צור קשר עם הרב ברלנד

הרב יצחק יוסף על סיבת המחלוקת על המהרש"ם ועל הצדיקים

הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א מסביר את הסיבה למחלוקת הקשה שהיה על המהרש"ם, גדול הדור של זמנו, ובכלל את הסיבה למחלוקת על צדיקים. תוך כדי דבריו מסביר הראשל"צ את הסיבה שחלקו על אביו, מרן עובדיה יוסף זצ"ל.

"המהרש"ם לפני כמאה שנה היה גדול הדור של זמנו, הוא היה המשיב של הדור. בזמנו, בחיים חיותו, מסכן הוא סבל, יצאו הרבה כנגדו".

"לפני כארבעים שנה, מרן קרא לי בשבת, הוא מראה לי את הספר של השו"ת מהרש"ם כשבתוך הספר יש פשקוויל צהוב. שם רואים שכל האדמורי"ם חתמו על חרם גמור כנגד המהרש"ם."

"עשו עליו חרם כי היה לו כוח דְהֶתֵּירָא."

"למשל, הוא התיר דוד שמש בשבת, אז לא היה דוד שמש, אני אומר רק דוגמה. התיר משחת שיניים לצחצח בשבת, התיר."

"נבהלו מזה, איך אפשר, ועשו עליו חרם, וחתמו כל מיני רבנים, הרבה רבנים."

"פונה אליי הרב, תקרא את השמות של הרבנים האלה, אתה מכיר אחד מהם? לא. אתה רואה, כולם אבד זכרם, גמרנו. אבל, הגאון המהרש"ם נשאר זכרו לעולם ועד."

"אמרתי פעם בשם רבי נחמן מברסלב, הוא כותב, למה הצדיקים בעולם הזה סובלים? יוצאים נגדם, רואים בתקשורת שהחילונים יוצאים ותוקפים אותם. מרן, כמה הוא סבל בזמנו שעשו כנגדו חקירה."

"למה הצדיקים סובלים? הקב"ה אוהב את הצדיקים. את מי השם יאהב? אוהב את הצדיקים, הוא מפחד עליהם שלא יבואו לידי גאווה."

"הם מגיעים לאיזה מקום ושרים להם ימים, אורך ימים ושנות חיים. שלא יבואו לידי גאווה, מה עושה הקב"ה, מקים עליהם מתנגדים. זה מתנגד לך.., ואז הוא יישאר עניו, הקב"ה שומר עליהם שיהיו ענווים."

"אם יש אחד שלא מתנגדים לו כנראה שהקב"ה לא אוהב אותו – נותן לו שיבוא לידי גאווה. כשהקב"ה אוהב אותם, זה מראה הדבר הזה."

"הגאון המהרש"ם היה גאון עצום, אומר לי הרב, תראה – היום אי אפשר לזוז בלי הפסקים שלו, הוא פסקן גדול הוא."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

2 comments

  1. שמעתי שהרב יצחק יוסף אמר על אביו הרב עובדיה שאבא אמר לי שהוא מאד אוהב את הרב ברלנד

  2. הרב ברלנד צדיק גמור הוא יציל לי את החיים בחודש תמוז תשע"ח יצא לי ברוך השם יתברך לדבר עם הרב שאלתי אותו מתי אני מתחתנת הייתי מיואשת מהחיים אני בת 34 רווקה לבד והוא אמר לי בחודש כסלו את מוצאת את הזיווג שלך ושבט את מתחתנת וכך הייה יתחתנתי בטו שבט תשע"ט אף אחד לא עזר לי כמו הצדיק האמת שבדור הרב ברלנד הוא מלאך אלוקים וצדיק גמוררררררררר אין כמוהו ולא יהיה הוא משיח ומשה רבנו של הדור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *