צור קשר עם הרב ברלנד
הרב דניאל דיין שליט"א על הקשר שלו לרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב דניאל דיין שליט"א על הקשר שלו לרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברים שלא ידעת – הרב דניאל דיין שליט"א על הקשר שלו עם הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "הייתה לי זכות גדולה לשמש אותו"

הרב דניאל דיין שליט"א, מגדולי המשפיעים בחסידות ברסלב כיום ומי שפעל ועדיין פועל רבות עבור ציונו הקדוש של רבינו נחמן מברסלב, בדיבורים חזקים ונדירים אודות הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. מדובר בשיחה נדירה משנת תשס"ז שנמסרה לחבורה מצומצמת, בה מספר הרב דיין שליט"א על נקודות מפתיעות מהקשר החזק שלו (כדבריו) עם מורינו הרב ברלנד שליט"א.
"אני חושב שכל הקטרוגים והפירודים שנעשו בינינו (חסידי ברסלב בפרט ועם ישראל בכלל) נובעים מכך שאנו חסרים מהתורה 'אזמרה' (כלומר, לא משתדלים בציווי הגדול של רבי נחמן לחפש נקודת טובות אחד בשני)." פותח הרב דניאל דיין את שיחתו.

"אני זוכר שבר"ה של השנה שעברה (תשס"ו) הגעתי אל הרב לייזר (מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א), הכרתי אותו כבר לפני שנים, כאשר הוא שהה תקופה ארוכה ביישוב כנען שליד צפת בה אני מתגורר. הייתי לוקח את הרב ברלנד שליט"א למקוואות טהרה בכל בוקר."
"הייתה לי זכות גדולה לשמש אותו", משתף אותנו הרב דיין ברשמיו. "אני זוכר שהיינו הולכים לבית הנופש של האדמו"ר מויז'ניץ מקור ברוך ומאז זכורות לי כמה מההנהגות של הרב ברלנד שליט"א. הרב היה בה ממש בשפלות ומתכופף מטה עד שנשק לרצפה לפני שנכנס לקודש פנימה. בכל פעם שהייתי מחכה לו שיסיים את תפילת הערבית הייתי רואה אותו יורד לנשק את העפר של רצפת בית- הכנסת. מאז יש לי איתו חיבור גדול."
"איך זכיתי להתחבר לרב ברלנד? אשתי הייתה משכירה דירות בזמן הקיץ ולי הייתה כל- כך השתוקקות להגיע לרב לייזר, אבל היו לי הרבה מניעות להגיע אליו. הייתי מתבודד ומתפלל שאזכה לפגוש אותו. באחד הימים הרב לייזר והרבנית היו צריכים  לשכור דירה וכך הם הגיעו יחדיו עד אלינו. הרב לייזר (ברלנד) פנה אליי ואמר, 'הבאת אותי עד אליך' (כשהוא מתכוון שהתפילות בהתבודדות פעלו)."
הרב דניאל דיין שליט"א - מגדולי המשתדלים עבור ציון רבי נחמן, בשיחה נדירה אודות הגה,צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב דניאל דיין – מגדולי המשתדלים עבור ציון רבי נחמן, בשיחה נדירה אודות הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"מאז נקשרתי ממש בקשר של אהבה אליו כשאני רואה את הביטול שיש לו כלפי כל אדם. אני יודע שכל מה שנעשה סביבו זה באמת רחוק שמיים וארץ ממה שהרב ברלנד שליט"א באמת. ראיתי שלא מעניין אותו כל הבלי העולם הזה, לדוגמה, אני מדבר איתו, אך במקום שהוא יענה לי הוא מתבטל אליי ומחכה שאני אענה במקומו. הגעתי אליו שנה שעברה והוא ברך אותי לגבי כמה בעיות שהיו לי."
בשלב זה של השיחה פונה הרב דניאל דיין שליט"א לספר על עצה נבחרת שהוא קיבל ממורינו הרב ברלנד שליט"א בימים ההם, עצה שתרמה לו רבות ועד היום היא חקוקה בלבו.
"לפני שנים רבות, בתחילת דרכי בעבודת השם, היו לי מניעות רבות. סיפרתי זאת לרב לייזר (ברלנד) וכך הוא אמר לי: 'כשאתה נכנס הביתה האישה היא המפקד ואתה הוא החייל'. את העצה הזו לקחתי איתי להתבודדות וצעקתי איתה הרבה לאבא שבשמיים. הייתי מונה בשדה את הנקודות הטובות ואומר להי"ת, 'ריבונו של עולם אני עושה כמו האדם הראשון. אני אומר, "האישה שנתת עמדי", מה אני כפוי טובה? אשתי מבשלת עבורי, אופה עבורי, איזה שבתות היא טורחת ומכינה. היא שומרת שבת, אומרת תהלים, תראה אבא כמה נקודות טובות.' כך הייתי מונה את הנקודות הטובות עד שכל נקודת המחלוקת הייתה מתגמדת ונעלמת."
נזכיר שהעצה הזו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אותה הזכיר הרב דיין, הפכה לנדבך חשוב בחייהם של בני זוג רבים. הרב ברלנד שליט"א חזר עליה מאז בהזדמנויות רבות והיא אף שימשה כיסוד לתלמידיו שהפיצו אותה בשמו ואף חיברו סביבה ספרים.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *