צור קשר עם הרב ברלנד

"נלחם יומם ולילה" – דברי אש קודש של הרב ברלנד שליט"א המראים את עוצמת המלחמה של הצדיק בטומאה

דברי קודש חזקים ומעוררים של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בכדי להבין את מלחמות הקודש אותה נלחם הצדיק מול כוחות הטומאה ואת הדרך של הרב להילחם להצלחת מחנה הקודש עד תום – הדברים נאמרו באפריל 2019, לפני שמישהו העלה בדעתו את נגיף הקורונה וכול המתרחש בעולם.

פתח מורינו הרב ואמר

"כנס ההתעוררות בשביל עם ישראל, בשביל לבטל את כל הגזרות מעל עם ישראל, כל נישואי התערובת, כל חילולי השבת. לא ניתן, נלחם יומם ולילה, עכשיו הולכים להילחם בשביל עם ישראל באש ובמים. לא ננוח ולא נשקוט עד שנבטל את כל הגזרות שיש על עם ישראל. אנחנו לא נישן ולא נאכל עד שנבטל את כל הגזרות. כמו אהרון הכהן שעצר את המגפה, שבא עם מלאך המוות, הכניע אותו והשכיב אותו על הארץ. כמו אהרון הכהן שלא ישן דקה ונלחם 24 שעות כשבידו חנית, הוא לא עזב את החרב שנייה אחת."

נלחם על הקדושה עד טיפת דמנו האחרונה

"אנחנו נהיה כמו אהרון הכהן, נלחם עד טיפת דמנו האחרונה, כמו שאמר משה, "מי לה' אליי", לא ננוח ולא נשקוט עד שנבוא לארץ הקודש. לא יהיו פגמי ברית, ולא שום פגמי עיניים. שומרים את המחשבה, כמו שאמר דוד המלך, "אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל" (תהלים קמד יב). כל הבנות יהיו כמו תבנית היכל, כולן יהיו כאבני המקדש והמזבח."

"נלחם עד כלות הנפש על קדושת שמו יתברך ולא נשקוט – עד שירד ביהמ"ק של אש. כמו ר' זירא שירד ביהמ"ק של אש, כמו יונתן בן עוזיאל שירד ביהמ"ק של אש, הוא היה איש מלחמה שנלחם עד כלות הנפש. אנחנו נלחם עד טיפת הדם האחרונה כמו אהרון הכהן שהוריד את מלאך המוות לרצפה. מלאך המוות התחנן אליו שירחם עליו."

איך נלך למשה? הוא כל הזמן נלחם בי!

"אהרון אמר למלאך המוות בא נלך למשה רבינו, שאל המלאך איך נלך למשה? הוא כל הזמן נלחם בי! משה תפס אותו כמו תרנגול בצוואר והוליך אותו אחריו, ומלאך המוות היה באמת מסכן. לאהרון לא הייתה טיפת רחמנות עליו, עם ישראל הלך עם אהרון ומשה רבינו, נלחמו במלאך המוות וניגרו אותו – לא נשאר ממנו זכר לא בעולם הזה ולא בעולם הבא."

"עכשיו מלאך המוות הוא מסכן בלי שיניים ובלי עיניים, הוא בכה והתחנן שירחמו עליו. משה רבינו שהוא שיא הרחמים לא ריחם עם מלאך המוות אפילו בטיפה אחת, הוא הוציא לו את כל רמ"ח אברים ושס"ה גידים ולא נשאר ממנו זכר. "תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח" (תדברים כה יט), עמלק קירר את האמבטיה הרותחת שאסור לקרר."

לא גולשים, לא מתגלשים מדרך המלך

"לא מוותרים לעמלק עד שיבוא ויבקש סליחה ומחילה מכל הנשמות החפות מפשע, נשמות של צדיקים, נשמות של ילדים, איך הוא יכל להוציא אותם מהקדושה? לא נעזוב את הדרך הטובה כשיבוא היצה"ר עם כל הערמומיות שלו, עם כל הנוכלות שלו, לא נתבלבל. לא גולשים, לא מתגלשים מדרך המלך, מתפללים כל בוקר שחרית במשך שלוש שעות, מנחה שעתיים וערבית שעתיים וחצי. כל תפילה תהיה ארוכה כמו תפילת חנה שעמדה שלוש שעות שמונה עשרה."

"עלי הכהן שאל את חנה מדוע היא שיכורה, אבל היא רק בכתה ואמרה לעלי שאין לו רוח הקודש, אני אישה כשרה, כל אישה היא תמיד כשרה, עלי ביקש סליחה שהוא חשד שהיא שיכורה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *