צור קשר עם הרב ברלנד
האלפים במסע ההלוויה של כ"ק האדמו"ר מקאליב זצ"ל - צילום אהרון סולמונוביץ' שיחי'
האלפים במסע ההלוויה של כ"ק האדמו"ר מקאליב זצ"ל - צילום אהרון סולמונוביץ' שיחי'

הרב קירשנבוים מספר על הקשר המיוחד של האדמו"ר מקאליב זצ"ל עם הרב ברלנד שליט"א

האם נחשפה הגזירה שמורינו הרב ברלנד שליט"א אמר שחייבים להמתיק עד חג הפסח? גבאו של האדמור מקאליב זצוק"ל, הרב חיים בנימין קירשנבוים הי"ו בראיון מיוחד לקו ברסלב העולמי (9148*) בראיון נדיר.

גבאי האדמו"ר מקאליב ומי שהיה הכי מקורב אליו, הרב חיים בנימין קירשנבוים מספר. "איום ונורא ההרגשה אחרי פטירת הרבי. בליל שישי שלפני פסח הרב'ה מינה אותי שליח לבדיקת החמץ ואחרי שנמצאו העשרה פתיתים הוא עשה את ביטול החמץ. בשבת במנחה הוא עוד קיבל עליה לתורה, אך מצבו הלך והדרדר."

"ביום השני לחוה"מ ביקר אותו הרב יצחק  זילברשטיין שאמר לו שהפנים שלו זורחות. האדמו"ר מקאליב ענה שכבר מחכים לו למעלה. לרב'ה הייתה מסירות נפש על אהבת ישראל, הוא היה אומר, 'בשואה הנאצים לא שאלו את היהודי לאיזו מפלגה הוא משתייך."

"הרב'ה הלך לקרב יהודים בקיבוצים. הוא הלך לקיבוץ 'עין גב' ולא הבינו מה חסידים עושים שם, הוא אמר להם שהוא רוצה להתקין להם מזוזה וזאת באמת הייתה המזוזה הראשונה בקיבוץ. אח"כ הוא התנדב ובנה להם בית כנסת."

"הרב'ה מספר שבזמן השואה גיבורים גדולים נפלו בגלל שלא הייתה להם אמונה, ואילו מוּזֶלְמָנים (כינוי נפוץ בקרב אסירי מחנות הריכוז היהודים בשואה לתיאור מצבו של אסיר הנמצא על־סף מוות מחמת רעב) עם אמונה שרדו וזכו לעלות לארץ ולהקים בתים נאמנים לה'. הרב'ה חיבר על זה שיר, שצריך תמיד להחדיר את האמונה בהשם."

"היה לאדמו"ר מקאליב קשר גדול מאוד עם הרב ברלנד שליט"א. אני שמעתי באוזניי איך בשעה שהרב ברלנד ביקר את האדמו"ר מקאליב בבית המדרש של קארלין הוא אמר לו שהוא מוסיף לו 18 שנים מחייו. זו הייתה תקופה בה הרב'ה היה חולה והרב ברלנד אמר לו שהוא מוסיף לו 18 שנה מחייו. זה לא דברים שסיפרו לי, אלה דברים ששמעתי באוזניי."

"האהבה והקשר שהיה לאדמו"ר מקאליב זצ"ל עם הרב ברלנד שליט"א, הם נפגשו לראשונה בירושלים, הרב ברלנד היה מגיע לשמחות בית קאליב. האדמו"ר היה מתפלל על הרב ברלנד שליט"א הרבה, יש אפילו מכתבים על זה. בעיקר התפילות היו כשהרב ברלנד היה בחו"ל. האדמו"ר הזכיר את הרב ברלנד הרבה לטובה, היה ביניהם קשר גדול מאוד." עד כאן דברי גבאי האדמו"ר מקאליב ומי שהיה הכי מקורב אליו, הרב חיים בנימין קירשנבוים.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *