צור קשר עם הרב ברלנד

הצדיק שיביא אותנו לעץ החיים – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לימי המועדים הקדושים

כל העבודה של האדם בימים האלה, ימי ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות, הושענא רבה, שמיני עצרת ושמחת תורה, היא לזכות ל"עץ החיים" שזה עבודת ה'.

אחרי שאדם הראשון חטא, נסתמה הדרך ל"עץ החיים", ה' שם את "להט החרב המתהפכת" ואת הכרובים לשמור את הדרך המובילה "לעץ החיים", מאז כל מי שרוצה להיכנס ל"עץ החיים" (עבודת ה') עומדים לפניו מניעות ועיכובים ע"י הכרובים ו"להט החרב המתהפכת".

מסביר רש"י: "את הכרובים" (=מלאכי חבלה), "להט החרב המתהפכת" (=שמאיים עליו מלהיכנס עוד לגן) – מאיים ומפחיד אותו להיכנס ל"עץ החיים". אדם מפחד ללמוד תורה, מפחד לקום חצות, לעשות התבודדות, ללכת לשדה, מפחד לנסוע לקברות צדיקים, מפחד מערבים, מה זה ערבים ?! ערבים בכלל לא קיימים כמו שכתוב "הן גוים כמר מדלי וכשחק מאזניים נחשבו" הם בכלל לא קיימים בכלל לא נמצאים.

מסביר ר' נתן : שבימים האלו אנחנו צריכים לפתוח את הדרך ל"עץ החיים", בימים הקדושים האלה אנחנו צריכים להתגבר ולפרוץ ולגלות את הדרך ל"עץ החיים" – את הדרך לעבודת ה'. כל עוד שאדם נמצא בעץ הדעת טוב ורע, אז יש לו מניעות, פחדים , ספקות, בלבולים, הוא לא יודע עצות בנפשו, וע"י אמונת חכמים זוכים להיכנס לעץ החיים כמו שאומר ר' נתן: "וְעֵצָה שְׁלֵמָה בַּעֲבוֹדַת ה' אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת כִּי אִם עַל-יְדֵי הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים שֶׁבַּדּוֹר" (ליקוטי הלכות סוכה, ג'). אדם צריך למצוא צדיק שיכול להביא אותו ישר ל"עץ החיים", ישפיע לו את המוחין מעץ החיים, יכניס אותו ל"עץ החיים" ואז לא יהיה לו שום חלוקת עצה, שום בלבול, שום פחדים, ויזכה להתגבר, על כל המניעות, על כל העיכובים שבאים מהכרובים ומ"להט החרב המתהפכת" ויכנס לעבודת ה'.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *