צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: עבודת הקודש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום הכיפורים לפני 30 שנה

"לפני שלושים שנה נסעו עם הרב שליט"א לערוך את יום הכיפורים במירון. שם תיאמו בינם לערוך משמרות על ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי, כאשר משמרת ראשונה תישאר שם מיד אחרי התפילה ותימשך עד חצות לילה, ואילו המשמרת הבאה תחליף אותה בחצות ותמשיך אל תוך עבודות היום של יום כיפור."

"הם התחילו תפילת ערבית כשהרב שליט"א מבקש מהם לא להמתין לו, אח"כ הם המשיכו את כל הפיוטים והסליחות, כשכל אותו הזמן הרב שליט"א עומד בתפילת עם טלית על הראש. הם היו בטוחים שהרב שליט"א עומד לסיים את התפילה, ובינתיים הם התחילו להתפצל במשמרות על הציון הקדוש – הרב שליט"א עדיין עמד בפינה עם טלית על הראש."

"הגיע זמן חצות ומשמרת ראשונה הלכה לישון והרב עדיין עמד בפינה והתפלל. כך היה עד הבוקר, כשאח"כ ממשיכים את כל סדר התפילות הארוך של יום כיפור הכולל בין השאר שחרית עם מוסף, מנחה ונעילה – כל אותו הזמן הרב עומד בצד עם טלית על הראש ומתפלל."

"זמן ערבית של מוצאי יום הכיפורים הגיע, עברו כבר יותר מ- 25 שעות ללא אוכל, שתייה ושינה, והרב שליט"א ממשיך לעמוד ולהתפלל. הסתיים היום הקדוש, כולם עולים לאוטובוס, הנהג מפציר בהם שאין לו זמן לחכות ושילכו לקרוא לרב שליט"א כי הוא מתחיל לנסוע ולא מעניין אותו אם הוא יישאר במירון. בחרדת קודש ניגשו מספר אנשים אל הרב שליט"א ורמזו לו שהגיע הזמן לחזור, הרב שליט"א ננער מהתפילה, עלה לאוטובוס וערך הבדלה."

"כל הדרך חזרה במשך כארבע שעות הרב שליט"א דיבר עם האנשים דיבורי התחזקות וכשהגיעו לי-ם הרב שליט"א התפלא: 'אתם הולכים לישון? כבר כמעט יום שלם לא עשינו התבודדות!' לכן הם ארגנו רכבים ונסעו לשדה, שם התבודדו עד הבוקר, אח"כ מקווה ותפילת שחרית. כשהסתיימה התפילה אמר הרב שליט"א שצריך ללכת ממצווה למצווה ולכן החל ללמוד מסכת סוכה. רק אחרי כל זה ראו שהרב שליט"א קצת נח."

"איזה קדוש ונורא היה אז הרב שליט"א! את העבודות הללו הוא עבד לפני שלושים שנה. אנחנו לא יכולים לשער באילו השגות נמצא הרב שליט"א היום – רק להתחזק באמונה בגדולתו של הצדיק."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *