צור קשר עם הרב ברלנד

מנטוס של הצדיק – אברימי ויטמן מסביר בפשיטות איך סוכריה יכולה לרפא

הרגשנו צורך דחוף להעלות את השיחה הקצרה הזו של מזכה הרבים הבה"ח אברימי ויטמן שיחי' שמסביר במילים פשוטות את הסערה על לא דבר על מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"אנשים לא מבינים מה הולך כאן, אם אני הולך לחנות וקונה סתם סוכריות מנטוס, זה ודאי לא יעזור וירפא אותך, זו לא תרופה. אבל, ברגע שהרב ברלנד שליט"א מניח את הידיים על המנטוס ומקדש אותו, וקובע שזה תרופה – מיד המנטוס הופך לתרופה."

לנאמני הרב ברלנד, תלמידיו, או לרבבות שראו ישועות מברכותיו, הדברים יכולים להראות כמובנים מאליהם, עד שיבואו לשאול, למה צריך בכלל להסביר את זה? אבל, דווקא בגלל זה חייבים כמה מילים פשוטות לאלה שלא גדלו על ברכי סיפורי הצדיקים בכל הדורות. כאלה שנזכרו פתאום לתהות על מעשי הצדיקים, כאילו שמדובר על פטנט רשום של צדיק כזה ואחר.

"מאז ומתמיד צדיקים חילקו כתרופה דברים שבמקור לא יוצרו כתרופה, לדוגמה, הבבא סאלי היה מחלק מים וערק לתרופה. קראתי סיפור על אנשים שהגיעו לבבא סאלי והיה אסור להם אפילו טיפת אלכוהול כי הכבד שלהם היה גמור. הבבא סאלי מזג להם כוס ענקית של ערק ופקד עליו לשתות את הכל. אותו אדם ענה, אסור לי אפילו להריח אלכוהול".

"אמר הבבא סאלי, תשתה את הכל ואם לא אז לא תהיה לך ישועה. וכך היה, שתו את כל הערק ומיד היו מתרפאים."

"צדיקים חילקו לרפואה וישועה דברים שונים, היו שחילקו ערבות של הושענה רבה, היו צדיקים שחילקו לחם, היו שחילקו מצות שנשארו להם מפסח. רבי דוד אבוחצירא מחלק תמרים – זה לא דבר שהרב ברלנד המציא."

אברימי ויטמן בשער שכם

"אנשים לא מבינים, אלה שמדברים בתקשורת לא מבינים בחסידות, לא מבינים כלום מהחיים שלהם."

אם נבוא לסכם את דברי אברימי ויטמן נביא את דברי רבינו נחמן (ליקוטי מוהר"ן כ"א ט) "כִּי אֲנַחְנוּ נִקְרָאִים 'עַם סְגֻלָּה', כְּמוֹ סְגֻלָּה שֶׁעוֹשִׂין לִרְפוּאָה, אַף עַל פִּי שֶׁאֵין הַטֶּבַע מְחַיֵּב שֶׁיִּהְיֶה זֶה לִרְפוּאָה אַף עַל פִּי כֵן הַדָּבָר הַזֶּה מְסֻגָּל לִרְפוּאָה, וְזֶה לְמַעְלָה מֵהַטֶּבַע שֶׁאֵין הַשֵּׂכֶל הָאֱנוֹשִׁי מֵבִין זֶה.."

מסביר רבינו שע"י האמונה הגדולה של הצדיק יש לו היכולות למשוך סגולת מרפא גם לדברים שאין הרגילות שלהם לרפואה. ועוד רבות יש לדבר מהנושא.

      אברימי ויטמן מנטוס~1
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *