צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - מוצ"ש פרשת חקת תשע"ז
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - מוצ"ש פרשת חקת תשע"ז

חדש. האזינו: שיעור חזק של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – מוצ"ש פרשת חקת תשע"ז

"רצים למשה וצועקים מים, מים מים, צעקתם מים הפסדתם את הכל. הייתה תכנית לתחיית המתים הייתה תכנית להוריד מקדש של אש, הייתה תכנית של משה להוריד מקדש שלא ייחרב לעולם. הצדיק יכול בשנייה אחת לבנות את בית המקדש, הצדיק יכול בשנייה אחת להוריד בית מקדש של אש."
"אומר המגלה עמוקות (פז) שה' עשה שמשה רבינו יבנה את בית המקדש ואז הוא לא ייחרב לעולם. נכון, כתוב שמשה מת, אבל משה מת רק לשנייה אחת, בכל נבואה יש אמת. אבל, דברי נבואה לא דוחים הלכה, הלכה זה מה שמשה אומר, שלוש מילים משה אמר לעם ישראל, 'להיכנס לארץ ישראל."
      Copy of מוצש חוקת שיעור (2) מקוצר
"המרגלים לא רצו לקבל את דברי משה רבינו, אומר ר' שמואל בן המהרח"ו שהמרגלים חשדו שיהושע בן נון עושה קומבינות, הוא רוצה לתפוס את הגבאות, הוא רוצה לחלק את המים בארץ ישראל, הם קלטו את כל הקומבינות של משה רבינו ויהושע בן נון."
"ר' שמואל אומר שלמרגלים הייתה תכנית להרוג את יהושע, בגלל הנבואה שמשה ימות ויהושע יחליף אותו, המרגלים אמרו, 'אנחנו רוצים שמשה יחיה, אנחנו מגנים על הצדיק לא כמו יהושע שרוצה שמשה ימות. אבל, יהושע לא ישן ולא אכל 40 יום ו- 40 לילה, אז אי אפשר היה לחסל אותו."
"זה הפירוש שמביא התרגום יהונתן שיהושע קיבל את האות י' משרי, כי בלעדיה אי אפשר להיכנס לארץ ישראל (כמו שמסביר ר' נתן בליקוטי הלכות). כשהולכים לשידוך צריך לקנות חרב ענקית, לומדים את זה מסנהדרין (יט:) שפַּלְטִיאֵל בֶּן לָיִשׁ קנה חרב ענקית ותשע שנים הוא ישן עם החרב. עד ששאל החזיר לדוד את מיכל, כי תשע שנים דוד היה בחברון ועוד שנתיים ברדיפות."
"כל הרדיפות שעם ישראל עובר הן משום שעוד לא כיפרו על הרדיפות של דוד המלך, 600 איש ברחו איתו, נשים יולדות פחדו כל רגע עם התינוקות שלהן. כתוב בברכות (ו:) שכל השכר של התפילה הוא הדוחק, כי כל תפילה היא חתונה חדשה. זה השכר, שדורכים לך על הרגליים, כל שנייה דחיפות חדשות."
"לא פשוט לקבל את האות 'י' של שרי, בשביל זה צריך לחכות 402 שנה. 400 שנה של מצרים, כי לידת יצחק הייתה כשאברהם היה בן 100 ועוד שנה של המרגלים ועוד שנה לפני זה. 402 שנים ה- 'י' השתטחה לפני כסא הכבוד ולא ויתרה, אסור לאדם אף פעם לוותר, היא חיכתה 402 שנה ו- ה' לא שם אותה בשם של אף צדיק. רק יהושע קיבל אותה, כי משה ראה את הענווה של יהושע."
"כי ענווה זה כשאתה יודע שהולכים להרוג אותך, אם אתה תגן על משה רבינו יהרגו אותך. יהושע ידע שאם הוא יגן על משה רבינו יהרגו אותו. אומר ר' שמואל בן המהרח"ו שבכל יום יהושע ידע שהולכים להרוג אותו."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *