צור קשר עם הרב ברלנד
תפילה למולד חודש ניסן מאת הרב ברלנד שליט"א

תפילה למולד חודש ניסן מאת הרב אליעזר ברלנד שליט"א -"בכל א' ניסן מתגלית מחדש נשמת משה"

בס"ד לש"ב ע"ו בר"ה

רבונו של עולם כל יכול, במולד חודש ניסן שיחול בליל שלישי 7:43 10 חלקים, 50 דקות אחר השקיעה.

אנא ה' במולד חודש ניסן שבו התחילו עשרת המכות, ואז התגלה למשה סוד הלויתן, בסוד "החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה". ורבי אלעזר בן ערך שהגיע לדיומסית, סוד מי מנוחות, שהרחיקו אותו מן התורה, הפך "החדש הזה לכם", ל'החרש היה לבם', ונשתתק לבו, עד שבא אליהו הנביא זכור לטוב ובקש עליו רחמים [ילקוט שמעוני קהלת ט']. וענו לאיוב "התשחק בו כצפור ותקשרנו לנערותיך, יכרו עליו חברים יחצוהו בין כנענים, התמלא בשכות עורו ובצלצל דגים ראשו", סוד ה'סוכה' הנקראת מצוה קלה, בסוד מצה, בסוד העזרה 135/135, ועזרת ישראל בסוד 135/187, שאז ילד מתושלח את למך, כשנשלמו לו 187 שנה מא' ניסן לפי רבי יהושע, כי אם למך שחי 777 שנה היה חי עוד 5 שנים היה מחזיר יחד עם מתושלח אביו ונח בנו את כל העולם בתשובה, והיה מונע את המבול, כי גשם = 7X7X7, והגשם שירד היה צריך להיות "בשגם הוא בשר", והיתה צריכה להתגלות נשמת משה בעולם; כי בכל א' ניסן מתגלית מחדש נשמת משה, שממנה נמשך "אשר התעללתי במצרים", בסוד 'ארבה' "אכן רוח היא באנוש" (ס"ד). כי מכל מכה ומכה צריכה היתה להיות התגלות אלקות חדשה, ובז' אדר שהסתלק משה התגלתה 'היד החזקה' ו'היד הגדולה' ו'היד הרמ"ה' סוד שם מ"ב של אנא בכח. כי בט"ו ניסן התגלו ענני הכבוד, ענני אש וענן, בכח המצה שהיא תלת מ"ה, ובכח הסוכה הנקראת מצוה קלה, שהיא גם כן תלת מ"ה, ולכן שואל בספרי, שנעשה ליל סדר בסוכות או סוכה עם ליל הסדר? אלא שנאמר "חג המצות הזה", "חג הסכות הזה"! כי באמת אי אפשר להכנס לסוכה רק אחרי שבעת ההזיות של הכהן גדול ביום הכפורים, שמהם נמשכים הז' טפחים של הסוכה, שהם כנגד ז' ספירות 'חג"ת נהי"ם' של אדם קדמון, בסוד "עטרת זהב גדולה", עטרה של אדם קדמון, שזכה לה מרדכי היהודי בט"ז ניסן ביום ראשון של ספירת העומר, ואז תלו את המן. והמלאך גבריאל יצא במחנה סנחריב ונשף בהם, ובעבורו ודרך אגב יצאה נשמתם, על ידי ששמעו שירה מתחת כנפי חיות; כי כלם באו בעל כרחם, וסנחריב הבטיח להם שיטביעו את כל ירושלים ברוק פגם קרי, כי כל האסונות והחורבנות הם באים אך ורק בגלל פגם קרי, וזה שקוראים בשבוע שחל בו ל"ג בעומר "אם תלכו עמי בקרי, והלכתי עמכם בחמת קרי", ועל ידי זה נזכה לגאולה השלמה.

כי במולד חודש ניסן שיהיה בליל שלישי בערב 7:43 עשרה חלקים, שאז זוכין לשמוע את עשרת הדברות, ועולין לעולם הטהירו, וזוכין לשנים עשר מ"ה, גמטריא ישראל [540 + 1 = 541].

ולכן יש שנים עשר נשאים שמקריבין קרבנות, כל אחד 21, כמנין אקי"ק. ונחשון הקריב כנגד "דוד שלמה רחבעם אביה אסא יהושפט יהורם אחזיה יואש אמציה עוזיה יותם אחז חזקיהו מנשה אמון יאשיהו יהואחז יהויקים יהויכין צדקיהו". סך הכל 21 מלכים, כנגד 21 קרבנות. "ולזבח השלמים בקר שניים" כנגד 'דוד ושלמה' שהיו שלמים בכל השלמויות, ו'כבש לעולה' כנגד יואש, שזכה לשיא הענוה, ולהכלל בעולם הטהירו בשלמות, ולעולם לא ישן ולא אכל, וגדל כל ימיו בבית החיים, עד שנהיה מלך, ולעולם לא שם כתר על ראשו, והכל חתם אך ורק בשם אביו, וזכה שהתגלו לו כל מעינות החכמה. ולכן אנו אומרים בליל שבת קדש 'רצה תפלתי כמו קרבן נחשון', שזכה לקפוץ לים, ולכן נתרצו כל קרבנותיו. והקריב 'שעיר עזים' כנגד מנשה, שחזר בתשובה אחר 22 שנה, אחר שהסיר את האש מעל המזבח, והקריב בכל יום אלף איש לצלם, סך הכל 8.030.000 איש ב22 שנה, ובזכות תפלות נחשון עשה תשובה.

וזה הסוד של בניהו בן יהוידע, ש"הכה שני אריאל מואב" ולא השאיר כמותו לא במקדש ראשון ולא במקדש שני, כי זכה לעולם הטהירו.

כי בי' ניסן עברו את הירדן, והצרעה של משה עמדה על שפת הירדן והיתה מסמאתן מלמעלה, והצרעה של יהושע עברה והיתה מרעילתן מלמטה, כי הצרעה של משה היתה בבחינת לאה, שמתגלית בחודש ניסן, שמסמאת את כל העכו"ם ואת כל שונאי ישראל.

כי בניסן מתגלית הארת מרדכי ואסתר. ומרדכי סוד העומר, ע' מור, שלא היתה בו שום שבירה, והיה מור דרור. כי עין בעין אתה ה' נראה אליהם, וראה בכל שניה את ה' עין בעין, כמו שכתוב "עין בעין שן בשן יד ביד רגל ברגל".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [11.27 KB]

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *