צור קשר עם הרב ברלנד

באמצע בר בתל אביב תלויה בענק תמונה של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אומר רבנו הקדוש, "(ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ז) "וְהַכְּלָל שֶׁהַצַּדִּיק עִקָּר שְׁלֵמוּתוֹ, כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ שְׁנֵי הַבְּחִינוֹת דְּהַיְנוּ שֶׁיֵּדַע אֵיך לְדַבֵּר וְלִלְמד וּלְהָאִיר בְּכָל אֶחָד וְאֶחָד בְּדָרֵי מַעְלָה וְדָרֵי מַטָּה, בָּעֶלְיוֹנִים וּבַתַּחְתּוֹנִים, בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, שֶׁהֵם בְּחִינַת גְּדוֹלִים וּקְטַנִּים…"

"יֵשׁ בְּנֵי אָדָם שֶׁמּוּנָחִים בַּמַּדְרֵגָה הַתַּחְתּוֹנָה מְאד עַד שֶׁהָיוּ מְיָאֲשִׁין אֶת עַצְמָן לְגַמְרֵי, חַס וְשָׁלוֹם כִּי נִדְמֶה לָהֶם שֶׁהֵם רְחוֹקִים מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך וּכְבָר אָבַד נִצְחָם וְתוֹחַלְתָּם מֵה', צָרִיך הַצַּדִּיק שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כּחַ לְעוֹרְרָם וְלַהֲקִיצָם שֶׁלּא יִהְיוּ מְיָאֲשִׁין עַצְמָן בְּשׁוּם אפֶן בָּעוֹלָם, יִהְיֶה אֵיך שֶׁיִּהְיֶה וּלְהַרְאוֹת לָהֶם וּלְהָאִיר בָּהֶם, כִּי עֲדַיִן ה' עִמָּם וְאֶצְלָם וְקָרוֹב לָהֶם וַאֲפִילּוּ בְּתוֹך הָאָרֶץ מַמָּשׁ אֲפִילּוּ אִם נָפַל לִשְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת, חַס וְשָׁלוֹם אַף עַל פִּי כֵן שָׁם דַּיְקָא נִמְצָא כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַך, כִּי "מְלא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ"."

רבי נחמן אומר שלצדיק בכלליות יש שתי עבודות, להאיר לדרי מעלה, לצדיקים שנמצאים על המסלול הנכון בעבודת ה', ולהראות להם שיש עליהם החובה להמשיך הלאה בעבודת הקודש. עם זאת, לצדיק יש עבודה גם עם הדרי מטה, עם עמי הארצות והרחוקים מדרך עבודת ה', להם צריך הצדיק להאיר שאין יאוש בעולם וגם משם אפשר וצריך להתחזק.

והנה, נתי מחברת 'נתי מערכות', הגיע במהלך עבודתו להתקין מצלמות בפאב במרכז ת"א. לכאורה, המקום שהכי עונה להגדרה – 'דרי מטה'. נתי נכנס ולנגד עיניו מתגלה מחזה מרהיב, תמונה ענקית של הצדיק, כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. נתי שהתלהב מהמראה מיהר לצלם ולהנציח את המעמד.

אלה דבריו, "תקשיב עבדתי השבוע באיזה בר בתל אביב, עשיתי שם מצלמות, תוך כדי עבודה אני קולט על הקיר תמונה ענקית של הרב ברלנד שליט"א. אני בהלם, ואני מסתכל על הבעלים של המקום, חילוני רחוק מיהדות ואני שואל אותו ככה: "אני בהלם, פה בתוך זה (בר באמצע ת"א) שמת תמונה של הרב ברלנד?! עונה לו בעל הבר – "זה רבנו (הרב ברלנד) זה הקמע של הדור!""

תודה ל'נתי מערכות' 0527867675

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *