צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: הרב הראה לי שהוא יודע הכל – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מאיר גדל בבני ברק בבית חרדי ליטאי שבו לא שמעו את השם הרב אליעזר ברלנד שליט"א ובטח לא על צדיק האמת. כדאי לקרוא את סיפורו המדהים המגלה עוד טפח מרוח קודשו של הצדיק ומדרך פועלו.

      ישראל-מאיר-1

"לפני שנתיים התפללתי הרבה בציון של רבי יהודה זאב ליבוביץ זצ"ל ושמתי לב שר' נחמן מזכיר בספריו הרבה את המושג של צדיק האמת. לכן בקשתי בתפילה למצוא את הצדיק האמת ובאורח פלא, מיד שיצאתי מהציון אני שומע יהודי שמספר לחברו שהוא חזר מהרב שליט"א. אמנם, שמעתי על השם הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אך לא ראיתי אותו אף פעם למרות שהייתי באומן. התעוררתי מדיבוריו והצעתי לאחי שנטוס לאומן דרך הולנד וכך נזכה לפגוש גם את הרב ברלנד שליט"א. הגענו לסוכן הנסיעות ושם התברר שעדיף לנו לטוס קודם להונלד ומשם להמשיך לאומן. זו הייתה ממש השגחה פרטית, משום שאם לא היינו נוסעים קודם להולנד לא היינו רואים את הרב שליט"א".

"הגענו להולנד, הגבאי רצה להכניס אותנו, אך הוא אמר לנו שהוא לא מפריע לרב שליט"א בזמן לימודו. אנשים שעברו שם עודדו אותנו באמרם, אל תדאגו הרב שליט"א יודע שאתם פה. אנחנו מצידנו שלא הכרנו את הנושא של צדיק האמת התייחסנו לאנשים כמוזרים. אך, הקשבנו למישהו שאמר לנו להגיד שלוש תיקונים הכלליים כמפתח הפועל ישועות. אנחנו מסיימים ופתאום יוצא הגבאי ומכניס אותנו אל הקודש פנימה".

"עם הכניסה לביתו נאוה קודש כבר הרגשנו אור, אך כשראינו את הרב שליט"א הרגשנו כבר איך שהקדושה צפה. זו לא הרגשה שניתן לתאר, הייתי אל צדיקים בחיי, אך כזה דבר לא חויתי. הרב שליט"א לקח את ידי ואני התחלתי לבכות מתוך הרהורי תשובה. בעוד שהרב שליט"א ברך את אחי, לי הוא אמר לבוא אליו בשבועות. והבטיח לשדך אותי".

"אחרי ספירת העומר עמדתי מאחורי הרב שליט"א ואמרתי – 'הרב שידוך'. והנה הרב שליט"א אומר לאדם שהיה לידו 'אחותך תהיה שידוך שלו'. אותו אחד ענה שהם ליטאים ולא נראה לו שזה מתאים. 'גם הוא ליטאי אשכנזי' המשיך הרב שליט"א ואני הופתעתי מרוח קודשו, משום שבמראה החיצוני אני נראה קצת כהה. אז עוד לא הבנתי שלצדיק האמת יש רוח הקודש והוא יודע הכל. כמובן שלא יצא מזה שידוך, אח"כ הבנתי שאלה כל מיני תיקונים שהרב שליט"א עושה ולנו אין בזה הבנה".

"הגעתי לרב שליט"א בשבועות והזכרתי לרב שליט"א שבאתי לשידוך. הרב החזיק באותו זמן יד של מישהו שבכלל לא שומר תורה ומצוות ואמר לו, הנה אחותך תתחתן איתו. אני אומר לעצמי, וואו איפה נפלתי.., עדיין לא הבנתי שהצדיק עושה פה תיקונים. בשלב הזה היה לי קצת קשה, עדיין לא ידעתי איך מתנהלים מול מציאות כזו של צדיק האמת, הרב שליט"א שהבחין בזאת בתפילת השחרית נתן לי חיוך גדול, הסתפקתי אם החיוך בשבילי ולפתע הרב שליט"א מסמן לי באצבעו שהחיוך אליי. זה המתיק הכל".

"הרב שליט"א אמר לי שבראש השנה אסור לי להישאר בישראל, עדיף באומן ואם לא אז להגיע אליו. וכן שבט"ו אקבל את השידוך שלי. אני בינתיים מתפלל ולדאבוני בתמוז מתפרסם שלא יודעים איפה הרב שליט"א נמצא. כולם מסביב אומרים לי לשכוח מכך ושאין סיכוי ליצור קשר עם הרב שליט"א. הנה מגיע ערב ט"ו באב, השעות עוברות ואני מחכה. חמש דקות לפני השקיעה אני בציון של הרב לייב ליבוביץ ופתאום שתי דקות אחרי מגיע הרב שלום ארוש שליט"א. מבלי לספר לו דבר, אני מבקש ממנו ברכה לזיווג. אני אברך אותך עונה הרב ארוש, אבל מתנה את זה בכך שאקרא את הספר שלו בגן השלום".

"אני לוקח את הספר בגן השלום ולמרות שבחיים איני קורא הקדמות, הפעם התחלתי לקרא מההתחלה, וכך כתוב: 'מכתב מהרב אליעזר ברלנד שליט"א, לא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב.', אני יודע בוודאות שהרב שליט"א העביר לי מסר שהוא דואג לי. בהמשך הצלחתי ליצור קשר עם הגבאים של הרב שליט"א והוזמנתי ע"י הרב לט"ו בשבט. בט"ו בשבט לאחר מניעות הזמין אותי הרב שליט"א ברביעית לפורים. יש לי חבר שהיה במהלך שידוך והרב שליט"א לקח אותו באמצע התפילה עד ליד עזרת הנשים וליד הרבנית תחי' אמר לו, ' אתה רואה? השידוך הזה לא שלך, אני אביא לך את השידוך שלך'. הבנתי ששום דבר לא מיקרי ושהצדיק יודע הכל ומתקן אותי".

"בפורים הרב שליט"א נתן לי סדר של לימוד וזו הייתה הפעם היחידה שהרב שליט"א לא אמר לי לשוב אליו. עם זאת, אני כבר לא רציתי לעזוב שם, הרגשתי מתיקות גדולה, כמו שהכל מסביב שקר ועד היום אני ממש מתגעגע לרב שליט"א. ברור לי שהשידוך יגיע, אבל קיבלתי במתנה את הקשר לרב שליט"א".

"במוצ"ש, בערך שבוע לפני העצרת יצאנו כמה חבר'ה מבני ברק להדביק מודעות, אף אחד לא ידע מזה. פתאום מתקשר אליי חברי ינון ומקריא לי הודעה כתובה אותה קיבל מהרב שליט"א וזה תוכנה: 'תודה רבה לך שתלית מודעות'. מאיפה לנתן הגבאי של הרב שליט"א יש את המס' שלו, אין לנו מושג ואיך בכלל הוא יודע שהוא הדביק?! שמחתי בשבילו, אך אני מודה שקינאתי. הרי עשינו ביחד מסירות נפש גדולה ועבדנו מאוד קשה. אמרתי לעצמי, גם אני מאוד רוצה לקבל הודעה מהרב שליט"א. אחרי חמש דקות שוב שיחה מינון ששואל אותי אם יש לי עוד שם חוץ מישראל, מאיר, אני עונה. ואימא שלך רבקה? כן, אני ממשיך. אני שואל משום שקבלתי עוד עוד הודעה מהרב שליט"א שכתוב בה: 'כמו כן תמסור תודה למאיר בן רבקה'. לי אישית אין הודעות, הלכתי לינון לראות את ההודעה".

"הרב שליט"א הראה לי בוודאות שהוא יודע הכל, חד משמעית. אני לא מבין כלום, אבל יודע שהוא פועל הכי טוב שיש".

תגובות ישירות אפשר לשלוח למייל knishta148@gmail.com

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

One comment

  1. אני עובר עם הרב גם תיקון דומה ואין ספק שהקשר עם הרב וההתחזקות באמונה בצדיק זו הישועה האמיתית. זה תהליך לא קל ויכול להיות בלבולים וספקות על הצדיק אבל אשרי למי שמתחזק ולא מוותר ואז בטוח שיזכה גם לאמונה וגם לשידוך. וזה החסד שמתעכב השידוך כי אם היה בא לרב ומקבל שידוך ישר אז לא היה זוכה להתקרב לצדיק וזה לא הישועה האמיתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *