צור קשר עם הרב ברלנד

המקובל הצדיק הרב י"מ סלמנוביץ': "הרב ברלנד קודש קודשים ולא יעזור כלום לאף אחד"

הרב המקובל הגה"צ הרב יעקב משה סלמנוביץ יוצא בשיחה קשה כתגובה לרדיפה הקשה שרק הולכת ומתחזקת. קהילה שלימה, ק"ק שובו בנים, שנמצאת תחת מצור במשך יותר משבע שנים, רדיפה שרק הולכת ומתעצמת מיום ליום. כמו שמעיד הרב סלמנוביץ' בעצמו, "רבנים וצדיקים רבים עומדים מאחרי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אך רבים מהם הם עדינים ומפחדים לצאת בריש גלי כנגד הרודפים." 

בפתיחת דבריו הרב סלמנוביץ' מבכה על שהמתין להגיב"רציתי לכבוד אהובינו היקרים, הצדיקים, אנשי שובו בנים וכל אלפי אוהדי הרב ברלנד בארץ ובעולם."

"מי אני, ממש בושה וחרפה שאני אעמוד פה ואדבר, זה מאוד קשה לי, אני יודע מי אני ומה אני ואני צריך שלא יחשבו עליי בכלל, ואיך אני יכול בכלל לדבר? אבל אני רציתי לדבר ישר ששמענו שהם שוב התחילו לעשות דברים, רציתי לדבר לפני זה."

"אבל, אני תמיד אומר שדברים כאלה דוחים, לא צריך לדבר, אבל טעיתי הייתי צריך לדבר קצת לפני זה, שהם ידעו שזה בכלל לא מזיז אפילו כחוט השערה."

הרב סלמנוביץ' פונה להסביר למה כל הרדיפה היא למעשה כלי שמחזיק אוויר ואין באמת תוכן אמיתי, אלא הכל הבל

"אבל, רבנים וגדולים חתמו? נכון הם צדיקים, יש להם את כוח התורה, אנחנו מאמינים בכל הרבנים, בכל החסידים, בכל הצדיקים. מי שרב כשר מאמינים בו, רק מה, היות שבכל הדורות צדיקים קדושי עליון גם יצאו נגדם רבנים גדולים, אז יודעים שזו אחת מדרכי ההשגחה."

"אחד מהדברים הנעלמים שצדיקים קדושי עליון הולכים כנגדם גם רבנים. זו לא סטירה בכלל, בכל הדורות ידעו את זה, אין חדש תחת השמש. נגיד שהכוונה הייתה לשם שמיים, שאם חו"ש יחתמו רבנים מה יהיה?"

"יגידו שהרב אליעזר בן עטיא הוא ככה וככה, מימילא כולם ילכו ממנו, אף אחד לא יתקרב אליו, אבל אם כל מה שאני קטן בעיניי אני יכול להבטיח, יש לנו הבטחה. מה ההבטחה? למה אני מדבר כ"כ מרוגש? ההבטחה היא – רוח הקודש צווחת, כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. כמו שבמשך 9 -7 שנים רודפים את שובו בנים, ברדיפה הזו, לא בקודמות."

"הרדיפות הקודמות, ב"ה, זה כבר עבר, הרדיפה הזו נמשכת כשבע שנים, הם הוציאו את כל מחשבתם לפועל ומעכשיו מה יהיה? גמרנו, הרב אליעזר בן עטיא ישב בכלא וכולם ילכו הביתה."

"אני יכול לבשר לכם בשורה הכי טובה בעולם, כמה ששובו התחזק מאז המחלוקת – זה עכשיו יתחזק פי מאה, פי אלף, עד משיח צדקנו בקרוב ממש. כי כתוב (עובדיה א, ד), אם תגביה כנשר ואם בין כוכבים שים קנך. אני לא רוצה לסיים את הפסוק כי אנחנו מרחמים על כולם, מתפללים ואוהבים את כולם. אין לזה שום קשר לשנאה, לא כמו מאות האנשים שמאז המחלוקת לא יכולים לדבר עם אנשים מחמת השנאה הגדולה."

"מפחיד להסתכל, זה לא מתאים לברסלב בכלל ולא ליהודים, אבל, אצלנו ב"ה אין דבר כזה, כולם אהובים ואין שנאה לאף אחד. ממלא אפשר לבשר שמעכשיו לא יהיה לכם תעסוקה, כי כבר עשיתם הכל. משרד התעסוקה בממשלה החדשה שקמה יעזרו למסכנים שדיברו ועסקו במלכת הקודש במשך שנים, ועכשיו יהיה ממש פחד – כי כשאדם מוציא את כל התאווה שלו, אז הוא מרגיש מאוד מסכן."

"ואנחנו בשם השם נזכיר, ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. לא מתאים לי לדבר ככה כי אני אדם מאוד רחמן, ב"ה, זו המידה היחידה שיש לי, אבל היות ויש רבבות אנשים בעולם כולו שיחשבו חו"ש – לא – אף אחד לא ניצח, נצח ישראל לא ישקר."

"ב"ה, יש לרב ברלנד תלמידים ותלמידי תלמידים, ישיבות, ישיבות של ישיבות וישיבות של ישיבות, יש לו ב"ה חמישייה. ישיבות של ישיבות של ישיבות, אני לא רוצה להזכיר שמות, יש מהם שמפחדים שיזכירו אותם ויש מהם שלא מפחדים, אבל יש לרב ברלנד, ב"ה אלפי ורבבות תלמידים אנשים יראים ושלמים, צדיקים קדושים מקובלים, כולם אהובים, כולם ברורים."

"זה לא יזיז כהוא זה, מה שעשיתם, כל היהדות היום תלויה על בלימה, כל העולם תלוי על בלימה, אם הייתם עושים את זה לפני 40 שנה אולי זה היה משפיע, היום גם ככה העולם מפורק."

"כולם שומעים לרבנים, אבל בגלל שיודעים על מה שכתוב על עקבתא דמשיחא, אז ממלא זה לא משנה – משום שיש רבים איתנו מאשר עם הרודפים, יש מאות רבנים שאוהבים את הרב ברלנד רק שמפחדים. אבל, בעז"ה שום דבר לא ישתנה, שובו בנים – כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ."

"אני קורא לכל שובו בנים, היות שאני באמת שום דבר – לא להישבר. אני אפס אפסים ומאוד לא יפה שאני מדבר, מאוד כואב לי שאני צריך לדבר, אבל. במקום שאין אנשים השתדל להיות איש, הקב"ה בחר בי, ועוד הרבה אנשים מדברים."

"לא שייך שאני אפגע במישהו ופה אני פוגע בהמון אנשים מהצד השני, מאוד לא נעים לי שאני צריך לדבר והשם יודע כמה בכי אני אבכה על זה שאני צריך לפגוע בצד אחד, כמו שבכיתי על מה שדיברתי עד עכשיו. אי אפשר לתאר את הצער שלי, ב"ה שנתן לי את המידה הטובה הזו. ב"ה הבית שלי מתנהג לפי זה וזה מבטל ממני המון שנות חיים, וסבלתי כל החיים מהבית הפתוח וכל רגע שלי הוא רק לזה."

"אני רוצה שלא יהיה צער לאף אחד בעולם, אף על פי כן היות שיש כאן צער של המון אנשים, אני גם בטוח שאלה ששומעים אותי מהצד השני יודעים שאני לא עושה זאת בזדון ואני לא רוצה לצער אותם – אני רק מדבר מתוך כאב ואני מתפלל עליהם הרבה יותר ממה שהם חושבים."

"אני רוצה שעוד הרגע הם יקבלו כזה אור הדעת, שהם ידעו שזה הכל שטויות. שיש הרבה דברים יותר טעימים לעשות בעולם, ככה אומר הרב משה ביננשטוק, שבברסלב לפני שנים היו כאלה עובדי השם צדיקים. היום יש אנשים שמחכים לטרף, שמחכים שהשני ייפול, אוי איך יכול להיות? איך יכול להיות שבעיקבתא דמשיח אנשים מחכים שהשני, מסכן, יהיה לו משהו – איך יכול להיות שיהודי מחכה שלשני יקרה משהו? לחיה זה לא מתאים."

"בעקביתא משיחא כתוב, וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי…, לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי. כמה שמתקרבים לימות המשיח הרחמנות צריכה לגדול. ב"ה, בשובו בנים כמה שהקו שלהם עובד הוא מלא רחמנות, שיחזרו בתשובה. הרב בבית הסוהר וב"ה שומעים את הקול שלו, בטח שצריך להתפלל בכל רגע שיצא – הרב ברלנד עם הגדלות שלו מתגבר על הכל, שהשם ייתן לו כוח עד משיח צדקנו, ושכולם יזכו עד משיח צדקנו ולכולם יהיה כול טוב יותר ממני."

"אני ממש שמח בשמחה של כל אחד, אבל אני מתפלא – איך בן אדם יכול לרצות שרבי לייזר ברלנד יהיה רשע? איך בן אדם יכול להינות אם יתגלה שר' אליעזר הוא רשע? "הצדיקים" כולם שמחים שהשני לא בסדר, אם הייתי רואה שהם מצטערים מכך הייתי מנשק להם את הראש, אפילו שהם יורקים עליי."

"כול מי שמתרחק ממני ברחוב אני שמח, כי אני לא צריך שאף אחד יהיה אצלי, אבל הייתי מנשק לכול אלה על הראש שדואגים כ"כ לעוונות של כלל ישראל. סביב בני ברק ובבני ברק עצמה אתם דואגים לעוונות של כלל ישראל – אה, "איזה קנאים, ב"ה אתם כאלה אנשים טובים, כ"כ אנשים טובים שאם בא אליכם מישהו אתם מטפלים בו ומרחמים עליו." – אה אה, אם הייתי רואה איך אתם לוחמים ומחכים שרבי אליעזר יהיה צדיק."

"וכל שובו בנים שלא יעשו ולא יתירו עבירות חמורות. אני לא ראיתי את הפתק וחו"ש לא רוצה לראות את הפתק, כפי ששמעתי אודותיו, הבנתי שהעבודה של כל השנים נשאה פרי. אני "מאחל" לכולם לעשות פירות לפירות, אפילו לגויים."

"כולם אומרים שאני טוב לכן אני מגן על הרב ברלנד, שישבחו אותי תמיד, בגתן ותרש והרב, אבל ב"ה מהמידה הזו לא הפסדתי – הרב ברלנד הוא קודש קודשים ולא יעזור כלום לאף אחד."

"כולם יודעים, המבינים מבינים, דיברתי היום עם רבנים גדולים גדולים גדולים – כולם יודעים שהרב ברלנד זה קודש קודשים. מה שרק יגידו זה הכל בדיוק [מה שמתארים בספרים…], הרב ברלנד זה בדיוק [מה שמתארים בספרים…]. אני לא יכול לפרט, הרב ברלנד זה בדיוק, מי שיודע יודע, מי שלא רוצה לדעת, רק רוצה שיצא אחרת, זו ממש רחמנות. כי, העולם לא הפקר, יהי רצון שמעכשיו שהגענו לתכלס – עד עפר."

"מעכשו נזכה ליעלו כמו הכוכבים ולא נהיה כמו הגויים בן כוכבים ישים קנך, שהם עושים לנו את כל הצרות שבעולם, קורונה, G5 וקורונת וצרות. כסף וכבוד וכל הצרות שבעולם, רק רחמנות וטוב לב, תפילה ושדות ויערות."

"ב"ה, שובו בנים, אלפי אלפים, רק היום נפגשתי עם כמה, איזו שפלות וענווה. לא מחרף אף אחד, כל אחד יש לו המעלה שלו, בלי עין הרע. לא רוצה להזכיר את התלמידים של הרב ברלנד שיש להם תלמידי תלמידים בלי עין הרע – כל ברסלב ביחד לא יכולים להגיע אליהם, בלי עין הרע, תלמידי חכמים טהורים צדיקים קדושים."

"אני אלך ברחוב ואקבל משני הצדדים, רבי יעקב משה איזה יפה דיברת. אני לא צריך את הכבוד, ב"ה, אני רוצה רק את משיח צדקנו. זה ייתן לי ביזיונות? ב"ה, מהרב ברלנד למדתי שביזיונות זה דבר טוב. אז לא אכפת לי מביזיונות, שיגידו עלי מה שיגידו, רק אני מבשר בשורה טובה – כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, אף אחד לא ילך משובו בנים."

"בעז"ה, זו רק סגולה לרב ברלנד שכל החיים שלו זה רק ביזיונות וייסורים. זה כל העניין שלו, בשביל זה הוא בא לעולם, ככה מביאים את משיח צדקנו – ככה הצדיקים, הם לוקחים את כל ההשפעות שצריכות להגיע אליהם, מחלקים אותם לישראל ולעצמם לוקחים ייסורים. זו ההנהגה של כל הצדיקים הגדולים במשך כל הדורות, לא מפחדים משום דבר."

"אנחנו לא מזלזלים ברבנים, הם צדיקים קדושים, לא לחשוב על מה שעשו איתם, זרזו אותם, מה שעשו לפני שנה התפוצץ, עכשיו עשו משהו חדש. גם לכם רוח הקודש צווחת, כן תרבו וכן תפרוצו, רק אומרים, זה יישאר וזה יישאר, כולם טובים, רק תתאפקו קצת. לא יקרה משהו כמו שקורה במחלוקת, כי הרב ברלנד מתפלל, וכול שובו בנים מתפללים שלא יקרה לאף אחד שום דבר."

"כל הצדיקים שחולקים עשו את מה שעשו, לא לפחד רק תחזרו בתשובה. יש תשובה, רק תדעו שבעז"ה שובו בנים ממשיכים – בכל העולם כולו ובכל עיר בישראל יש שובו בנים ואף אחד לא יפרוש מהרב ברלנד."

"כי יודעים שיש רבנים, לא רוצה להזכיר את שמותם כי הם עדינים – והם כולם עם הרב ברלנד. ויודעים שהרבנים שלא עם הרב ברלנד סובבים אותם הרבה, יומם ולילה. אף אחד לא יעזוב את הרב ברלנד ולא יפרוש, לא יהיה דבר כזה. מהמחלוקת על הרב ברלנד התקרבו הרבה חדשים."

"חבל על כל הסיפור הזה, אני לא נותן לאף אחד את הכתר שהוא הרחיק את המשיח. אם אתם רוצים להחזיר בתשובה יש לכם מספיק מה להחזיר בתשובה – לא צריך להחזיר בתשובה אותנו, אנחנו ב"ה דואגים לחזור בתשובה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *