צור קשר עם הרב ברלנד
תלמיד הרב ברלנד ניצל מפיגוע דקירה
תלמיד הרב ברלנד ניצל מפיגוע דקירה

ניצל מרצח המחבלת בזכות ברכת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הנה סיפור מופלא המעיד על הקדושה והתמימות שמכניס מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בתלמידיו. נחמן לרנר שיחי', אברך צדיק מישיבת 'שובו בנים' שבעיר העתיקה, חזר כהרגלו ביום שבת מהכותל בשעה 12:00 לפני הצהריים. כמו שאר תלמידיו של הרב שליט"א גם נחמן לרנר הלך בשמירת עיניים כשגופו עטוף בטלית עוד מתפילת השחרית ממנה חזר תוך שהוא אומר בדרך את ה'תיקון הכללי'. עוד הוא יוצא משער שכם שלחומות העיר העתיקה לפתע רצה לעברו מחבלת ערבייה עם סכין ומנסה בכל כוחה לדקור אותו. מיותר לאמר שמסביב לא נראה אפילו יהודי אחד ובטח לא אנשי ביטחון.
      מפעל-הפורמטיםנחמן-לרנר-הנס
לבסוף מצליח נחמן לרנר להתחמק מאותה המחבלת וממשיך לביתו בכדי לערוך את סעודת השבת במחיצת משפחתו. אולם, מה שנראה בבירור למצלמות המשטרה וכן הובן לכל הצופים הערבים מסביב כנסיון אכזרי לפיגוע, מתברר שלנתקף, נחמן לרנר, זה ממש לא היה ברור.
לרנר שהגיע לביתו, סיפר לבני ביתו שאיזו ערביה תקפה ערבי אחר ליד שער שכם ואח"כ שרטה אותו. למעשה חשב לרנר לעצמו שכנראה מדובר באשה לא שפויה שמציקה לאנשים בדרך וכלל לא הבין שהיה פה ניסיון לרצח. לכן, הוא המשיך בדרכו מבלי לייחס לעניין חשיבות מיוחדת. אך בזה לא הסתיים הסיפור.
מיד בבוקר יום א' פנו מהשטרה לאברכים מישיבת 'שובו בנים' בכדי שינסו לזהות את אותו אברך שניסו לדקור. אותם אברכים ניסו לפנות אל לרנר, אך ללא הצלחה, לרנר פשוט מאין להפסיק מלימודו בעיר העתיקה וכמובן שאין לו אפילו מכשיר טלפון נייד עליו.
אחד התלמידים שנשלח לאתר אותו בישיבה בכדי שילך להעיד במשטרה סיפר כי לרנר בכלל לא הבין מה רוצים ממנו. תלמיד הישיבה שאל אותו איך לא מפחידה אותו המחשבה שהוא ניצל מרצח, הוא ענה שהוא סומך על ברכת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שאמר לו לאחרונה שהוא יכול ללכת רגוע משער שכם ללא שום חשש כי "מלאכים מלווים אותו בזכות שמירת העיניים".
אלו דבריו של נחמן לרנר, "תודה רבה להי"ת על כל הניסים. המשטרה אומרת שאי אפשר להסביר את מה שקרה איתי אלא כנס גלוי. אין קשר בין מה שאני עצמי הרגשתי לבין מה שראיתי במצלמות המשטרה, ולמעשה מה שקרה בפועל. במשטרה אמרו לי, 'אדוני, איזו זקנה, זאת מחבלת בת 26 שדקרה אותך מלא דקירות'." משתף אותנו נחמן לרנר בתגובת המשטרה. "זה מה שמורינו הרב ברלנד שליט"א תמיד אומר, מי שלומד גמרא, מי ששומר את העיניים, מי שהולך לכותל מלאכים שומרים אותו. במשטרה אמרו לי שהקב"ה בכבודו ובעצמו חיבק אותי." עד כאן תגובתו של נחמן לרנר שיחי'.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *