צור קשר עם הרב ברלנד

נח: "עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ – נשמת משיח בן דוד" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לכולל 'שובו בנים' במיאמי

"בזוהר שלח-לך (ח"ג קסה) כתוב על היונה של נח, מה זה "עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ"(בראשית ח יא)? זה נשמת משיח בן דוד, נח הוא נשמת משיח בן דוד!"

דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנמסרו לכולל שובו בנים במיאמי בזמן שהצדיק היה בצלמון.

ה' רצה שנח יוריד בית מקדש של אש –"עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ"(שם) זה הנשמה של מלך המשי ח, כי כתוב (תהילים נ"ב י-יא) "וַאֲנִי כְּזַיִת רַעֲנָן בְּבֵית אֱלֹהִים בָּטַחְתִּי בְחֶסֶד אֱלֹהִים עוֹלָם וָעֶד" (שם י).

"אוֹדְךָ לְעוֹלָם כִּי עָשִׂיתָ וַאֲקַוֶּה שִׁמְךָ כִי טוֹב נֶגֶד חֲסִידֶיךָ"(שם), הזוהר אומר שכל הפרק הולך על נח שהיה צריך להוריד בית מקדש של אש, כי התיבה הייתה כמו בית המקדש אחרי שנח שהה שם שתים עשרה חודש. החדר שינה זה הקודש קודשים, כמו יעקב שנכנס ליצחק זה היה קודש קודשים ואז הוא קיבל מטל השמים (שם כז כח) את הכוח להחיות מתים."

      מפעל-הפורמטיםהרב-שיעור-חשון-תשעז-למימי-מצלמון

"נח איבד את הכוח להחיות מתים, אם נח לא היה שותה את היין הוא לא היה מאבד את הדרגה של להחיות מתים."

"למה נח שתה?"   

"כי זה היה זמורה מגן עדן, זה בא לו מגן עדן. פתאום הוא התבלבל – "וַאֲנִי כְּזַיִת רַעֲנָן בְּבֵית אֱלֹהִים" (תהלים נב י), אפילו אתה רואה זמורה בבית אלוקים אל תיגע, הכול היה מגן עדן, הזמרה הייתה מי גן עדן, העלה זית מגן עדן, היונה הייתה הגן עדן. הזוהר אומר (קסד ע"ב) שהיונה שחזרה זה לא אותה היונה שנח שלח, היונה התחלפה וזו הייתה יונה מגן עדן."

"כי עכשיו אנחנו בגן עדן ניחא לעלאין ניחא לתתאין, "תָּשִׁית לְרֹאשׁוֹ עֲטֶרֶת פָּז" (תהילים כא ד), הכתר של משיח, היונה הזאת שהביאה את הזית היא תביא את הכתר למלך המשיח."

"החתם סופר אומר שבכל דור יש מלך המשיח רק צריכים לזכות, כמו נח. נח הצליח להביא את היונה שהיא תביא את הכתר למלך המשיח, "תָּשִׁית לְרֹאשׁוֹ עֲטֶרֶת פָּז" (שם), עטרת פז זה הכתר של משיח. כתוב בספר קרניים של ר' שמשון מאוסטורפולי שמשיח יתגלה בחודש טבת, " תְקַדְּמֶנּוּ בִּרְכוֹת טוֹב" (שם) ר"ת טבת, "תָּשִׁית לְרֹאשׁוֹ עֲטֶרֶת פָּז"."

"כי חודש טבת זה חודש הטובות, עוד חודשים, יש לנו עכשיו ששים יום להכין את מלך המשיח, זה ג' טבת כולנו צריכים להכין את העניין של משיח, להכין את ההיכל, להכין את הארמון למלך המשיח."

"כי קודם משיח יבוא למיאמי, "חַיִּים שָׁאַל מִמְּךָ" (שם ה), כי משיח בן דוד צריך למות, אבל אם הוא ייסע לאומן הוא לא ימות, כי משיח גם צריך לנסוע לאומן. "אֹרֶךְ יָמִים" (שם) אותיות כרם, במיאמי אנחנו נפתח ישיבה – כרם מיאמי על שם "אֹרֶךְ יָמִים" 260= 10X 26, כרם זה עשר הוויות כרם = 260 –'כרם ישראל' – שהגאולה של עם ישראל תתחיל ממיאמי בלי שום ספק."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *