצדיקים ותלמידי חכמים ועד כמה זה מזיק לנו.

"מי שפוגע בחכמים צריך להיות מוקצה מחמת מיאוס. פעם מישהו יכל להגיד משהו על צדיקים? היו אמות הסיפים רועדות. היום מכים צדיקים זה נהיה דבר יפה, נהנים להכות צדיקים."

"רבנים מכים רבנים, רב שמדבר לשון הרע על רב צריך להגיד לו אתה פסול, פסול, פסול, אין פסול יותר ממך. מה אתה מדבר לשון הרע על צדיק? אסור לדבר לשון הרע על צדיקים."

"לחלוק בתורה כן, אני יכול להגיד כן אתה יכול להגיד לא, בתורה מותר לחלוק. בית הילל ובית שמאי היו חולקים על התורה הקדושה, היו חולקים ורבים, יוצאים מתחתנים בינם, חברים, זו דרך השם, אבל כשאדם פוסל – כל הפוסל במומו הוא פוסל."

"מי שאומר לך פלוני הוא לא טוב, תדע שהוא לא טוב, כי מי שלא טוב הוא מדבר רע על חברו, מי שטוב לא רואה רע על חברו."

"הבעש"ט הקדוש ראה פעם חילול שבת והתחיל לבכות בכי גדול. רבנו למה אתה בוכה? ענה: כי ראיתי חילול שבת. אם ראיתי חילול שבת סימן ששמעתי לשון הרע על ת"ח ולא מחיתי. תלמיד חכם הוא בגדר שבת, ומי שראה חילול שבת סימן שהוא ראה פגיעה בת"ח ושתק."

"לחלוק על התורה מותר.., ככה התורה נבנתה. משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע.., עם ישראל נבנה כפירמידה שמשה למעלה, אבל הגענו לצורה שאחד הורג את השני וזה אסור."

"לחלוק על התורה מותר.., זה דרך השם שלי וזה הדרך שלך, אבל להיכנס למחלוקות, לשנוא, לדברים לא טובים, להכניס אנשים לדברים לא טובים. זה דבר שנגמר, כל אדם יקבל על עצמו שהוא חותך את זה."

"חותך לשון הרע מעצמו, מי שמדבר לשון הרע הוא פסול, הוא מוקצה מחמת מיאוס. יש לנו את הקב"ה, את התמימות, את עבודת השם, דרך השם, את עבודת השם בתמימות. זה החיים שלנו, כי הם חיינו ואורך ימינו, מי שהולך לצדדים יסתדר עם החיים שלו בצדדים."

"..מי שהולך בתמימות בדרך השם, אשרי יושבי ביתך, זו דרך השם האמתית, זו דרך השם שבה איש קונהו."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *