צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: סבא, מה הם עושים לך שם למעלה?! ניסים של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

כולנו אוהבים את הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מאמינים בשליחותו ובכוחו הגדול ובטוחים שבכל בעיה שנפנה אליו הוא יפעל עבורנו ישועה. ואכן, רבים שפנו אל הרב שליט"א ראו ישועות גדולות עד כדי שינוי חוקי הטבע. זיווגים הגונים לכאלה שממתינים כבר שנים ארוכות. זרע קודש בר קיימא לזוגות שכמעט ואפסו תקווה, ויש אפילו כאלה שמעידים מכלי ראשון על תחיית המתים ממש. אך, מה קורה כאשר אנו מגיעים לרב ולא מתרחש איתנו בדיוק כמו שציפינו?!

רגע לפני שממשיכים, אנחנו חייבים לזכור שאין לנו שום השגה במהות הצדיק. אנחנו יכולים לספר סיפורי ניסים, אפילו כאלה שחווינו בעצמנו. עם זאת, השגתו ופועלו של הצדיק הם רחוקים למעלה מעלה מהבנתנו.

בתאריך כ"ו לחודש אדר ב' נפטרה האישה יראת השם, לילך לאה בת צילה ז"ל לאחר ייסורים רבים ועודה בת 37 בלבד. זכתה לילך ז"ל ועל ערש דווי העבירה משפחתה פדיון נפש עבורה, דבר שלבטח יועיל לה במקום בו נמצאת נשמתה כעת. רבי נחמן מברסלב פותח עבורנו צוהר קטן לעולמו הגנוז של הצדיק יסוד עולם: "פְעָמִים אֲפִלּוּ כְּשֶׁזֶּה הַצַּדִּיק עוֹשֶׂה פִּדְיוֹן אַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מוֹעִיל וְזֶה מֵחֲמַת כִּי גַּם לְמַעְלָה תְּאֵבִים מְאד לְפִדְיוֹן כָּזֶה כִּי לָאו בְּכָל פַּעַם בָּא לָהֶם מִלְּמַטָּה פִּדְיוֹן כָּזֶה שֶׁיּוּכַל לְהַמְתִּיק כָּל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין בְּבַת אַחַת וְעַל כֵּן כְּשֶׁבָּא לָהֶם זאת הַהַמְתָּקָה הֵם מִשְׁתַּמְּשִׁים עִמָּהּ לְצרֶך דָּבָר אַחֵר." (ליקוטי מוהר"ןרטו).

מוהר"ן הקדוש מברסלב מלמד אותנו שלא רק שהפדיון פעל נצורות, אלא שלמעלה בשמיים משתמשים בו לעשות דברים נפלאים אף יותר. ובטוח שאנו שמחים מהזכות האדירה, שפדיון נפש שהעברנו לצדיק פעל דברים אדירים, כאלה שלא תמיד אנו מבינים. אך, אם נודה מקצת על האמת, עמוק בפנים מנקרת לנו השאלה- אבל, מה איתנו? מה על האשה הכשרה שמשפחתה העבירה פדיון והשאירה אחריה שלשה יתומים? אמנם, המצב היה קריטי, אך בכל זאת, מה איתה?!

הסיפור הבא הינו אחד מיני רבים. כמובן שאנו מכירים רק את הפועל היוצא ולא את הדרך שהצדיק יסוד עולם פעל אותו בפנימיות, עם זאת הנפש בוודאי מתפעלת. תומר כרמון, אשר בזמן שהסיפור אירע היה עדיין אברך צעיר בשובו בנים, מספר לנו על מקבץ חלומות שפקדו אותו באותה התקופה. "סבא שלי שנפטר הגיע אליי פעם אחרי פעם בחלום, תוך שהוא נראה נורא בחזותו החיצונית. אף, שהוא נראה משווע לעזרה לא ידעתי מה לעשות עם זה. רק לאחר שהוא הגיע בפעם השלישית השכלתי לקבל את עצתו של הרב שמשון וולך, תלמידו של הרב, ולפנות אל מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בנידון. הרב, אכן אמר מה לעשות, אך עם טרדות הזמן נשכח ממני הדבר, עד שסבי ז"ל הגיע בפעם הרביעית. 'אני נמצא בזבל, עמוק בתוך הזבל, תוציאו אותי מפה! תתנו, תתנו את הפדיון שהרב מבקש, למה אתם מחכים?! הגעתי לרב שליט"א עם דודי מאיר ז"ל (מאז הוא נפטר), הרב שליט"א הרים את ידיו מעלה ואמר – 'עכשיו אני מוציא אותו משם. אחרי שבועיים אימי שתחי' מבשרת לי על חלום שחלמה על אביה, סבי. אבא ז"ל בא אליי בחלום, הוא היה נראה צעיר כשהיה בגיל עשרים, נקי, מצוחצח ונראה מאושר. בגדיו היו חדשים ושערו היה מסורק יפה ועם רכב חדש. שאלתי אותו, אבא אני יכולה לבוא איתך? והוא ענה שלא, הוא חייך אליי ונסע… אמרתי לאימי שזה בוודאי סימן משמיים שהפדיון עזר. אכן הפדיון של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א פועל ישועות גדולות.

      תומר-כרמון

בע"ה שיהיו הדברים הללו להצלחת מורנו הרב אליעזר בן עטיא שליט"א ולעילוי נשמת לילך לאה בת צילה ז"ל והסבא פרץ בן נחמה ז"ל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *