צור קשר עם הרב ברלנד

הרב פינטו – בגלל שמבזים את התלמיד חכם הגיעה אש המגיפה

"מי שפוגע בחכמים צריך להיות מוקצה מחמת מיאוס! כי כל המגיפה הקשה הזו היא בגלל תלמיד חכם אחד שמבזים אותו", אלה דברי הרה"צ הרב יאשיהו פינטו שליט"א אותם הבאנו אתמול. כעת ממשיך הרב פינטו שליט"א להסביר מי זה אותו התלמיד חכם שבגלל שמבזים אותו יש את כל המגיפה הקשה הזו וכל הייסורים הללו באים לעולם. כל העולם בהסגר, תלמידי חכמים חולים ומתים, הפרנסה הפכה קשה לכולם, כאשר יותר ממיליון הפכו מובטלים ולא רואים איפה כל זה הולך להסתיים.

"המלאך שנברא ע"י הרע של העולם, ע"י הלשון הרע, ע"י "אָרוּר מַכֵּה רֵעֵהוּ בַּסָּתֶר" (דברים כז כד), ע"י ביזיונות שאחד מבזה את השני, ע"י אחד שמצער את השני. ניקח את המלאך הרע הזה שבראנו אותו במשך שנים, וגידלנו אותו ופיטמנו אותו, והשמנו אותו, וחיזקנו אותו. כל פעם שאדם ציער את חברו, אדם ישב בבית פתאום חברו כתב עליו רע, ציערת אותו, בראת רע, הוספת עוד משהו למלאך הרע. בן אדם ישב ולא עשה לך כלום, פתאום אתה מצער אותו, נתת עוד כוח למלאך הרע."

"הקב"ה יכול לחכות עשרות שנים עם האדם, אדם יכול לעשות את כל הרע שבעולם ואלוקים הולך ושומר, ושומר.., יש להקב"ה ארך אפיים שאין שני לזה. אין מציאות בעולם של ארך אפיים כמו זו של הקב"ה, אבל מתי שאתה מגדיש את הסאה, פתאום ביום אחד הכל מתהפך ונעשה חורבן שאין לו שני."

"לכן, אדם צריך להיות חכם ולהוריד את הכוח של המלאך הרע הזה שנברא במשך שנים ע"י כל הרע שעשינו, כל הרע שהעולם עשה. אנחנו כל אחד מאיתנו יש לנו חלק בזה, כל פעם שנהנינו מהצער של השני, כל פעם שצחקנו שכאב לשני. כל פעם שנהנינו שלא היה טוב לאחר, אנחנו צריכים לשבור את הלב שלנו שבירה גדולה, וכל שבירה מהלב של כל אחד ואחד מאיתנו, וקבלה על עצמנו של יותר לימוד תורה, קבלה של יותר פשטות, קבלה של יותר הכנעה, כל קבלה על עצמנו לסגור את האוזניים, את הלשון על צדיקים, הלשון הרע על תלמידי חכמים. לדעת שאין כזה דבר, כל מי שהוא תלמיד חכם, כל מי שהוא בר אוריין חייב לכבד אותו בכבוד גדול."

"מה נהיה היום? אני קרוב לרב הזה אז אני שונא את הרב הזה, אני קרוב לרב הזה אז אני נגד הרב הזה. אסור, בית הילל ובית שמאי היו שני החולקים הגדולים ביותר בש"ס, היו חולקים בביה"מ, אבל יצאו מביה"מ והיו מתחתנים אחד עם השני, היו אוהבים אחד את השני. איזה מחלוקת שהיא לשם שמיים, זו היא מחלוקת הילל ושמאי, מחלוקת שאינה לשם שמיים היא מחלוקת קורח ועדתו."

"אדם צריך להיזהר לא להיות במחלוקת, אל תיכנס למחלוקת של גדולים, המחלוקת, הצער, הדברים הרעים והמילים הרעות – הדברים האלה הביאו את האסון הגדול הזה."

"התורה הקדושה אומרת שמגיפה באה לעולם כמו על דברים של צרעת, על לשון הרע, על עיוות הדין. איזה עיוות הדין בעוונות הרבים יש היום בעולם! אדם לא עשה כלום לוקחים אותו לבית הסוהר, משפילים אותו, עוקדים אותו, מבזים אותו. אדם לא עשה כלום לוקחים אותו בביזיון בבוקר מהבית שלו, שופכים את דמו, שופכים את הדם של המשפחה שלו. הורגים אנשים בחיים שלהם, שופטים אנשים בחיים שלהם."

"כל דבר כזה מוסיף אש לאש הגדולה שבראה מלאך רע."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *