צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד מוסר שיעור בברית של נינו
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד מוסר שיעור בברית של נינו

דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת נשא – "שמעון הצדיק התבטל מהמציאות וזכה לראות את הקב"ה" – כבבת שמרם 27

"ויחן שם ישראל"

"אברהם אבינו הצליח להנחיל לנו את האפר של הפרה ואת העפר שלוקחים מקרקע המשכן ושותים אותו. איך אברהם אבינו זכה להנחיל כזה דבר לדורי דורות? אומר השפת אמת שאברהם אבינו עליו השלום היה בטל לגמרי מהמציאות, הוא לא היה בכלל, הוא לא היה בעולם, לא היה שום מציאות לאברהם אבינו. הוא זורק עפר נהפך לחרבות, זורק חצים, זורק קש נהפך לחצים, שום מציאות לא היה לו, אסור שתהיה לאדם שום מציאות."
"אם יש לאדם טיפת מציאות הוא אומלל, הוא אבוד, הוא חולק על הקב"ה, אסור שיהיה לאדם שום מציאות בעולם. וזה שהגמרא מביאה כאן, 'תנו רבנן אותה שנה שמת בה שמעון הצדיק אמר להם בשנה הזו אני מת', מניין אתה יודע? יש לך רוח הקודש? מה אתה יודע? 'אמר להם בכל יום הכיפורים מזדמן לי זקן אחד עטוף לבנים נכנס עימי יוצא עימי', אמרנו שהיה כניסה אחורית לקודש קודשים, ראינו את הרא"ש את התוספות בזבחים עמוד ב' מסכת מידות כנראה הוא נכנס בכניסה האחורית אחרת אי אפשר להסביר איך הוא נכנס לכהנים, לא היו נותנים להכנס רק בכניסה הקדמית. כל פעם יש שם איזה זקן אחד שם שמחכה לי שם, היה נכנס עמו ביחד, הולך איתו ביחד, זקן אחד לבוש לבנים עטוף לבנים, והיום בא לי זקן עטוף שחורים, לבוש שחורים שנכנס עמי ולא יצא עמי, נשאר שם בפנים – אחרי שבעה ימים הוא מת."
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת נשא - כבבת שמרם 27
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת נשא – כבבת שמרם 27
"הירושלמי  (יומא מועד ב') מסביר ששנה שימש שמעון הצדיק את ישראל בכהונה גדולה ובשנה אחרונה אמר להם, 'בשנה הזו אני מת'. אמרו לו מהיכן אתה יודע? אמר להם כל שנה ושנה שאני נכנס לבית קודש הקודשים היה זקן אחד לבוש לבנים ועטוף לבנים נכנס עמי ויוצא עמי ובשנה הזאת נכנס עמי ולא יצא עמי, נשאר בפנים. הלכו לשאול את ר' אבהו מה קורה כאן איך נתנו לזקן הזה להכנס? כתיב לא יבוא באוהל בבואו לכפר בקודש עד צאתו, אפילו מלאכים לא יכולים להכנס לקודש הקודשים, אפילו אותם שכתוב בהם דמות פני אדם לא יהיו באוהל מועד? אומר להם ר' אבהו זקן? איזה זקן? זה סבא דסבין, אתה לא קולט מה שמדברים פה? פה מדברים על עתיק, זקן יומין יתיב, עתיק יומין יתיב."
"אנחנו מדברים על עתיק יומין סבא דסבין, אמר להם ר' אבהו אתם לא קלטתם את הסיפור, מי אומר שזה היה בן אדם זקן? מה הקב"ה לא יכול להתחפש לאיזה צורה, להתלבש באיזה צורה? אתם חושבים מי גיד שזה היה ברנש, ואני אומר לכם, 'אמר ר 'אבהו' אני אומר זה היה הקב"ה. הזקן הזה לא אדם ולא מלאך ולא זקן זה היה הקב"ה בכבודו ובעצמו, ומתי זוכים לזה? אומר השפת אמת מי שהוא זוכה להתבטל ממציאות, שזה הסוד של פרשת נשא, זה הסוד של עשרת הדברות – "ויחן שם ישראל כנגד ההר" שעם ישראל "ויחן שם ישראל" נהיו כאיש אחד בלב אחד שם במצרים.

גיף-תרומות

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *