צור קשר עם הרב ברלנד

חובה: דבריו של הרב ברלנד מול הרבבות שהגיעו לחגוג בהילולה המרכזית של רבי נחמן את שיחרורו של הרב שליט"א

מדהים, הדברים הבאים נכתבו כשמורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, השתחרר אל סוכת השלום בשמחה רבה י"ח תשרי ה'תשע"ח –  וכל כך מצפים שיתקיים כבר היום. אלה הדברים.

מעמד הרבבות לכבוד שחרור הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בעיתוי מושלם בו חוגג עם ישראל כולו את שמחת בית השואבה וממש כמו בהזמנה יצא יום שחרורו של הרב ברלנד שליט"א עם יום ההילולה של רבי נחמן מברסלב.

השמחה החלה עם סעודת חג חגיגית לכבוד הסעודה הרביעית של המלווה מלכה של שבת קודש ומיד אח"כ שר הרב ברלנד שליט"א עם הקהל את זמירות המלווה מלכה.

לאחר זמירות המלווה מלכה ומעמד פתיחת אירוע ההילולה של הצדיק יסוד עולם רבי נחמן מברסלב עלו לשיר גדולי הזמר החסידי, כאשר מוטי שטיינמנץ היה הראשון שעלה.

דברי תורתו של מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד ליאצייט רבנו הקדוש 

"העיקר זה להיות סנדלר, כל אחד משובו בנים צריך ללמוד איך להיות סנדלר", פתח הרב ברלנד שליט"א בדברי תורה שריתקו את כל הבאים. "חנוך תופר מנעלים, כל הצדיקים תפרו נעליים לשכינה בכדי שהיא תוכל לרדת מתחת לעשרה טפחים. בפרט הייתה זאת העבודה של רבנו נחמן כמו שהביא בסיפורי מעשיות על התם שהיה תופר מנעלים."
"רבינו זה התם שתופר נעל משולשת, נעליים שהיו תמיד מצחיקות, אבל על כל נעל היה מייחד ואומר 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד'. שכל תנועה, הסתכלות, נשימה שלנו יהיו רק בכדי להגדיל את שם כבוד מלכותו לעולם ועד. השכינה זו לאה, לאה היא שכינה עילאה ורחל היא שכינה תתאה. רחל היא בית שני ולאה היא בית ראשון, לאה היא הי' ראשונה ורחל השנייה."

"צריכים לתפור נעליים לעקביים של לאה כי כל הס"א יונקת משם. בלעם יונק מעקב ימין, בלק יונק מעקב שמאל, כי אחרי החטא של אדם הראשון נחטפו הרגליים, העקביים של לאה. מאז הס"א משתוללת בפגמי ברית נוראיים ורבי נחמן אומר שהעצה היחידה היא להרים את העקביים, לתפור נעליים לעקביים. אם רוצים להמתיק את הדינים, לצאת מפגמי הברית זה רק ע"י הריקודים שמקפיצים את העקביים וזוכים לשמחה ומיתוק הדינים."
"מגיל 13 כבר צריך לעשות קריעה. בגיל הזה אדם כבר גוזר את הפאות, זורק את הכובע, את הכיפה. בגיל 13 צריך כבר לשבת שבעה על האדם ולבכות עליו, אולי השם ירחם והוא לא יגזור את הפאות. כי אין לאדם בחירה בשמירת הברית, זה לא בידיים שלו מכיוון שהיצר הרע בוער בו ב- 70 מדורות, הבחירה שלו היא אם להקפיץ את העקביים."

"הייחוד הכי גדול זה כשהאדם עם עצמו, אדם לרגע אחד בחדרי חדרים עם עצמו. ההורים נסעו לאומן ואז היצר הרע משתולל בתוכו, זה איסור הייחוד הכי גדול שהוא לבד בבית. הוא צריך לצעוק כמו עמרם שצעק נוּרָא בֵי עַמְרָם! אסור לאדם להישאר לבד בבית, הוא צריך לנסוע עם ההורים לחתונה, ילך לחבר ירא שמיים."

כתבת סיקור שנייה לשחרור הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א ולהילולת רבי נחמן מברסלב בשמחת בית השואבה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *