צור קשר עם הרב ברלנד
הרב משה צנעני

האזינו: שיחה נפלאה של הרב משה צנעני – מחלוקת קרח מתחדשת בכל דור – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים אינטרנשיונל משיקים בעז"ה קו חדש של שיחות תלמידים. בשיחה שנמסרה הבוקר לחבורה הקדושה בישיבת 'שובו בנים' דיבר הרב משה צנעני על מחלוקת קרח החוזרת ומתרגשת בכל דור ודור – לצערנו הדברים אקטואליים עד כדי כאב. אלו דבריו.
      הרב-צנעני-קרח

"בכל התקופות יש את אותו העניין שהיה בזמן המחלוקת של קרח – התורה היא לא סיפורים מהעבר, התורה היא נצחית. הגאווה מובילה אותנו לחשוב שאנחנו יכולים לבד, האדם לא מבין את המקום האמתי שלו, כי אם הוא יבין זאת הוא יתבטל מיד בתכלית הביטול ויזכה לענווה. לא סתם עוברים עלינו בדורנו ניסיונות ומעברים רבים, רק כך אנו מבינים שאנחנו לא יכולים לבד. ההתקרבות לצדיק מזככת את האדם, עד שהאדם יכול להפך לצדיק בעצמו ע"י שנשמת הצדיק מתעברת בו. רבי נתן זכה לזה וכך הגיע למדרגה הגבוהה שלו. אבל, זה מלחמה, הבעל דבר עוזב הכל ונלחם בצדיק ובתלמידיו ע"י שהוא מעורר עליהם מחלוקות. רואים מה קורה עכשיו עם הרב שליט"א, הבעל דבר יודע שהרב מסוכן בשבילם וככל שאדם מתקרב לקדושה יותר, כך הס"א נלחמת איתו יותר."

"תורה בלי הצדיק יכולה להתהפך ולגרום לאדם לגלות בה פנים, הלימוד צריך להיות עם שמירת הברית, עם האור של התורה. המתקרבים לצדיק זוכים שלימוד התורה שלהם יוביל אותם לכיסופים ורצונות טובים. המחלוקות על הצדיק מגיעות מכך שאנשים לא רואים איזה דברים נפלאים נעשים איתנו. אנחנו מקבלים הארות וחיות נפלאה, אך אנו לא משייכים אותם למקורם. אנו מתבלבלים לחשוב שכל ההצלחות האלו הן מאיתנו, אני מתפלל, אני מחדש חידושים. אבל, רבינו הקדוש כותב שבאמת אנחנו כעט ביד הסופר, אנחנו לא מבינים שכל החידושים הם לא מאיתנו בכלל. כשקצת מרחיקים אותנו מהצדיק אנחנו מתחילים להרגיש התרוקנות בלב ונזכרים מהיכן הגיע כל האור. לא נפלת, פשוט החזירו אותך למה שאתה באמת. כשאדם עוזב את הצדיק הוא מאבד את החיות שלו ונופל מטה, מטה."

"הצדיק שעלה מעלה בדרגתו הרוחנית מוריד למתקרבים אליו אור מהמקום בו הוא נמצא, לכן רבינו הקדוש אמר על עצמו: "אני קנקן חדש מלא ישן", שאור הצדיק אותו הוא מוריד אלינו הוא אור חדש. וזה מה שנאמר על לומדי התורה: "זכה נעשית לו סם חיים לא זכה נעשית לו סם מיתה", כי לא כל אחד יכול לזכות לקבל את האור של התורה, אמנם לומדים, אבל צריך לבוא לצדיק שיעזור לנו שהתורה תהפוך לסם חיים."

את השיחה שנמסרה בחבורה בישיבת 'שובו בנים' וכן שיחות נוספות אפשר לשמוע בקו 'שובו בנים' – 077-22-66-423

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *