צור קשר עם הרב ברלנד

זלמן גרוסמן בשיחה עם חסידי הרב ברלנד שהצילו אותו ממכות בקבר שמעון הצדיק

שוב הכתבים החרדים שולפים מהמותן מבלי לבדוק את העובדות לעומק וסוחפים אחריהם את התקשורת הכללית. בימים האחרונים התפרסמו באתרי החדשות החרדים תמונות קשות, בהם נראה צעיר בעל חזות חרדית, תוקף חרדי אחר, בציון שמעון הצדיק שבירושלים. המראות קשים, עם זאת האתר בחדרי חרדים, לדוגמה, חרץ מיד את הדין ומבלי לסייג את דבריו קבע שהתוקף הוא מקהילת ברסלב שובו בנים.

ראינו את המראות והזדעזענו כמו כל עם ישראל, אולם לא זיהינו את הפנים כחבר בקהילת קודש שובו בנים. לכן, הלכנו לברר והתמונה שהתבהרה עוררה בנו רגשות זעם וחלחלה. שוב תוקפים את קהילת שובו בנים ללא שום קשר לאמת, הרי אותו תוקף מתברר כתושב בני ברק, רחוק משובו בנים שבירושלים.

התוקף בשמעון הצדיק אינו משובו בנים למרות הפרסומים השקריים בתקשורת

יתרה מזאת, האדם הנוסף שבצילום עם החליפה השחורה, שנראה כמחרף נפשו להציל את הנתקף, הוא חסיד קהילת שובו בנים. האם טרחו לספר זאת בכתבה? בוודאי שלא, היד שמיהרה לכתוב ולהשמיץ, חיפשה שוב את השעיר לעזאזל שכ"כ נהנים לאחרונה להשמיץ באלו האתרים. אבל מהטוב מתעלמים, הרי זה לא עושה כותרות. 

חסיד ברסלב שובו בנים עוצר בחרוף נפש את התוקף בשמעון הצדיק

הנזק כבר נעשה, שום התנצלות מהאתר בחדרי חרדים לא תפחית את גודל הביזיון שנגרם לקהילת קודש ברסלב שובו בנים. האם אותם כתבים הגיעו לאחרונה לישיבות הקדושות של קהילת שובו בנים, בה יושבים בחורים ואברכים יומם וליל על ברכי התורה? האם הם מבינים את דמם של מי הם שופכים?!

אברכי ישיבת שובו בנים בעיר העתיקה

לא מזמן פרסמנו כתבה קשה שעשתה גלים בארץ ובעולם, וזכתה לחשיפה ותגובות רבות. כותרת הכתבה הייתה, "חרם תקשורתי: התקשורת החרדית מנסה להחרים את שובו בנים והרב ברלנד". ובכדי שלא נשמע, ואפילו במעט, ככאלה שמרגישים מקופחים ללא כל הצדקה, הוכחנו בפירוט בסרטון עד כמה העוולה והרדיפה כנגד קהילת קודש 'שובו בנים' מוגזמת ויוצאת מפרופורציות.

פרסמו האשמות שווא ואח"כ מחקו 

אלה הדברים שפרסם שלזינגר בבחדרי חרדים: "התפתחות בפרשת התקיפה האלימה של ר' זלמן גרוסמן בשמעון הצדיק. נעצר התוקף משובו בנים והוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום." כאמור, לא דובים ולא יער, אמנם, תקף בצורה מזעזעת, אבל הוא פשוט לא שייך קהילת שובו בנים, ולא חסיד של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

כנראה שהתברר לבחדרי חרדים שהם עשו טעות גדולה והסירו את שם קהילת שובו בנים מהכתבה, כנראה פחדו מתביעת דיבה, אבל כמו שכתבנו, הנזק כבר נעשה.

התקשורת הכללית קוראת ומצטטת את דברי שלזינגר 

במעריב (כמו באתרים אחרים) הלכו צעד נוסף קדימה, בהזכירם את ראש הקהילה, כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בכתבם, "במצלמות האבטחה נראה חסיד של הרב ברלנד כשהוא מכה באלימות". מה הקשר של התוקף עם הגה"צ הרב ברלנד? זה שיש לו פאות?!

עבודה עיתונאית מעוררת גיחוך במקרה הטוב, או שמא מדובר ברשלנות קשה. 

לעומת הדברים השקריים שמביא שלזינגר, אנו מביאים את ההבהרה של נציגי קהילת קודש ברסלב שובו בנים

הבהרה:

בק"ק שובו בנים מגנים ומתנערים מהתקיפה האכזרית כנגד ר' זלמן גרוסמן היקר, מיטיב הנרות הידוע של ציון הקדוש של שמעון הצדיק.

מדובר הקהילה נמסר: ר' זלמן ידיד וותיק של הקהילה, ואחד מאנשי הציון הקדוש. אנחנו בהלם מהתקיפה הנוראית הזאת.

יש לציין כי בסרטון נצפה אדם יקר, אף הוא מק"ק שובו בנים (עם חליפה שחורה), מנסה בגופו למנוע מהמתפרע להשתולל, ואף מצליח למנוע ממנו לזרוק סטנדר.
אנשים נוספים שנכחו במקום, חלקם בחורים מישיבת שובו בנים שהגיעו להתפלל במקום, הביעו את תדהמתם על האכזריות שהופנתה כלפי ר' זלמן, ומיד מחוץ לציון ביקשו ממנו להסתלק.

יש לציין שב"ה המתפרע נעצר.

ממשיכים להתעלם מדברי המרואיינים 

הזכרנו למעלה את הכתבה שפרסמנו, "חרם תקשורתי: התקשורת החרדית מנסה להחרים את שובו בנים והרב ברלנד". שם שומעים פעם אחר פעם את האברך הצדיק, גבריאל לביא אומר שהנס הנפלא, נס ההצלה ממוות בטוח – היה בזכות הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אך בצורה מעוררת תמיהה הדבר לא מוזכר בתקשורת.

והנה, בסוף הסרטון שהבאנו בכתבה שומעים דברי חיזוק מקורבן האלימות, הרב זלמן גרוסמן. אלה דבריו כפי שהבאנו בסרטון וכפי שמפרסמים באתר בחדרי חרדים:

"ההתחזקות צריכה להיות בהתחדשות, זה קשה לחיות בהתחדשות. אדם מתחזק עם המכות והדברים טובים, אבל אם אתה בהתחדשות, זה אומר שמהרגע נולדת לא לחשוב מה שהיה". 

"היצר בא אל האדם, ואומר לו תראה מה היה איתך, תראה איפה אתה נמצא, תראה מי החברים שלך. אבל אם תגיד לו מה ה' רוצה ממני הרגע, זה נקרא שיוויתי השם לנגדי תמיד כי מימיני בל אמוט, לכן כשאדם יודע אז שמח ליבי ויגל בעז"ה. ונזכה לישועות".  

מסביבו ישבו בחורי ישיבת 'מתחברים' שנכחו במתחם בזמן המתקפה והצילו אותו מידי התוקף, לאחר שמנעו מהבריון להשליך סטנדר לעברו. ר' זלמן גרוסמן בירך את הנוכחים שיזכו לישועה גדולה. עד כאן מה שפרסמו היום (ראשון) בחדרי חרדים.

מה עם העיקר?

את מה שבחרו בחדרי חרדים להשמיט, אנו נוסיף.

  1. בסרטון יושב ר' זלמן עם בחורי ישיבת 'מתחברים', כדברי 'בחדרי'. אולם, תמוהה, הרי הם עצמם כתבו ששובו בנים תקפו אותו, והרי ישיבת מתחברים – הם עצמם שובו בנים. תחליטו, שובו בנים הצילו או תקפו? מה הולך פה? אתם מגיהים את מה שאתם כותבים?!
  2. העיקר חסר מהספר – בסוף דבריו אומר ר' זלמן שכל הביזיונות שקיבל מהמכות יהיו להצלחת הרב אליעזר ברלנד בן עטיא. כנראה שזה לא הופיע בגרסה של 'בחדרי חרדים', הרי הם כתבו את כל דבריו חוץ מזה!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

One comment

  1. כתבה כל כך חשובה!!!! מקסים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *