צור קשר עם הרב ברלנד

דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בישוב יצהר – מוצ"ש פרשת וארא תשע"ט

דברי קודשו של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א כפי שנמסרו ביישוב יצהר. "הקשו בגמרא לרבי יוסי איך אפשר להתחתן עם שתי אחיות? ענה ר' יוסי, לא.., למרב היו חמישה בנים, כל אישה חייבת שיהיו לה חמישה בנים. למרב תוך שבועיים היו חמישה בנים, כמו בית עובד אדום הגתי שתוך שלושה חודשים היו לו שישה בנים מכל אישה. היו לו שמונה כלות, שמונה כלות כפול 6 זה 48, הוא גם נולדו לו שש וביחד זה 54 ילדים, ועוד 8 מ – [*] ביחד 62. אדם חייב להגיע ל- 62 בנים כמו בית עובד אדום הגתי."

"שאול נתן לעדריאל המחולתי את מרב, בתו לאישה (מרב הובטחה לדוד לאחר ניצחונו על גָּלְיָת. שאול לא קיים את הבטחתו והיא ניתנה לעדריאל). עדריאל היה כל היום רק רוקד, לכן הוא נקרא מחולתי. כתוב בשמואל א' ( י כ-כב ) "וַיַּקְרֵב שְׁמוּאֵל, אֵת כָּל-שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל; וַיִּלָּכֵד, שֵׁבֶט בִּנְיָמִן. וַיַּקְרֵב אֶת-שֵׁבֶט בִּנְיָמִן, לְמִשְׁפְּחֹתָו, וַתִּלָּכֵד, מִשְׁפַּחַת הַמַּטְרִי; וַיִּלָּכֵד שָׁאוּל בֶּן-קִישׁ, וַיְבַקְשֻׁהוּ וְלֹא נִמְצָא. וַיִּשְׁאֲלוּ-עוֹד, בַּה', הֲבָא עוֹד, הֲלֹם אִישׁ.  וַיֹּאמֶר ה', הִנֵּה-הוּא נֶחְבָּא אֶל-הַכֵּלִים." חיפשו את שאול שנחבא אל הכלים ולא מצאו אותו.'

""וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-כָּל-הָעָם, הַרְּאִיתֶם אֲשֶׁר בָּחַר-בּוֹ ה', כִּי אֵין כָּמֹהוּ, בְּכָל-הָעָם; וַיָּרִעוּ כָל-הָעָם וַיֹּאמְרוּ, יְחִי הַמֶּלֶךְ. וַיְדַבֵּר שְׁמוּאֵל אֶל-הָעָם, אֵת מִשְׁפַּט הַמְּלֻכָה, וַיִּכְתֹּב בַּסֵּפֶר, וַיַּנַּח לִפְנֵי ה'; וַיְשַׁלַּח שְׁמוּאֵל אֶת-כָּל-הָעָם, אִישׁ לְבֵיתוֹ. וְגַם-שָׁאוּל–הָלַךְ לְבֵיתוֹ, גִּבְעָתָה; וַיֵּלְכוּ עִמּוֹ–הַחַיִל, אֲשֶׁר-נָגַע אֱלֹהִים בְּלִבָּם. וּבְנֵי בְלִיַּעַל אָמְרוּ, מַה-יֹּשִׁעֵנוּ זֶה, וַיִּבְזֻהוּ, וְלֹא-הֵבִיאוּ לוֹ מִנְחָה; וַיְהִי, כְּמַחֲרִישׁ." (שם כד-כז). שאול היה הכי גבוה באותו הדור, כי המלך חייב להיות גבוה. "וַיִּבְזֻהוּ, וְלֹא-הֵבִיאוּ לוֹ מִנְחָה; וַיְהִי, כְּמַחֲרִישׁ" (שם כז), כי שכם נקרא בן חומר, הגויים הם כמו חמורים. כמו שחמור בן חמור הוא יכול להתחתן עם ביתו החמורה, או עם אימו החמורה, כך הגויים יש להם דין של חמורים, הם מתחתנים עם הבנות שלהם, עם האימהות שלהם. חמור עם חמור, לכן הוא נקרא נחש."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *