צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמעון פרץ בברית אצל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב שמעון פרץ בברית אצל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

האזינו: הרב שמעון פרץ מהידברות מספר- רוח הקודש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב שמעון פרץ, המנחה הבכיר בהידברות, פותח את הלב בסיפורו האישי אודות הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "לאחר 25 שנה בערך עזבתי את תאטרון הבימה אחרי שהייתי בתאטרון הקמרי. אמרו לי בא לשמחת תורה בישיבת 'שובו בנים' בעיר העתיקה בירושלים. לא שמעתי מעודי על המקום, אך הבטיחו לי לראות מחזה שלא ראיתי מעודי, אז באתי. אני מגיע עם כיפה של מלון מוריה, מגולח, חליפה יפה, כשבחוץ חונה מכונית B.M.V חדשה, מגיע להיכל הישיבה הקדושה ורואה אנשים 'מוזרים' משתוללים עם חליפות זברות, בעוצמות ועם הרבה קדושה וטהרה. הסתכלתי מהצד ותהיתי לאיזה מקור אנרגיה הם מחוברים שנותן להם כאלה עוצמות".

"לפתע כולם קפצו לכניסה והתברר לי שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע. לא הכרתי אותו, אך שמחתי על הזכות לקבל ברכה  בכדי התחזק באומנה. הייתי עדיין עם ספר התורה ביד כשלפתע כל המון האנשים נפתח כים סוף והרב ברלנד שליט"א בכבודו ובעצמו החל לפסוע לכיווני. הייתי בשוק של החיים שלי, אני מסתכל על הרב פוסע לכיווני, אור כזה גדול, מתוק מדבש, עיניים כאלה טובות, כמו משי זוהר. הוא שואל אותי לשמי. שמעון פרץ, אני עונה. מה אתה עושה כאן? אמרו לי לבוא לשמחת תורה, אני עונה. אתה מכיר את בתיה לנצט? הרב ממשיך לשאול. תהיתי לפשר השאלה ועניתי שלא. בתיה לנצט גרה ברח' בבל 1. אמרתי לו: כבוד הרב אני לא מכיר לא את הרח' ולא אותה, למה הרב מתכוון"?!

"לך לשם ותגיד לה שאני שלחתי אותך אליה בכדי שתכתוב לך מחזה על רבי נחמן, אמונה ושמחה. ההצגה שלך צריכה להופיע בכל העולמות, שכל פינה תשמע אותך, כל יהודי. התחלתי לבכות, איך הוא יודע שבאתי מתאטרון והוא פתאום פונה אליי בדיוק באותו נושא? הרב לקח ממני את ספר התורה, רקד איתי, כאשר אני בקושי מצליח לזוז. איכשהו הגעתי לספריית הקודש הגדולה בפתח הישיבה, כשמול עיניי ניצב ספר של המלבי"ם. כמובן שלא הכרתי את הספר, אך אמרתי לעצמי: אם אני פותח את הספר הזה ורואה רמז למה שעבר עליי כעת, זה מאמת לי הכל, אם לא,  אז הכל חיזיון".

"אני שולף את המלבי"ם פותח באמצע וקורא: "ויאמר יהודה לשמעון, קשור גורלך בגורלי כי גורלך הוא גורלי", לי קוראים שמעון והוא הרב ברלנד שליט"א, הבנתי שהרב ברלנד הוא למעשה יהודה המלך שאומר לי בא וקשור גורלך עם גורלי, תתחבר אליי, אל תעזוב אותי רגע אחד. התחלתי לבכות דמעות שאין דברים כאלה. התחברתי מאוד לישיבה, ירדתי למטה ואני פוגש בחור שאומר לי: אם אתה תורם בהוראת קבע לישיבה כמניין נחמן (148 ש') למשך חמש שנים, תוך 48 שעות אתה רואה ישועות. כמובן שמיד חתמתי, מה שרציתי הוא רק שידוך, להתחתן. האמת שכבר הייתי במהלכו של שידוך, וזה מה שאמרתי לאותו בחור, לכן לקחו אותי לרב ברלנד שליט"א. הרב ברלנד שליט"א אמר לי שהשידוך שאני מדבר עליו שייך לתלמיד שלו, אם תתחתן איתה אתה תתגרש מיד, יהיו לך צרות. אמרתי לעצמי – מה הוא עושה לי"?

"הרב, אם אני מוותר עליה מתי אכיר את השידוך שלי? ב-ב' בשבט תבוא אליי לאולמי זוועהיל, הוא עונה לי, שם אני אברך אותך ואתה תתחתן מהר. נכנסתי לבלבול, התקשרתי לאימא של השידוך שלבסוף נפגשה עם הרב ברלנד שליט"א שאמר לה את אותם הדברים ואף הוסיף. אני חוזר מהברכה של הרב ב -ב' בשבט ומיד פונה אליי שדכן עם הצעה. ניסים – אחרי חמישים יום אני ביום חתונתי כשלפתע נופל לי האסימון שזו ברכת הרב ברלנד שליט"א ואני רוצה להזמין אותו לסדר את הקידושין". 

"ליד מעונו הקדוש של הרב שליט"א אני פוגש בחור ביום חופתו שאומר לי שהרב הולך לסדר לו את הקידושין היום באולמי תמיר. שמחתי ואמרתי לו שגם אותי הוא בירך וגם אני מתחתן היום. תוך כדי הדיבור הרב שליט"א יוצא, מחבק ומנשק אותי ואומר לי: פרץ, אני לא יכול לחתן אותך כי אני מחתן את התלמיד שלי שמתחתן עם הבחורה שהבאת לי לפה. אך הוא מיד הוסיף – בגלל ששמעת לי וקיימת את הדברים בשמחה, אתה מבורך בבן זכר. תזמין אותי בנר שביעי של חנוכה להיות סנדק של הבן שלך".

"התחתנו. בנר שביעי של חנוכה נולד לי בן, אולם נכנסתי לקונפליקט. משום שהרב דניאל זר שליט"א שהחזיר אותי בתשובה רצה להיות הסנדק. הלכתי לשאול את הרב ברלנד שליט"א מה לעשות, הרב פתח את הדלת עטור טלית ותפילין ומיד בירך אותי למזל. הופתעתי שוב, שאלתי אותו מאיפה כבוד הרב בכלל יודע שנולד לי בן? אמרתי לו שאני רוצה שהוא יהיה סנדק, אך הוא קטע אותי ושאל מי החזיר אותך בתשובה? הרב זר שליט"א מפרדס כץ. אם כך הרב זר יהיה הסנדק, הוא סנדק ראוי, הוא צדיק גדול, ענה הרב ברלנד שליט"א. ואתה יודע בדיוק איך לקרוא לבינך. עניתי בוודאי ואכן קראתי לו נחמן".

"אני מספר בפורומים גדולים על הצדיק הזה, הרב ברלנד שליט"א ומביא את הפס' – "הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר" (תהלים קמז) ובטוח שמשמיים הוא יבוא ויהיו כאלו ישועות בזכות הצדיק הזה, הוא צדיק גדול מאוד מאוד, אני מדבר עליו ובוכה. הוא יהודי יקר שבשמיים אוהבים אותו, אם היינו יכולים לראות בעיניים הגשמיות שלנו כמה גדודי מלאכים ושרפים מלווים אותו ולא עוזבים אותו רגע. כל מה שהוא עובר הוא מבטל גזרות מעל עם ישראל. הוא בכלל לא שייך לעולם הזה, הוא ביטל את עצמו לגמרי. הרב הצדיק הזה סוחב בצערו את כל הצער של עם ישראל. בה"י, בזכות זה תהיה גאולה שלימה לעם ישראל".

איזה תלמידים צדיקים וגדולים יצאו מהרב אליעזר ברלנד שליט"א, הרב משה צנעני, הרב מיכאל גול, הרב שלום ארוש וישיבתו. בן דודי המפורסם הזמר קובי פרץ התחזק דרכו ומוותר על סכומי כסף גדולים ולא מופיע בשבתות, ובמקום זה  הוא זוכה לשיר בקבלת  שבת – בואי כלה. שולי רנד ששיחק את התפקיד הכי נבחר – 'המלט', וזכה לתהילה ענקית ועזב את הכל וחזר בתשובה. הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לקח יהודים רחוקים מאוד, אך עם שקים של אוצרות והחזיר אותם בתשובה וכעת הם מקדשים שם שמיים ומראים את הטוב של ישראל".

"הרב אליעזר ברלנד שליט"א עשה כל- כך הרבה רעש בעליונים שלא יכלו לסבול את זה, בקדושתו הוא מרחף באוויר, הוא לא הולך. אבל, הוא אוסף בגלותו את כל הניצוצות ומחזיר עוד ועוד בתשובה. את כל העולם הוא סוחב על הכתפיים שלו, אפילו את דונלד טראמפ, והוא לא מרגיש כלום".

      הרב-שמעון-פרץ-על-הרב
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *