צור קשר עם הרב ברלנד

הרב משה ביננשטוק שליט"א – "כל מעתיקי השמועה צריכים לנשק את הרגליים של הרב ברלנד"

הרה”ח הרב משה ביננשטוק שליט"א, החזן המיתולוגי, מהמשפיעים המפורסמים בברסלב וממעתיקי השמועה איש מפי איש עד מוהרנ"ת מברסלב. בעבר התפרסם רבות כי הרב ביננשטוק קיבל את מסורת התורה שבעל פה של חסידות ברסלב מגדול חסידי ברסלב של הדור הקודם, רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, כמו שהעיד בעבר על עצמו. "זכיתי להכיר את רבי לוי יצחק בנדר ז"ל בער"ח ניסן תשכ"ד, ומאז שנת תשל"א הייתי כמעט צמוד אליו במשך שמונה עשרה שנים, עד עלייתו לגנזי מרומים בכ"ב תמוז תשמ"ט.

הרב בנדר זצ"ל הגיע לישראל אחרי שעבר את השואה והיה מעמודי התווך בשיקום חסידות ברסלב והעברת מרכז הכובד מהעיר אומן של לפני מלחה"ע השנייה והשתלטות הקומוניזם על רוסיה, אל ירושלים. כמי שגדל רוחנית תחת כנפיהם של גדולי ה'עובדים' של חסידות ברסלב באומן, היה הרב בנדר ככלי מלא וגדוש בכל מסורת ברסלב בדורות הקודמים, ולא היה מי שישווה לו בכך. כעדותו, הרב ביננשטוק זכה לקבל ממנו מרבית ממסורת זו.

רבים יודעים נקודה חשובה, אשר רבים אחרים בחרו להסתיר אותה, כי הרב ביננשטוק קיבל את תורתו מרב גדול נוסף – כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בשיחה שאנו מביאים לפניכם מעיד הרב ביננשטוק: "הרבי הראשון שלי  היה רבי נתן ליבמרנטש והרבי השני שלי זה הרב לייזר ברלנד שליט"א (הגה"צ הרב אליעזר ברלנד)."

דברי הרב ביננשטוק הנ"ל מגיעים לאחר שהוא מספר סיפורים עתיקים על ר' לוי יצחק בנדר זצ"ל וזקני ברסלב של הדור הקודם, כאשר בסוף הוא מוסיף ואומר: "כל מעתיקי השמועה הגדולים של דורנו, וואס האלטן זיך גרויס אז זיי קענען אלע קאסעטעס (שמתגאים שהם מכירים את כל הקלטות) צריכים לנשק את הרגליים של ר' לייזר ברלנד כשהוא יצא מהכלא.. בזכותו יש את כל הקלטות של ר' לוי יצחק בנדר…"

דבריו המעוררים של הרב משה ביננשטוק שליט"א

      הרב משה ביננשטוק
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *