צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: הרב אברהם חנניה שליט"א – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד. הגאולה תלויה באמונה בצדיק

הרב אברהם חנניה שליט"א מוותיקי תלמידי הגה"צ הרב אליעזר שליט"א, זכה כבר עשרות בשנים להצטופף ולהימנות בין ראשוני תלמידיו. הרב אברהם ידוע בדברי התורה המחזקים שלו ובאהבתו הגדולה למורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הנה מקצת מדבריו.

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הביא את דברי רבי נתן לפיהם הצדיק אחראי על כל העולמות כולם ובוודאי על העולם השפל הזה בו אנו נמצאים, אך אנו בשפלות דעתנו נחשך לנו אור הצדיק. אנו שואלים כל הזמן: מה עם הרב? אנחנו צריכים לשאול: מה איתנו, איך נחשך לנו האור של הצדיק? שנזכה לשמוע בקול הצדיק ולהבין שלמעשה הצדיק סובל רק בשבילנו.

כל מה שעובר הצדיק זה רק בשביל לעורר אותנו, שנתחיל באמת לעבוד את השם, לכן צריך להתפלל על כך הרבה. ר' נתן כותב שהגאולה וביאת משיח תלויים באמונה בצדיק. לכן אנו צריכים לבקש על זה אלפי פעמים ביום. כי רבינו הקדוש אומר שמתוך 48 דרכי קניין התורה אמונת חכמים היא החשובה ביותר. וזה מה שהרב רוצה, שנזכה לשמוע בדבריו, לא לזוז מהם ימין או שמאל. להאמין שכל מעשי הצדיק הם רזים וסודות גדולים. לדוגמה, פעם כשהרב נסע לארה"ב הוא אמר שיש לו אלף כוונות בכך. לצדיק יש אלף כוונות בכל מעשה שלו. לכן, רבי נחמן אומר שההמתקה של השכל הכולל בר"ה היא ע"י האמונה שכל מעשי הצדיק הם רזים.

אין דבר שהצדיק לא יכול להושיע אותנו בו, זיווג הגון, בנים ופרנסה. רבי נתן כותב שהצדיק הוא מעיינות הישועה שאינם נפסקים לעולם. רבינו נחמן אומר שהצדיק הוא אוצר של יראת שמיים, אך לצערנו עדיין  לא לקחנו משם כלום. כל האבדות אצל הצדיק, אך צריך לגלות את זה באמת שהכל אצל הצדיק. כי ה"י הוא אינסוף, אך הגילוי של השם לעולם הוא ע"י הצדיק. ותפקידנו להתפלל על-כך, שהאור הזה יאיר לנו.

להגיד תיקון הכללי על הרב, לתת פידיון נפש להצלחתו. כי הצדיק נותן, הוא לא מקבל ואיפה שאנו מוסרים נפש ונותנים, שם הוא יכול להשפיע לנו והטוב של האדם מתגלה. יש לי חבר שהרב אמר לו: "כל אלף דולר שתתן לי אתה תקבל עשר אלף דולר". באמת הוא נתן חמש אלפים וזכה לקבל חמישים אלף דולר. כי הצדיק הוא יותר נותן מאשר לוקח. צריך להתפלל על זה שלא נהיה קמצנים.

 השם יזכה אותנו שנזכה לאמונת צדיקים, שיתגלה הצדיק לנו ולכל עם ישראל, ונזכה לגאולה שלימה במהרה בימנו אמן.

      אברהם-חנניה

באדיבות קו המידע 02-587-5777

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *