צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: חם וטרי, עדות ממקור ראשון. רגע עם הצדיק שווה את כל העולם – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ברוך השם, אנו פה בארץ הקדושה משתדלים להתעורר בתפילות וזעקות לישועת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ישועתנו. אחרי ימי חג הפסח, אף הועלתה יוזמה ברוכה להפוך את תקנת הקדמונים בדבר תעניות ב', ה' ו- ב' לנחלת הכלל ולהתעורר יחדיו בהרגשת הכאב הנגרמת עקב חילול כבוד התורה והקדושה. מצבו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד אינו מצב פרטי או אישי. לא של הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אשר נושא על עצמו את עוונות כולנו. לא של קהילת שובו בנים הקדושה, ולא של חסידות ברסלב בכלל. למי שעדיין לא הבין ישנה פה מלחמה כוללת נגד כל זכר או ריח של תורה וקדושה.

איך אפשר להעביר רגע ביום מבלי להרגיש את הלב נחמץ בייסורי איוב בחושבנו על ספר התורה הקדוש אשר שרוי בצער. זהו צער השכינה ואנו מוכרחים לקחת חלק בו. אין זה המקום לפרט את גודל מסירות הנפש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד על כל אחד מישראל. עשרות שנים שהרב שליט"א הפך עצמו לאסקופה נדרסת עבור עם ישראל ואנשים שבכל מקום אחר היו נזרקים החוצה, אצלו קיבלו ייחס של אבא כמו הם בנו היחיד.

עם כל הכאב, אנו עדיין נמצאים ביחד ומנסים להתחזק זה על כתפי חברו, אולם ישנם אלו אשר נשארו ביוהנסבורג ובמסירות נפש עדיין מחכים בכליון עיניים לשובו של הרב שליט"א. הנה דבריו של יוסף כהן, אחד מבני הקהילה הקדושה שנמצא שם עימם.

"אין לנו את ירושלים, את הכותל, את רחל אימנו, אך אנו משתדלים לעשות ככל יכולתנו בתפילות ועבודת השם להצלחת הרב שליט"א. ביום שישי אחרי תפילת הבוקר התגלתה לאוזנינו שמועה לפיה ניתן לבקר את מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א". פותח יוסף כהן בדבריו. "היה לנו קשה להאמין בכך, אך בכל זאת היינו חייבים לנסות. ואכן, לאחר שהגענו לשם מורינו הרב שליט"א יצא אלינו. הרב שליט"א התיישב ומיד החל לדבר דברי תורה בכוחות גדולים מאוד, כאילו שזה מצבו הטבעי ביותר, שום דבר לא השתנה אצלו. הרב שליט"א לא דיבר שום דיבור בצורת תעזרו לי, אלא חילק מטלות ומשימות קודש עבור כל אחד מאיתנו.

"בעוד שכל אחד אחר היה מבקש עזרת עו"ד או אישיות ציבור כזו או אחרת, אך לא הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הרב ביקש מאיתנו ללמוד חושן משפט (הילכות נזיקין), כל יום לסיים את כל התהלים, ללמוד חמש פסוקים בכל יום ממגילת רות עם פירוש הסולם. הרב דיבר והתנדנד בכיסא בכוחות אדירים. אחד החברים שהיה שם וראה את המחזה המדהים הזה ביקש מהרב שליט"א שיוציא אותנו מהכלא, הרב ענה לו: "מי שיש לו חושן משפט ביב לא נמצא בכלא, מי שיש לו חדר מלא ספרים לא נמצא בכלא. כשרואים את הצדיק מיד עושים תשובה, לכן כולנו היינו עם דמעות בעיניים. שאלנו את הרב אם אפשר לברך שהחיינו ובירכנו כולם ביחד".

"השומר עומד בצד משתומם ולא מבין מה קורה כאן. במקרים אחרים באים המשפחה והמבקרים בתפקיד המעודדים, שומעים תלונות ויחדיו הם בוכים. ופה הוא משתהה לראות את הרב שליט"א מתנדנד בכח ואומר שיעור תורה. חסר לרב שליט"א הקשר עם נשמות ישראל, הרב אמר לנו שהוא לא מדבר שם עם איש. מעבר לכך רואים שהצדיק נמצא בחיות גדולה ודבוק כל היום בהשם יתברך ובתורה. אין שינוי אצל הרב שליט"א, הוא מחיה אנשים ולא מפסיק לרגע מלהגות בתורה הקדושה. הרב שליט"א אמר לנו:

רגע אחד להיות עם הצדיק שווה את כל העולם כולו, לא משנה עם אדם יסיים את כל הש"ס, יידע את כל התורה, אם הוא לא יכול להיות עם הצדיק זה לא שווה כלום'".

"לרב שליט"א יש שם המון ספרים והוא ביקש מאיתנו עוד מספר ספרים נוספים, אלא היו כל רצונותיו הגשמיים. הרב שליט"א בחוזק רב, בכוחות אדירים, עד כדי כך שנראה לי (לא שמעתי את זה מאף אחד ובטח לא מהרב) שהרב שליט"א עשה מהלך בו הוא יוכל לשבת לבד וללמוד ללא הרף. אשרינו ומה טוב חלקינו שזכינו לדעת מהצדיק הקדוש הזה שבכל מקום בו הוא נמצא מעניין אותו רק הש"י, תורתו ועם ישראל".

      יוסף-כהן-ד-אפריקה

באדיבות קו המידע 02-587-5777

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *