צור קשר עם הרב ברלנד

הרב אליהו מירב שליט"א מספיד את בנו, החייל יוסי כהן הי"ד

ביום ד' דפרשת ויגש נהרג על קידוש ה' החייל יוסי כהן, כאשר מחבל רצחני ירה לעברו ולעבר חברו יובל מור יוסף. השניים נמצאו באותה העת במשימת אבטחה בטרמפיאדה שבגבעת אסף כחלק משירותם בגדוד "נצח יהודה", הי"ד. הרב אליהו מירב שליט"א, תלמיד כ"ק הגה"צ הרב ברלנד ואביו של החייל שנהרג יוסי כהן הי"ד, דיבר אל התקשורת הכללית במסר מרגש לעם ישראל.

"יוסי הנשמה הטהורה, הוא עשה שליחות, שלחנו אותו באהבה גדולה. בכל סעודת שבת אנחנו יושבים במשפחה וכל אחד מודה על משהו, יוסי הודה במילים הללו, 'אני מודה להקב"ה שיש לי את הזכות להגן על עם ישראל בגופי'. זו הנשמה הזו, הוא לא ידע על מה הוא מדבר, אבל אלו היו המילים האחרונות שלו בבית, עכשיו אנו מבינים כולנו על מה הוא דיבר."

"יוסי הנשמה הטהורה, ילד של מסירות נפש, ילד שרק רצה לעזור מאז שהוא קטן וה' לקח אותו, צריך המון התחזקות", כפל הרב מירב את דבריו. היינו גאים ביוסי והוא היה גאה בנו, שלחנו אותו באהבה מתוך תחושה עמוקה של שליחות, כיון שאנו מאמינים שעם ישראל זה דבר אחד. אנו מאמינים שכולנו יחד, כל אחד במקומו צריך לעזור ולתת. על זה גדלנו, אני גדלתי בקיבוץ בית אלפא של השומר הצעיר, ואלו ערכים נצחיים של אהבת אדם, אהבת בריות. שום פוליטיקה לא תזיז את הערכים של הרוח היהודית הנצחית. חבל שהשכול מחבר בינינו, אולי נזכה פעם שהאהבה תחבר בינינו."

      הרב אליהו מירב שליט\"א מספיד את בנו, החייל יוסי כהן הי\"ד

"נכון אני שירתי בצה"ל וחזרתי בתשובה אחרי מלחמת יום הכיפורים", עונה הרב מירב לשאלת המראיינת. אני כבר 45 שנה חרדי, אבל אני ישראלי, אני תוצר של המשבר בחברה הישראלית החילונית. צר לי על כך שיש ילדים שהמשפחה לא מקבלת אותם אחרי גיוסם. אני מבין שכל אחד צריך לחיות באמונתו ועל פי ערכיו, אבל הכבוד חייב להישמר, הכבוד ההדדי חייב להישמר. מוכרחים לשים סוף לשנאה הזאת, אי אפשר לבנות בית ומדינה בצורה הזו."

"יוסי היה בחור ישראלי חרדי, לב זהב לתפארת עם ישראל ממש, הוא רצה לסיים את הצבא ולהמשיך לתת לעם ישראל בתור רופא שיניים, עכשיו הוא למעלה שומר עלינו."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *