צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: להתעורר מהשינה, ממעמקים קראתיך ה'. הרב מאיר מלכה שליט"א, תלמיד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מעורר לזעקה

מיוחד מבין תלמידי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד הוא הרב מאיר מלכה שליט"א, שפל ברך ועניו, עם זאת ידוע בחכמתו וחסידותו. כמו כל עם ישראל, גם הרב מלכה שליט"א כואב את חילול הקודש הנגרם עקב מצבו של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אלו מילותיו הנאמרות בדם הכאב והייסורים.

אנחנו נמצאים בימים עליהם נאמר, "וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ" (ירמיה ל), מהצרה עצמה נבנית הישועה. בפרט שמורינו ורבינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד נמצא היכן שנמצא במקום נורא כזה. כזו שפלות ונמיכות בה אנו נמצאים, "כִּי שָׁחָה לֶעָפָר נַפְשֵׁנוּ דָּבְקָה לָאָרֶץ בִּטְנֵנוּ" (תהלים מד). יהיה רצון שיתקיים בנו המשך הפס' "קוּמָה עֶזְרָתָה לָּנוּ וּפְדֵנוּ לְמַעַן חַסְדֶּךָ" (שם). חשוב שאנו לפחות משתדלים לחבר עצמנו לידיעה הזאת, זהו צער ושפלות נוראיים לכלל היהדות, לכלל ברסלב, לכל העניין של רבינו נחמן. זה נמיחות, רמיסה של הקדושה, דרך מי אנחנו מכירים בכלל את רבינו הקדוש אם לא מהגה"צ מורינו הרב ברלנד שליט"א. ואיפה נמצא מקור האור הזה?! השם ירחם, מי יכול לתאר או להגיד.

נשאר לנו ימי ב', ה', ב' שמתקנת קדמונים מתענים בהם, להרבות בתחנונים וסליחות! משום, שגם אם אנו לא יוזמים תעניות מצד עצמנו, אך כשזה בא מתקנת קדמונים צריך לחטוף את זה כמו עוגה טובה. כל זה ראוי לנו לעשות בכדי לחבר את עצמנו עוד קצת לכאב ולצער, כי טרדות הזמן של כל אחד והשכחה, שחו"ש מכניסים אדישות ללב, לכן ראוי לעשות משהו ולהתנער מהשינה. התקנה לתעניות הנ"ל מופיעה בסימן קעח' בשו"ע, שאם על צערת עצמו צריך להתענות, כל שכן על צערת מורינו ורבינו הרב ברלנד שליט"א.

אם נזכה לזעקת כאב אמתית שלנו יהיה זה לתועלת וישועה. בפיוטים הקדושים של תעניות ב', ה', ב' המתוקנים בסידורים ישנם כאלה דיבורים מעוררים, שנזכה להתחבר לזה. "קומה עדתך מנפילתה המטויה" (סליחות ב' ה'), אנחנו נמצאים בנפילה מטויה, שממשיכה למטה ולמטה. ובהמשך הפיוט אנו רואים שיש פה עצות נוראות של הס"א בכלליות הבריאה והדברים מתלבשים כמו שאנו רואים בעיניים. כפי עומק הכאב כך צריך להיות עומק הזעקה. "מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְ־הוָ־ה'" (תהלים קל), ככל שהצרה גדולה יותר, כך הזעקה צריכה לבוא ממקום עמוק יותר.

      הרב-מאיר-מלכה

באדיבות קו המידע 02-587-5777

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *