צור קשר עם הרב ברלנד

הרב עובדיה יוסף זצ"ל לכבוד ההילולה: ההספד המרגש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בזמן פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל נמצא כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במרוקו, אלא דברי ההספד שנשא לכבוד נשמת הרב עובדיה שיום פטירתו חל היום ג במר חשוון.

"הרב עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה היה משה רבינו של הדור, "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" (זהר תיקון ס"ט). משה רבינו יורד בכל דור ודור מחדש, "וַיִּתְעַבֵּר ה' בִּי לְמַעַנְכֶם" (דברים ג כו), ובדור הזה ירד משה רבינו בדמות הרב עובדיה יוסף זצו"ל. הוא הנהיג אותנו למעלה מ- 80 שנה, הוא הוליך אותנו כמו שמשה הוליך את עם ישראל במדבר. בכל המלחמות והצרות שעם ישראל עבר הרב עובדיה יוסף הוליך את כולנו ביד רמה, "וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל יֹצְאִים בְּיָד רָמָה" (שמות יד ח). כמו שמשה רבינו הוליך את עם ישראל ביד רמה עם שבעת ענני הכבוד."

"הרב עובדיה הרים את קרן ישראל, את קרן התורה, לא הייתה שאלה או תשובה שהוא לא ידע אותה. הוא היה היחידי מזה אלפיים שנה שכלל את התורה כולה, את כל השאלות ותשובות, את כל הש"ס, את כל הראשונים והאחרונים. לא הייתה שורה, אות או מילה שהוא לא הכיר ולא ידע אותה. הוא היה נשמת משה רבינו ממש, כמו שנאמר על הרמב"ם הקדוש, "ממשה עד משה לא קם כמשה" (רבי יצחק אבן לטיף בסוף הקדמתו ל"שער השמים"), מהרמב"ם עד עתה לא היה כזה גאון, כזה גדול, וכזה אדם שיכל להקיף את כל התורה כולה על כל פרטיה ודקדוקיה."

      הספד על הרב עובדיה

"הרב עובדיה לא השאיר אות, ולא נקודה מהתורה הקדושה, "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" (זהר תיקון ס"ט). כי, אסור להאמין שהרב עובדיה יוסף נפטר חו"ש, הוא הכהן הגדול שנכנס בכל שנה לקודש הקודשים, לכן ג' חשוון זה ממש כמו יום הכיפורים. הרב עובדיה עלה ונכנס לקודש הקודשים של מעלה, לרקיע זבול, עליו הגמרא (חגיגה יב:) אומרת ששם נמצא בית המקדש. ועד סוף הדורות, עד שנראה את אליהו הנביא ומשיח בן דוד, הרב עובדיה יהיה עכשיו הכהן הגדול שנכנס לפני ולפנים, והשם בחר בו לכפר על עוונות עם ישראל."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *