צור קשר עם הרב ברלנד
הרב נחמן הורביץ שליט"א - בדיבורים מחזקים אודות מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב נחמן הורביץ שליט"א - בדיבורים מחזקים אודות מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב נחמן הורביץ שליט"א – "רבי לוי יצחק בנדר אמר, אם הרב ברלנד יכול להביא את תלמידיו לדרגה כזו סימן שהוא עצמו במדרגה גבוהה מאוד מאוד"

אחרי הצלחת השיעור הקודם של הרב נחמן הורביץ שליט"א, אנו שמחים להביא לפניכם את השיעור הבא, דברים כמעט לא נתפסים אודות מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הרב נחמן הורביץ שליט"א, הנכד של הרב שמואל הורביץ זצ"ל, מי שהיה אחד מגדולי חסידות ברסלב בדור הקודם, מביא אלינו דיבורים חמים, כאלה שכמעט רק ממנו יכולים לצאת.
"פעם אחת אבא שלי אמר למורינו הרב ברלנד שליט"א שאסור לו לוותר ועליו להמשיך ולהחזיר את כל עם ישראל בתשובה. 'אתה מסרת כ"כ נפש', אמר לו אבי."
"הרב ברלנד אמר שהאישה היא פי- 2 מהאיש, אך איך שהרגלת אותה כך היא תנהג – מה שאתה מכניס נהיה אור פי- 2."
"פעם נסעתי עם הרב לשיעור של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל והרב ברלנד שליט"א אמר לי בדרך שאדם בטוח שכל הגאולה תלויה באם הוא ישמיע את דעתו על כל עניין ועניין. אבל, הרב אמר בשם רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב שבתורה אין מצווה להיות עניו משום שלהיות עניו זו הגאווה הכי גדולה שיש. אך הרב אמר, שבאמת, להיות עניו זו מציאות, רבינו הקדוש מזרים ענווה לבן אדם."
"האברך יעקב לוי מהישיבה סיפר לי שפעם כשמורינו הרב ברלנד שליט"א היה בארה"ב הוא פגש מדען ששיך לצוות פיתוח האטום. הרב תוך 10 דקות נתן לו נוסחה להכנת פצצת אטום. באותה הזדמנות הרב אמר למדען, 'זו חכמה להרוג מליון אנשים? לרבי נחמן יש חכמה איך להחיות מליון אנשים! תעשה פצצת אטום על הגאווה', אמר הרב שליט"א."
"מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר שהגאווה היא כזה דבר חזק עד שיחתכו את האדם לאלף חתיכות עדיין כל חתיכה תישאר עם גאווה. אבל, אמר הרב שליט"א, שלרבינו יש כזו פצצה שיכולה לפוצץ את הגאווה ולהשאיר את האדם חי."
"הרב היה מאוד מבוטל לסטייפלר הקדוש (יעקב ישראל קניבסקי זצ"ל) וכל דבר היה שואל אותו. באחד הימים הוא אמר לו שהוא מצא כזה צדיק (רבי נחמן) שיכול להוציא אותו אפילו מהגיהינום, אתה יכול להבטיח לי דבר כזה? שאל הרב את הסטייפלר. הסטייפלר אמר לו שהוא לא יכול להבטיח לו דבר כזה ואם הוא מצא כזה צדיק אז הוא מחויב להתקרב אליו."
"עם כל גדולתו של הסטייפלר זצ"ל מספרים שכאשר הוא ראה את מורינו הרב ברלנד שליט"א עובר ברחוב הוא קם מלא קומתו, והוא בן 80, עד שהרב שליט"א נעלם מעיניו."
"שאלו את רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל מה דעתו על הרב ברלנד שליט"א, והוא ענה, 'התלמידים שלו מביאים לקמחא דפיסחא שאני מנהל את כל הכסף שלהם, ואם הוא יכול להביא את תלמידיו לדרגה כזו סימן שהוא עצמו במדרגה גבוהה מאוד מאוד."
"מורינו הרב ברלנד שליט"א היה הולך שבועות בשדות בהתבודדות. פעם הרב יצא מביתו והתחיל ללכת בשדות מצד מזרח והמשיך ללכת עד שעבר לכל אורך שדות ארץ ישראל."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *