צור קשר עם הרב ברלנד

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מנגן בכפר שלם "כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם" – אודות מעלת אמירת הפסוק

"כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ" (ישעיהו מג ב). במשך השנים דיבר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א רבות על חשיבות וכוח אמירת הפסוק הזה. הנה דברים שאמר הרב ברלנד (יום א' י"ח תשרי ג' שחוה"מ סוכות תשס"ה – יארצייט רביה"ק) אודות מעלת הפסוק.  

""כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ". כשאדם מאמין בצדיק האמת אז הוא יכול לעבור במים, בתוך כדורים, בתוך פגזים, בתוך אטום. רבינו הקדוש אמר את הפסוק הזה, רבינו עבר את הים, הוא נסע במלחמת נפוליאון בתוך הפגזים של נפוליאון, הוא היה בעכו כשהתותחים רעמו וכל הדרך הוא הלך עם הפסוק. מרגע שיצא מהבית עד שחזר בשלום עם הפסוק – "כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ"."

"

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בכפר שלם מנגן עם התלמידים את הפסוק בניגון המיוחד (תודה לרב יעקב סלמה על הצילום).

"ברגע שאדם אומר את הפסוק הזה תיכף יורדים אברהם יצחק ויעקב, יורדים כל שבעת הרועים, הרבי גילה שבפסוק הזה רמוזים אברהם יצחק ויעקב. הרבי נסע לבד באניות מלחמה בדרכו לישראל, רצו למכור אותו לעבד. רבינו אמר יש לי כזו השגה שאפילו אם ימכרו אותי לעבד אני יוכל לקיים את כל המצוות, הרבי לקח בחשבון שימכרו אותו לעבד. כתוב בחסד לאברהם פעם כשנסעו לארץ ישראל 60% 50% היו זורקים אותם לים, זורקים את כל הממון, לא מבקשים שוחד, ואין משטרות ואין טלפונים ואין פלאפונים, אי אפשר לדעת אם האדם נעלם. אנשים היו נעלמים בדרכים, לא חזרו הביתה ולא הגיעו לארץ ישראל, כל רבי החובלים היו שודדי ים, אז הרבי התכונן שימכרו אותו לעבד."

"הרבי אמר אני כבר התכוננתי לזה שימכרו אותי לעבד ולא יהיה לי לוח שנה, הכל ישכח ממני ואף על פי כן יהיה לי הכוח לקיים את כל התרי"ג מצוות, עם שבת, עם פסח, עם יום כיפור. הרבי אמר קודם שבאתי לארץ ישראל קיימתי בכל האופנים, כי השגתי את קיום כל התורה כולה. הרב חובל שמע את הרעמים הוא קיבל פחד,שמע את הפגזים הוא טיפה התרחק, פתאום היה רוח סערה, איזה הוריקן העיף אותו עד רודוס – ההוריקן זה רבינו רבינו, זה ההוריקן הכי חזק בעולם, זה רוח סערה הכי חזקה בעולם שיכולה להעיף את כל האוניות בעולם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *