צור קשר עם הרב ברלנד

"חלקו על משה רבינו, אבל כולם מאמינים בו אחרי שנפטר" – הרב ארוש שליט"א דורש מול ל"ו צדיקים

מפגש נדיר ומיוחד של צדיקים נסתרים בסעודת משה רבינו ע"ה. בסעודה השתתפו הריז"ל, חכם אברהם חי זצוק"ל ועוד והיא התקיימה בשנת תש"ס במשכנו של ראש הל"ו צדיקים דאז, הרב יהודה זאב ליבוביץ זצוק"ל.

בסעודה כיבדו את הרה"צ הרב שלום ארוש שליט"א ראש מוסדות חוט של חסד לדבר מול הצדיקים והוא העביר  שיעור ששמע מפי כ"ק מורו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"יש קשר ישיר בן פורים להילולה של משה רבינו. המלחמה הראשונה של עמלק בישראל הייתה בזמן משה רבינו, כשלעם ישראל היה ספיקות באמונה – וישראל ניצחו את עמלק רק בזכות משה רבינו. כמו שכתוב במסכת ראש השנה, " וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בֹּא הַשָּׁמֶשׁ" (שמות יז יב), משה היה מרים את ידיו בתפילה. הלב של כל עם ישראל נמשך לתפילה ואמונה של משה רבינו וכך ניצחו את עמלק – ומכאן שכח האמונה של עם ישראל בא ממשה רבינו."

"לכן, המן הרשע שרצה להתגבר על שונאי ישראל (בלשון סגי נהור), ראה שבאדר נפטר משה רבינו, ואין מי שיתגבר כנגדו, נגד קליפת עמלק, קליפת הכפירה."

"רבינו נחמן מברסלב מסביר שאדרבא, הצדיק שנפטר יש לו יותר כוח מאשר הוא בעולם הזה, כי עם כל קדושתו עדיין הגוף מגביל אותו, אבל שהוא נפטר מתגלה כל גודלו והדרו."

"ועוד אומר רבינו נחמן" שהמן לא ידע שמרדכי ואסתר הם בחינת הצדיק של הדור, בחינת משה רבינו של הדור, "התפשטותה של דמשה בכל דרא" (תיקון ס"ט) שמשה רבינו נמצא בכל דור ודור."

"למרדכי ואסתר היה את הכוח של משה רבינו להכניע את קליפת המן עמלק, קליפת הכפירה. משה רבינו נוטריקון – 'מה שהיה הוא שיהיה', כמו שגאל אותנו ממצרים, כך הוא גואל אותנו בכל יום ויום. כי הגאולה היא הדעת שמקבל האדם, כמו שכתוב " כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" (ישעיהו יא ט)

כמעט כל עם ישראל חלקו על משה רבינו, כל הזמן התלוננו עליו, האשימו אותו בכל החסרונות שלהם, עם זאת – המשיכו להאמין במשה רבינו אחרי שנפטר."

"כך היה עם כל הצדיקים הכי גדולים – כשהם חיו בעולם רוב עם ישראל חלקו עליהם, רק אחרי שנפטרו רוב עם ישראל מאמינים בהם."

"אדרבא, ההתפשטות והדעת של משה רבינו רק הולכת וגדילה מיום ליום, כל מה שמתחדש היום ועתיד להיות היה כבר כלול אצל משה רבינו שהיה לו את כל התורה כולה. רבינו נחמן כותב שאדם ביד הצדיק הוא כעט ביד הסופר, שאם יצא לו לחדש ידע שהוא כעט ביד הסופר – כל התורה מהצדיק. הצדיק הוא המוח שממנו נמשך כל המוחין של עם ישראל. אנחנו כמו עט, מה יש לעט להתגאות?"

לאחר שהרב ארוש סיים את דברי קודשו, כפי שקיבל ממורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, החל לדרוש הרה"צ הרב אברהם חי זצ"ל. אלה דברי קודשו.

"הגאולה זה כמו חתונה וזה כמו שבת, צריך הרבה הרבה הכנה, אי אפשר לעשות חתונה בלי הרבה הרבה הכנות, אנחנו עוד לא מוכנים…"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *