צור קשר עם הרב ברלנד

הקשר האסור – ניסים של הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בס"ד בר"ה

באחד מימי השבוע התישבה הועדה הרוחנית של העלון 'כנישתא חדא' ודנה בחומר שבסופו של דבר יכנס פנימה ויגיע אליכם הקוראים הנאמנים. בין הסוגיות שנידונו בכובד ראש היה הסיפור הפרוס פה לפניכם. מחד גיסא נטען כי, 'יש דברים שלא דורשים אפילו בפני שלשה', כל שכן בעלון בעל תפוצה של אלפים רבים. אך, מאידך גיסא נטען כי הדברים חייבים לעורר עבורנו כתמרור אזהרה מהדהד ולהזכיר עד כמה מצב הדור מצריך צעקה ותפילה. אך יותר מכך – עד כמה עם ישראל זקוק לצדיק, בכלל ובפרט.

שירה (שם בדוי), נשמעה בתחילה כעוד בחורה צעירה, שום דבר לא מסגיר את מה שמתחולל בליבה. אך מהר מאוד מעורר סיפורה להרגשת הזדהות אצל שומעי ליקחה.

"חברתי לא גדלה בבית שחינך לתורה, מצוות וצניעות. למעשה, עד כמה שידוע לי, מעולם לא הסבירו לה שמעשיה הם מקולקלים מיסודם". כך פתחה שירה את הסיפור הקשה אודות חברתה. "אני הגעתי מבית ששומר מצוות ולכן ידעתי עד כמה הדבר חמור, אבל היא, מה אומר.., השם ירחם. לפני מספר שבועות, בזמן שהותה בבית הספר החילוני ניגש לחברתי בחור והחל לשוחח עימה. עד מהרה הפכה השיחה הזו לקשר- קשר אסור. אני כמובן ניסיתי ככל יכולתי להסביר לחברתי עד כמה הדבר פוגע בה, אולם דבריי נפלו על אוזניים ערלות. משראיתי כי אין אני פועלת דבר בדיבורי הלכתי לשאול עצה מדודתי הצדיקה ולהפתעתי מצאה דודתי מיד פתרון לבעיה".

פדיון לצדיק הרב ברלנד, זה הדבר היחיד שיציל את חברתך, "היא המטירה לעברי ואני הבטתי בה במבט תוהה. שיש רב שקוראים לו הרב ברלנד כבר שמעתי, אבל שהוא יכול לעזור, עדיין לא הבנתי איך. ובכלל, מה זה הפדיון הזה שאת מדברת עליו, שאלתי את דודתי".

שירה ממשיכה ומספרת שבדקות הבאות החלה דודתה להסביר לה על מעלת פדיון הנפש, תוך שהיא מתארת מקרים מסויימים הידועים לה. אמנם, הדברים סימרו את שערותיה, אך היא הייתה צריכה את הזמן שלה בכדי לשקול את הדברים ולהפנימם. "בהתחלה זה נפל עלי בהפתעה", משתפת אותנו שירה ברגשות שמילאו אותה באותה התקופה. אבל, מהר מאוד החלטתי 'לזרוק את השכל', כמובן הרבה בעידודה של דודתי". היא שותקת רגע כשוקלת את המילים ומיד ממשיכה בשצף. "הדבר המדהים שבזמן שהחלטתי שאני הולכת לתת לרב את הפידיון, אפילו לפני שיצרתי קשר עם נתן, הגבאי, כבר אז החלו שינויים לא הגיוניים לחול. אם בתחילה לא הועילו כל דיבורי ופתאום כך מאליו מתחילים להתעורר סיכסוכים בקשר האסור. נדהמתי מכך והבנתי שיש דברים בגו, לכן פניתי אל נתן הגבאי שדיבר עם הרב".

עבר כבר זמן ניכר מאז המאורע, אך שירה מתרגשת כאילו זה קרה רק עתה. "באותו היום שהעברתי את הפדיון מתקשרת אלי חברתי בכעס וכמשיחה לתומה מספרת לי כי 'הבחור הזה' הוא לא רציני. מה קרה? אני שואלת אותה, מנסה לגשש עד לאן הגיעו פני הדברים". אני מתקשרת והוא לא עונה לי, נראה לי שאני מנתקת את הקשר הזה. "ואכן, מאותו היום סיימה חברתי עם הקשר האסור, פשוט מדהים". היא כמעט מסכמת את הסיפור, אך לא, משום שלסיפור יש פן נוסף, המתנה שקיבלה שירה מהפידיון. כך לדבריה.

"באותו זמן סיפרה לי דודתי גם על קוי המידע העוסקים בפועלו של הרב, ואני, בתחילה רק מסקרנות התחלתי להיוודע למציאות הפלאית שעוטפת את הרב. אחד הדברים שמשך את ליבי היה, מעלת התפילה על הרב ובפרט אמירת התיקון הכללי לרפואת והצלחת הרב. ואכן קיבלתי על עצמי לומר תיקונים כלליים וכיוונתי זאת גם להצלחת חברתי. אי אפשר לתאר את ההרגשה הטובה שנולדה בליבי, כמו אור מלטף ששומר עלי כל היום. אך, המדהים מכל הוא שנוצרה מציאות שכאילו הרב פועל דרכי. כך, שאם קרה לי בטעות שביום מסויים לא אמרתי את התיקון הכללי, פתאום מתקשרת אלי החברה ואומרת לי שהיא חושבת על אותו הבחור ואולי כדי שתתקשר אליו. אני כבר הבנתי שדיבורים לא יעזרו, מיד ניתקתי והתחלתי לקשר את עצמי באמירת העשרה מזמורים הקדושים.., לרפואת הרב שליט"א.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"הייתי חייב לדעת מה הפדיון נפש עשה לאבא שלי" – עדות מצמררת

כוחו של פדיון – עדות מצמררת של אדם שעשה פדיון נפש אצל מורינו, כ"ק הגה"צ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *