צור קשר עם הרב ברלנד
"צילום מסך מתוך יוטוב ערוץ כאן חדשות תאגיד השידור הישראלי"
"צילום מסך מתוך יוטוב ערוץ כאן חדשות תאגיד השידור הישראלי"

אשר אלמליח שנפצע אנושות בפיגוע בתחנה המרכזית ירושלים ניצל בזכות פדיון לרב ברלנד שליט"א

"אחרי 15 ימים בהם התנדנד בין חיים למוות, אשר אלמליח, המאבטח שנדקר בליבו בתחנה המרכזית  בירושלים מתחיל להתעורר", כך נפתחת הכתבה מתאגיד השידור הישראלי. כאשר מדלגים לדקה 1:53 בכתבה שומעים את מה שרבבות בישראל כבר יודעים מהיכרות אישית, "נתנו כרגע פדיון לרב אליעזר ברלנד שליט"א ואיך שהרב קיבל את הפדיון הוא אמר, 'זהו זה,עכשיו הוא יהיה בריא' – וכך אכן היה."

הטמעה מיוטוב ערוץ "כאן חדשות – תאגיד השידור הישראלי" מטעם צניעות הקטנו את התמונה 

      אלמליח 1

בראיון שנערך בקו ברסלב העולמי (02-800-8-800) עם הרב שלמה אלמליח, אחיו של הפצוע אשר אלמליח אנו מקבלים תמונה מזעזעת של המקרה. "המחבל ממש התחפש לישראלי עד שאי אפשר היה לזהות שהוא מחבל. המחבל כבר עבר בהצלחה את הבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה המרכזית, אבל משום מה אח שלי אשר תפס אותו במעיל וביקש ממנו את המסמכים. המחבל נכנס להלם, מה עוד שהתברר שמדובר בתושב שכם, בן של אחד מהקצינים ברש"פ. אחי ביקש ממנו להוריד את המעיל אך הוא לא גילה שיש לו סכין עבה וארוכה המושחזת היטב משני הכיוונים. המחבל שראה כי אחי בודק את מסמכיו זינק עליו ברשעות ונעץ לו את כל הסכין לתוך הלב. כל אדם שחוטף דבר כזה מת ללא ספק (התיאור מזעזע ואין פה המקום לפרטו). הפרופסורים אמרו לנו שאחד ממיליונים ניצל מדקירה כזו."

ספר הפירוש על העץ חיים מאת הרב שלמה אלמליח
ספר הפירוש על העץ חיים מאת הרב שלמה אלמליח

"מאז ועד עתה פקדו אותנו ניסים על גבי ניסים שמאחורי כולם עומד מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. זה התחיל חודש לפני הדקירה, כאשר אחי אשר תרם לי סכום גדול עבור פרסום הפירוש שכתבתי על ה'עץ חיים'. בשכנועים מצידו הגעתי לתחנה המרכזית בכדי לקבל הכסף ושם הוא ביקש ממני לברכו, 'וצדקה תציל ממות'. בזכות הצדקה הייתה בזמן הדקירה אשת מד"א שהצילה אותו מדימום למוות. כשסיפרנו לרב הרב רצה שנעביר מיד פדיון, אך המשפחה לא הבינה בגודל מעלת נתינת הפדיון לצדיק. הבן שלי נחמן שראה כי עניין הפדיון מתעכב אמר לרב שהוא ייתן את הפדיון ממנו, אבל מחמת מצבו הקשה של אחי הרב אמר שהפדיון לא מספיק."

      אלמליח 2

"למעשה אחי היה כבר עם נקב בריאה, צלעות שבורות ועוד תוספות של פגיעות גוף יחד עם הדקירה הנוראית בלב. בשלוש בבוקר אחי נפטר ורק עם מכשיר הנשמה חיצוני הצליחו להחיות אותו. הבן שלי שוב רץ אל מורינו הרב ברלנד שליט"א שאמר לו – 'אשר במצב קריטי וצריך מיד להביא לו סכום לפדיון נפש תוך כמה דקות'. הבן והחתן שלי השתדלו על גיוס הפדיון, נתנו לרב ואכן מצבו התאושש. מיד פניתי אליהם ואמרתי להם שבשום אופן לא אתן שההלוואות שלקחו לפדיון יפלו עליהם ואני לוקח עליי את הכל. בדיעבד התברר שכל הסכום כולו שאחי נתן לי חודש לפני הדקירה הוא הסכום שהועבר לפדיון לרב ברלנד שליט"א. המדהים הוא שאיך שנתתי את הכסף לפדיון הרגשתי מיד המתקה שאי אפשר לתאר בפה. מיד התקשרתי לכולם ואמרתי להם שאשר חי, אך כולם חשבו שהשתגעתי כי ידעו שמצבו כמעט בלתי אפשרי."

"למחרת החור של הסכין בלב נסתם, ממש באופן נס. יום נוסף עובר ושוב נס ענק כשהחור בריאה גם נסתם, הדבר התפרסם בכל הארץ. הרופאים היו בהלם מכך שהוא התחיל ליצור איתנו קשר. הפרופסור הראשי הודה בפני שכל החלמת אחי הייתה בדרך לא טבעית. זכות הצדקה והמסירות נפש עמדה לאחי, אך ללא ספק זכותו של מורינו הרב ברלנד היא שעמדה יותר מכל."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *