צור קשר עם הרב ברלנד

העצה בברסלב – ניסים של הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בס"ד בר"ה

"אני מתקשר לספר לכם, חברי העלון 'כנשתא חדא', על הנסים הגלויים שאירעו עימי", פותח יחיא קהלני את שיחתו עימנו. "במשך שש שנים רבצו על גבי תיקים בהוצאה לפועל. אמנם, אחרי שנתיים הצליחתי בסיעתא דשמיא לסגור שני תיקים, אך, נשאר לו חוב גדול לחברת מירס. ניסתי ככל יכולתי לבוא עימם במשא ומתן בכדי לסלק את העול הזה מעל ליבי ואף השתמשתי בשירותיו של עו"ד מקצועי, עם זאת, לצערי, דבר לא עזר. ככל שניסיתי לפתור את הבעיה, כך הם התעקשו יותר לא להגיע עימנו להסדר".

לשמחתנו אנו רגילים בפניות מאנשים, שונים אשר ששים לספר לנו על ניסים גלויים וגילויי השגחה הקשורים בשמו של מורנו הרב שליט"א. הלב אף פעם לא שבע לגלות עד כמה היקף השפעתו של 'השליח הנאמן' מגעת למקומות הנשגבים מהבנת השכל של בן תמותה. עם זאת, מידי פעמם מגיעים לאוזנו סיפורי דברים המגלים לנו נקודות אחרות, כאלה החושפים טפח קטן בזמן שמסתירות עשרות אחרים.

"אני גר בקריית ספר ונשוי לאשה הסובלת ממחלה כרונית לא פשוטה", ממשיך יחיא את סיפורו הלא שיגרתי. "אחרי שגברה מנת יסוריי החלטתי ליצור קשר עם הרב שליט"א שבאותו העת התגורר בבית"ר. כבר בתחילת יצירת הקשר ההתרחשות הייתה פלאית וכאשר התחלתי לומר לרב שליט"א את שמי, הרב סיים את השם מעצמו, למרות שכביכול לא הכיר אותי קודם ושלא היה ידוע לו מי המדבר עמו. כוונתי בשיחה עם הרב הייתה אך ורק בכדי לעורר רחמים לגבי מצבה של אשתי שתחי'. 'אל תדאג היא תהיה בריאה', הפטיר הרב שליט"א לעומתי. 'אני אלך בשתיים בלילה לבית החולים בעהי"ת ואברך את החולה'. ואכן הייתה הקלה גדולה במצבה וכשאשתי השתחררה הלכנו יחד להודות לרב. באותו מעמד הרב שליט"א  אמר עמנו 'קריאת שמע' ושנינו חשנו אור גדול שמאיר את נשמתנו".

עבור אנשים המכירים במקצת את פועלו של הרב שליט"א, סיפור זה עדיין נשמע שיגרתי בסביבתו. אולם, מכאן והלאה, אפילו אלו ששמעו הרבה סיפורים מופתעים מדרכו המיוחדת של הרב. "מצבה של אשתי התדרדר מאוד, לכן התקשרתי לרב בכדי לבקש שיפעל עבורנו ישועות. הרב דיבר עמי שלש דקות שהיו עבורי כגן עדן עלי אדמות, אך, לפתע פנה אלי הרב תוך שהוא שואל אותי עם אני יודע מה העצה בברסלב. ומבלי להמתין לתשובה המשיך ואמר: 'העצה בברסלב היא ללמוד שמונה שעות ולרקוד שמונה שעות'. בתחילה לא הבנתי את כוונתו של הרב, הם נראו לי גבוהים, והרב שהבין זאת אמר לי מיד 'טוב, עכשיו נשיר איתך ותרקוד'.

באותו העת הייתי במהלך עבודתי, לכן לקחתי הפסקה ועברתי לחדר מבודד יותר. שם שרתי ורקדתי עם הרב במשך עשרים דקות נוספות כשברקע אני שומע את כל האנשים שהיו עם הרב שרים יחד עמנו. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לנתן אדרי שיחי', הגבאי של הרב, שממש טרח והשתדל עבורי ליצור קשר עם הרב שליט"א ששהה באותו הזמן בהולנד. וכן לרב רחמים ברכה שקישר אותי לצוות הגבאים המסור". מוסיף יחיא קהלני במאמר מוסגר.

"כמעט מיד אח"כ השגנו מטפלת מעולה בדרך של השגחה פרטית, שהטיבה את מצבה בצורה דרסטית. וזה כשלעצמו החזיר לנו את השמחה לחיים, אך, יחד עם זאת, התרחש לנו נס נוסף עליו כמעט ולא חשבנו. לפתע מתקשר אליי העו"ד שלי ומספר לי על התרחשות 'מוזרה' שקראה עמו. כך הוא מספר: 'העו"ד של חברת מירס יצר עימי קשר ובקש ממני עזרה בנושא מסויים. אמרתי לו שאין בעיה, אך בתמורה אני צריך עזרה גם כן. הוא הסכים וכך הגענו מיד להסדר בתביעה שלך. אתה יודע' ? שואל אותי העו"ד. 'יחד אתך זכו גם הרבה אחרים לפתרון מהיר לבעייתם'.

"הדבר היה שלושה ימים לפני ר"ה", ממשיך קהלני את סיפורו כאילו לא די. "בעקבות הסרת המגבלות זכיתי לטוס לקיבוץ הקדוש באומן כשבדרך פוקדים אותי ניסים זה אחר זה. סיעתא דשמיא גדולה בהשגת הכרטיס בהתראה כה קצרה ועוד רבים אחרים בדרך לצדיק"..

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *