צור קשר עם הרב ברלנד

האדמו"ר מטאהש זצ"ל: "כל התפילות של כלל ישראל עוברות דרך הישיבה של הרב ברלנד שליט"א"

כ"ק האדמו"ר מטאהש זצ"ל: "כל התפילות עוברות דרך המקדש, אבל מקום המקדש נחטף בידי חיצוניים, וכעת כל התפילות של כלל ישראל עוברות דרך הישיבה של הרב  אלעזר ברלנד שליט"א"

היום, כ"ז אב חל יום היארצייט של האדמו"ר מטאהש זצ"ל מקנדה שהיה ידוע כבעל צדקה גדול ועסוק רבות בפדיון שבויים. האדמו"ר היה מזקני האדמו"רים בארה"ב וקנדה ונפטר בגיל 93.

במשך חייו נודע האדמו"ר כמי שפועל ישועות וברחבי העולם היו לו חסידים רבים. במשך שנים רבות נהגו להגיע כדי לקבל ברכתו, ואולם בשנים האחרונות גבאיו לא הכניסו כל אחד וזאת בשל חלישותו. לאורך השנים נהג האדמו"ר לקרוא מידי שבת את קריאת התורה בביהמ"ד הגדול.

האדמו"ר מטאהש זצ"ל: "כל התפילות של כלל ישראל עוברות דרך הישיבה של הרב ברלנד שליט"א"

הרב שלמה חיים ריכטער סיפר כי בשנת תשנ"ב כשנפתחו השערים לאומן על ידי הרה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א תבעו אותו רבנים בברסלב לדין תורה בבית דין של העדה החרדית מי יקח מעתה את האחריות על אומן לאחר שהרב וקהילת "שובו בנים" היו החלוצים כל השנים לנסוע לאומן.

באותה תקופה סיפר יהודי לאדמו"ר מטאהש זצ"ל על הדין תורה ועל כל המחלוקת.

האדמו"ר מטאהש זצ"ל לקח את כובעו, הניח אותו על החזה, סובב את כיפתו ושאל: "זה הרב שיש לו את ישיבה הקרובה למקום המקדש?"

כשהשיבו לא שכן, ענה האדמו"ר מטאהש זצ"ל: "ידך ויהיה אלוקים איתך. הם הברסלבים האמייתים. כל התפילות עוברות דרך המקדש, אבל מקום המקדש נחטף בידי חיצוניים, וכעת כל התפילות של כלל ישראל עוברות דרך הישיבה של הרב  אלעזר ברלנד שליט"א". עוד אמר לו האדמו"ר מטאהש זצ"ל: "תיסע לארץ ויהיה קידוש ה' גדול".

כשחזר היהודי ארצה כדי למסור את הדברים לרב ברלנד שליט"א אמר לו הרב: "אתמול בלילה מסרתי להם את כל אומן". היהודי הצטער שהגיע לחינם לארץ ושאל את הרב ברלנד: "הגעתי לחינם ארצה?", והרב השיב לו: "לא, היה שווה את הנסיעה כדי שתתפלל בארץ".

בשנתיים האחרונות לחייו של האדמו"ר מטאהש זצ"ל הוא לקה בדלקת ריאות, ומאז הידרדרה בריאותו. נפטר בכ"ז באב תשע"ה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *