צור קשר עם הרב ברלנד

הרב נחמן מעודד: "דעתם של כל גדולי עולם בעלי רוח הקודש לא מעניינת אתכם?"

הרב נחמן מעודד מתלמידיו הוותיקים של החלבן, הרב חיים כהן-פרחיה זצ"ל, כמו שמעיד על עצמו, "הייתי קרוב לחלבן במשך 25 שנה".

וממשיך הרב מעודד בעדות מכלי ראשון מתוך חצרו של החלבן זצ"ל, "החלבן היה ידוע כבעל רוח הקודש ברמות שלא נמצאות היום. יחד עם זה רבי חיים לא היה מחשבן לאף אחד, מי שהיה צריך לקבל תוכחה הוא היה מוכיח אותו ולא משנה המעמד שלו."

בשלב זה ממשיך הרב מעודד ומביא סיפורים שמהם רואים כי לחלבן לא היה משוא פנים לאף אדם ותמיד היה הולך עם מידת האמת ועם רצון השם. גם אם זה אומר שצריך להוכיח אנשים שנחשבים בעלי מעמד. "ר' חיים כהן סיפר לי בעצמו על אדמו"ר מפורסם מירושלים שהגיע אליו. הוא אמר לאדמו"ר, 'החסידים שלך מביאים לך קוויטאלך (פתקים עם שאלות) ואתה לא יודע לקרוא אותו. אני סיפרתי לאותו אדמו"ר מה שעשה מיום שנולד ועד אותו היום. גערתי בו על שהוא במריבה עם אחיו, ואמרתי לו שהרי הוא רוצה שאביו הנפטר יתגלה אליו, אבל זה לא יקרה כל עוד המריבה עם האח נמשכת.' סיפר לי החלבן."

"במקרה אחר הבאתי לפניו קוויטאלך עם שם של רב מפורסם משגיח באחת הישיבות הידועות, החלבן אמר לי מיד, 'הוא פוגם בעיניים'. השתוממתי, אמרתי לו שמדובר ברב שמשגיח בישיבה מאוד מפורסמת, אך הוא התעקש על כך. 'לך תגיד לו שיפסיק לפגום בעיניים ואח"ב יבוא לבקש ברכות'. אחרי תקופה אזרתי אומץ להעביר לאותו הרב את דברי החלבן והוא אכן הודה בפניי שהוא צריך להתחזק מאוד בשמירת העיניים."

ממשיך הרב נחמן מעודד ומביא מקבץ של סיפורים על רבנים בעלי שם שהחלבן הוכיחם כדבעי. "מכאן לומדים שהרב חיים הכהן זצ"ל ידע הכל, ראה הכל ולא נשא פנים לאף אדם."

"'איפה שצריך להגיד את האמת אני אומר אותה', אמר לי החלבן וסיפר שפעם היה צריך להוכיח את הרב עובדיה זצ"ל בענייני הנהגה הקשורים להסכמים מדיניים ולירושלים ואכן נסע ועשה זאת."

"רבי חיים הכהן העיד על הרב אליעזר ברלנד שהוא אחד מהיחידים שנשמתו של רבנו נחמן מעוברת בו בשלמות. לכן, בעבר השוותי בן מה שעבר על רבי נחמן ומה שעובר על הרב ברלנד, ששניהם קיבלו ביזיונות לטובת הכלל וכו'."

"החלבן נישק את ידו של הרב ברלנד, זה מוסרט, אני ראיתי איך ר' חיים מסתכל בהערצה על הרב ברלנד, וזה אדם שמעולם לא החניף לאדם. אם היה נכון אחד ממאה ממה שמרננים על הרב ברלנד הרב חיים לא היה מסתכל עליו ובטח לא מנשק את ידו."

 

"יתרה מזו, רבי חיים החלבן מינה אותי שליח להעביר פדיון לרב ברלנד. הרב ברלנד נתן לי תפילה להעביר לחלבן והוראות איך לנהוג ורבי חיים היה בכל יום מתפלל את התפילה של הרב ברלנד."

אז מה טוענים כל הרודפים ומוציאי הלעז? "שהרב חיים החלבן הוא קָטְלָא קַנְיָא (אדם פשוט) שלא יודע מה הוא מדבר? והמקובל הרב דב קוק גם הוא לא מבין מה שהוא מדבר? הרה"ג הרב פינטו שליט"א לא יודע? המקובל רבי דוד שטרן מבני ברק לא מבין מה שמדבר? רבי דוד אבו חצירא עם כל גדולי ישראל לא יודעים מה שהם מדברים? גדולי עולם בעלי רוח הקודש מעידים על הרב ברלנד שהוא קודש קודשים, מי יכול לבוא אחרי הקדושים האלה ולהרהר או לפעול נגד הרב ברלנד?!"

יש לי תמיהות על הפסק:

1. "כתוב בשולחן ערוך (הלכות דיינים סימן י"ז סעיף ה') שאסור לדיין לשמוע דברי בעל דין אחד שלא בפני בעל דין חברו. אסור לבית דין לשמוע את החולקים על הרב ברלנד קודם שהם שומעים את דברי הרב להגנתו. אז איך הוציאו פסק והוא בכלא?"

2. "אלה שהעידו מפורסמים בשנאתם את הרב ברלנד והרי כתוב ש"כל הפסולים לדון פסולים להעיד. שונא אומנם פסול לדון וכשר להעיד, אך מדובר על שונא שאינו אחד מהרודפים שביקש להתנכל לזה שמעיד עליו", מכאן שכל העדים נגד הרב ברלנד הם פסולים להעיד."

3. "כתוב בהלכה שאסור למסור את ישראל ביד גוי וכל המוסר פסול לעדות, אין לו חלק לעולם הבא, יורד לגיהינום ונידון בה לדורי דורות. מכאן שכל מי שמסר את הרב לשלטונות ולכלא ומאז מענים את הרב בייסורים שלא יאמנו פסולים לעדות."

4. "למה לא הזמינו את הרב סלמנוביץ' שיעיד, או הרב שיינפלד, את הרב צנעני, הרב שטרן, הרב גול? למה לא ביררו אצל הרב דוד שטרן? למה לא ביררו או הזמינו לעדות את כל הצדיקים הללו?"

"ילמדו כל הרודפים קצת ענווה מהרב ברלנד וק"ק שובו בנים שהם אף פעם לא מחזירים. הרב ברלנד מעולם לא מדבר מילה על כל החולקים עליו, זה לבד מעיד על קדושתו. במשך שנים הם רודפים אותו, מכפישים את שמו, מוסרים אותו לשלטונות, זה על אנושי שאדם לא יגיב."

"הם טוענים שהם משה רבינו והרב ברלנד הוא קורח, נתבונן בסיפור המחלוקת שבתורה. שם הנרדף היה משה רבינו, הוא התנהג בענווה ושפלות, כמו הרב ברלנד, לעומת הרודפים שמתנהגים בגסות."

"הנזק שנעשה ע"י הרודפים הוא לא רק לשובו בנים והרב ברלנד או לחסידות ברסלב, לא רק לעולם החרדי עם הרבנים וידועי השם שבתוכה. הנזק הוא לחילול השם שנגרם. מה עשתה לכם היהדות החרדית שאתם משפילים את כבודה עד עפר?"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *