צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יוסף אסולין בגילויים חדשים מתוך בית הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב יוסף אסולין בגילויים חדשים מתוך בית הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

צפו: "יש הרבה דברים גדולים שראיתי בעיניי" – הרב אסולין בגילויים מתוך בית מורינו הרב ברלנד שליט"א

"מאז שמורינו הרב ברלנד שליט"א הכיר את עצמו הוא היה חי רק עבור האחר, אף פעם הוא לא חשב על עצמו, אפילו לשנייה אחת וזה תמיד מה שראינו אצלו. הרב סיפר שעוד שהיה ילד היה לומד עם ילדים אחרים. בתחילה הורי הילדים היו נותנים לו כסף עבור זה, אך במהרה הרב התיישב בדעתו שיש לו מהוריו את כל הנצרך לו ולכן לא הסכים יותר לקבל כסף בעבור הלימוד." משתף אותנו הרב יוסף אסולין, מי ששימש כגבאו המיתולוגי של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנים רבות, בסיפורים נוראיים מתוך בית הרב שליט"א.
"יש הרבה דברים שראיתי בעיניי, היהודי הזה אף פעם לא פתח מקרר. הרב שליט"א אף פעם לא אמר שהוא צמא, יוסף אני רעב, תביא לי ככה, או ככה. 11 שנה הייתי בבית מורינו הרב ברלנד שליט"א, מאז שגרו ברובע היהודי ועד ימי החומה השלישית ובכל הזמן הזה אם לא נתנו לרב לאכול או לשתות הוא לא אכל ולא שתה. דרך אגב, הרב לא שותה מים, הרבנית תמיד הכינה לו מאכלים שמכילים בתוכם נוזלים, כמו פירות וירקות, בכדי שיהיה לרב נוזלים."

"תמיד ראינו שהרב כאב את כאבו של כל יהודי, אם היה רואה מישהו שבור היה יושב איתו, אפילו אם הדבר היה כרוך בלעבור על זמן תפילה ראשון שעבור הרב זה דבר חשוב ביותר."
"אי אפשר לתאר את השפלות והענווה של מורינו הרב ברלנד שליט"א. פעם אחת חתמתי למישהו ערבות והוא רימה אותי, למעשה בערבות הזו הוא הפך אותי לבעל החברה שלו. שאלתי את הרב שליט"א מה לעשות והוא ענה לי, 'יוסף, אותך סידרו בכמה עשרות אלפי שקלים ואני חתמתי על ערבויות של מאות אלפי שקלים שאנשים לא החזירו לי עד עצם היום הזה ואני מוחל להם'. אז הוא הוסיף, 'יוסף, לך לשדה ותתפלל שאתה מוחל מחילה גמורה בלב שלם ליהודי הזה, ושבשמיים אין שום דין על היהודי הזה – ותראה מה יהיה לך. יוסף, רק השם יודע מה שקיבלתי בזכות שוויתרתי.'"
"אני בתמימות קיימתי את דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א ועשיתי התבודדות בשדה ליד הקבר של שמואל הצדיק. התפללתי ובקשתי מהשם שימחל ליהודי הזה ושמבחינתי זה כמו שהוא כבר שילם לי את כל הכסף. כשסיימתי נכנסתי לציון של שמואל ואני חש במשהו שלא רגיל אצלי. הרגשתי ממש השראה טובה בלב, פשוט אי אפשר לתאר מה היה איתי כמה ימים אח"כ. הבנתי שזה לא אני, אלא מתנה שנתנו לי בגלל הוויתור הגדול בממון שעשיתי."
"באתי לרב שליט"א ואמרתי לו, 'כבוד הרב אני מכיר את עצמי ופתאום אני זוכה לחצות, התבודדות, יתרה מזאת, בכל רגע אני מרגיש שהש"י קרוב אליי כמו שלא הרגשתי מעולם. אני יודע שזה לא אני, אבל הרב, איך זוכים לשמור על המתנה הזו?"
"מורינו הרב ברלנד שליט"א ענה לי: 'יוסף, רק שפלות. ואיך זוכים לשפלות? קח חמישה חברים שקרובים אליך ותעבור אחד אחד בהתבודדות ותגלה תוך כדי איך הם טובים ממך. תגלה שיש לך דמיון שאתה טוב מהם בדברים מסוימים. אחרי החמישייה הראשונה תתבודד על עוד חמישה אחרים וכן הלאה. כשתגמור עם ישיבת 'שובו בנים' תעבור לשול של חסידי ברסלב, כך תעשה התבודדות כזו שתוריד לך את הגאווה.' באותו הזמן לא היו שוטרים והמאבטחים היו חיילי מילואים, הרב הוסיף ואמר, 'אחרי שאתה מסיים עם החסידים תעשה התבודדות על המילואימניקים ותגלה שהם יותר טובים ממך. תגלה שאמנם היום הם במצבם, אבל אם הם יחזרו בתשובה הם ישיגו אותך בעבודת ה'.' זו הדרך שהרב הדריך אותי בכדי להגיע לשפלות וענווה."
"החזקתי כמה חודשים בעבודה הזו, אח"כ, לצערי, נפלתי מהעבודה הזו וזה נעלם. הרב שליט"א אמר שככל שאדם יעבוד על שפלות הוא רק יגדיל את הגאווה שלו ואין שום עצה לזה, רק שהוא חייב להמשיך בעבודה הזו. כי החיות של הבן אדם מכך שהוא מרגיש יותר טוב מהאחר, אבל החיות צריכה להיות מכך שה' מחיה בריאה כמוני. ואז הוסיף הרב ואמר שלאדם יש קילומטרים של קליפות גאווה סביבו כמו בטון מזוין, אבל לרבינו נחמן יש פצצת אטום שברגע אחד תפוצץ הכל ותשאיר אותו עם שפלות וענווה."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *