צור קשר עם הרב ברלנד
הרב מאיר שלמה זצ"ל באמצע מימינו הרב גול ומשמאלו הרב מאיר מלכה - בעצרת לכבוד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב מאיר שלמה זצ"ל באמצע מימינו הרב גול ומשמאלו הרב מאיר מלכה - בעצרת לכבוד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב ברלנד שליט"א מספיד את הגאון ר' מאיר שלמה זצ"ל – "אסון כזה לא קרה לעם ישראל מאז השואה"

"מעולם לא היה ולא יהיה כמותו, כל העולם חיכה 5,700 שנה שתרד כזו נשמה, הוא היה התגלמות רבינו בעצמו, התגלמות נשמת משה. כזו נשמה לא הייתה ולא תהייה, כזו נשמה כבר לא תהייה, הוא היה התגלמות הרצון האלוקי, כל תנועה שלו היה הרצון האלוקי. כמו שאמרו על יוסף הצדיק שהוא היה התגלמות הרצון האלוקי, הוא (ר' מאיר שלמה) לא היה הרצון האלוקי, הוא היה נשמת רבינו בעצמו."
      הרב-על-מאיר-שלמה
"בלי שום ספק כל הצדיקים יצאו לקראתו, כל הצדיקים בגן עדן, רבינו יצר לקראתו, רבי נתן יצא לקראתו, ר' נחמן ר' נחמן מטולטשין, ר' אברהם בן ר' נתן, כל הצדיקים של כל הדורות יצאו לקראתו. משה רבינו, שבעת הרועים, אברהם, יצחק ויעקב, דוד המלך, שלמה המלך, כולם יצאו לקראתו, כזו נשמה לא הייתה וכבר לא תהיה."
"האבדה שאיבדנו זו האבדה הכי גדולה שהייתה, כמו ההסתלקות של משה רבינו, ההסתלקות שלו זה הדבר הכי נורא של הדור, הכי נורא שיכול לקרות, כזה אסון כזה לא קרה לעם ישראל מאז השואה. האסון הנורא הזה זה כמו כל השואה, זה כמו של ה- 6 מליון. כזה גדול לא היה ולא יהיה עד בואו של משיח. מי ייתן ויהיה מותנו תחתיו, הלוואי שהייתי מסתלק במקומו, חשבתי שאני אסתלק במקומו, הבנתי שהוא חולה, צעקתי שאני אסתלק במקומו, אבל אני לא ראוי, רק הוא שהוא נשמת רבינו שבדור."
"במותו הוא מכפר על עם ישראל, הוא ממתיק את כל הגזירות. אברהם, יצחק ויעקב יצאו לקראתו, כל הצדיקים של כל הדורות יצאו לקראתו. מי ייתן מותי תחתיך, "הַצְּבִי, יִשְׂרָאֵל, עַל-בָּמוֹתֶיךָ, חָלָל:  אֵיךְ, נָפְלוּ גִבּוֹרִים" (שמואל א ב'), הוא היה הצבי ישראל, איך איבדנו את הצבי ישראל, איך איבדנו את התורה הנוראה והקדושה הזו?

(אנו מצטערים מראש על כל טעות בתמלול ההספד שנגרם עקב בעיות בשידור ההספד)

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *