צור קשר עם הרב ברלנד
הקהל הקדוש שהגיע למתחם שובו בנים במירון תשע"ז
הקהל הקדוש שהגיע למתחם שובו בנים במירון תשע"ז

ל"ג בעומר תשע"ז במתחם שובו בנים במירון. שיעורו של הרב ברלנד שליט"א, ווידאו וגלריית תמונות

כמדי שנה נענו המונים לקריאתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ועלו למירון בכדי להשתתף בהילולה הקדושה של בוצינא קדישא, התנא רבי שמעון בר יוחאי. באתרא קדישא מירון, במתחם של שובו בנים המשקיף היישר אל הציון הקדוש שר הבעל מנגן אברהמי מושקוביץ והלהיב את הקהל בהתעוררות הלבבות עד שעות הבוקר.
הבעל מנגן אברהמי מושקוביץ בהילולה של רשב"י אצל שובו בנים במירון תשע"ז
הבעל מנגן אברהמי מושקוביץ בהילולה של רשב"י אצל שובו בנים במירון תשע"ז
להילולה הגיעו רבים מתלמידיו הגדולים של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שכנהוג בחסידות ברסלב הצטופפו יחד עם שאר באי ההילולה בדיבוק חברים.
הרב משה צנעני בהילולה דרשב"י במירון
הרב משה צנעני בהילולה דרשב"י במירון
הרב אליהו סוכות באתרא קדישא מירון
הרב אליהו סוכות באתרא קדישא מירון

 

ממש לפני עלות השחר זכו המוני המשתתפים בהילולה דבר יוחאי לשמוע את קולו הקדוש של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בשיעור מיוחד וסחף אמר הרב שליט"א, "עשיו צעק צעקה גדולה עד מאוד, יותר ממרדכי, יותר מכל הגלויות. אם בן אדם פוגם הוא צריך לצעוק וליילל בלי סוף, כי לעשיו ירדו שתי דמעות וכך נחרבו שני בתי המקדש. ואם לא הייתה יבשה הדמעה השלישית על הלחי של עשיו לא היה נשאר שריד ופליט משונאי ישראל, בגלל המחשבות הרעות, ההרהורים הרעים וכל שכן המעשים הרעים."
הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור במירון - ארכיון
הרב אליעזר ברלנד שליט"א מוסר שיעור במירון – ארכיון
"לכן יהיה נבנה הבית המקדש השלישי, וזה הוא העניין של רשב"י שראה את הבית השלישי, רבי שמעון הוא הבית השלישי. כשמגיעים למירון מגיעים לבית השלישי, בסוד י' חכמה קדומה. ה- י' של שם הוויה שרק רשב"י זכה בה."
      הרב-במירון-תשעז
מתחם שובו בנים במירון  - ל"ג בעומר תשע"ז
מתחם שובו בנים במירון – ל"ג בעומר תשע"ז
"הגבורה ירדה לקליפות, אדם רץ אחרי תאוות במקום שירוץ אחרי הקדושה. תקפוץ לאש כמו אברהם אבינו, כמו חננאל מישאל ועזריה, זה תיקון מידת הגבורה. לכן קין צריך לתקן את מידת הגבורה, שאדם הראשון אמר לקין, תתקן את מידת הגבורה, אתה גבורות, אתה ה' חלקים גבורות ו- ה' של חסד."
"צריך להשתמש עם הגבורות בכדי לבקוע את המסכים ולא לנצח במלחמות. אבל קין קינא בהבל ולכן הפסיד את כל מידת הגבורה. אז החליט הבל שהוא יתקן את העולם, אבל ה' אמר למשה שהוא למעשה נשמת רבי עקיבא והוא יחזור בדור של שמד ואז יסרקו את בשרו במסרקות ברזל. ורבי עקיבא שהיה בבור גילה את הסוד של שני השיני"ם של התפילין."
המונים הגיעו למתחם ברסלב שובו בנים במרון
המונים הגיעו למתחם ברסלב שובו בנים במרון
"כל אלא שנוסעים 7 שעות לרבי שמעון בר יוחאי, חצי מליון אנשים שנוסעים במסירות נפש עם כל התינוקות. זה כמו חנניה, מישאל ועזריה שקופצים לאש, שהאדם הזה מתחנן לקין, 'בא תתקן את מידת הגבורה'. אבל קין היה מלא קנאה ולכן הביא את הפשתן שמחשיך את הקרקע במשך 7 שנים."
"קין במקום לתקן את העולמות רק הגביר את מידת הגבורה, ולאדם הראשון הייתה קושיא נוראה, לא מספיק שאני חטאתי, עכשיו גם קין הגביר את החטא? הוא השתמש במידת הגבורה לקנאה, להרס וחורבן. אז ה' גילה לאדם הראשון את מזמור שיר ליום השבת, שאין אדם יכול להשיג את המעלה של אלה שעלו על המוקד ומתו מות קדושים על קידוש השם. כמה מתו על קידוש השם והם שעלו עד אדם קדמון, שזה, 'בפרח רשעים כמו עשב'.
"רשב"י כמו דוד זה לא אדם, זה אדם קדמון. כל מי שמגיע לרשב"י מקבל את הכח להחיות מתים."

מיד עם סיומו של השיעור הקדוש הסתיימה לה מכירת הזכות להדליק את המדורה. מעודדים מדברי מורינו הרב ברלנד שליט"א שברך את התורמים לאירוע ובפרט לזוכה בהדלקה, הגיעה המכירה לסכום של 26 אלף שקל, כמנין הוויה.

הזוכה בהדלקה - מירון תשע"ז
הזוכה בהדלקה – מירון תשע"ז
המדורה של שובו בנים במירון
המדורה של שובו בנים במירון
הקהל הקדוש רוקד לאור המדורה של רשב"י
הקהל הקדוש רוקד לאור המדורה של רשב"י

גלריית תמונות מהמעמד הקדוש של ההדלקה במתחם ברסלב שובו בנים במירון – ל"ג בעומר תשע"ז

 התמונות והקליפים באדיבות הבחור אהרון סולמונוביץ' נ"י, להצלחת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בעזה"י שנזכה שבשנה הבאה ידליק במעמד רבים את המדורה בעצמו.

וידאו 360 מעלות

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *