צור קשר עם הרב ברלנד
הבית השרוף של ר' נחמן הורביץ 2
הבית השרוף של ר' נחמן הורביץ 2

[מגבית חירום!!] זעקת הדל – ישראל רחמנים בני רחמנים האזינו לזעקת הכאב של הרה"ח ר' נחמן הורביץ

ישראל רחמנים בני רחמנים. עומד לפנינו הרב החסיד נחמן הורביץ שליט"א, נכד הרב שמואל הורביץ זצוק"ל, מחשובי ירושלים ומגדולי ברסלב, שזועק מעומק צרת ליבו על השרפה שהתרחשה בביתם. אסור לעמוד מהצד, ובפרט שאנו עומדים לפני ימי הדין של ר"ה ויום הכיפורים. מדובר במשפחה חשובה שעברה ניסיון קשה של שריפה בביתם וכעת אין להם אפשרות לחזור מפאת מצבם הכלכלי הדחוק מאוד. ממש אסור לעמוד מנגד – חייבים להשתתף במגבית ולתרום עבור חזרתם לחיים נורמליים. הנה דבריו של הרב נחמן הורביץ שליט"א הפונה לעזרה בזעקה לציבור.

"היו לנו מס' שרפות בבית, ובפרט השרפה האחרונה, ממש בניסים יצאתי בחיים. פשוט הכל נשרף, הבגדים, בגדי החול והשבת, כל הדברים בבית. מעבר לכך שיש לי בעיה ברגליים והם נפוחות (הרב הורביץ נזקק לכיסא גלגלים), לא ישנתי על מיטה כבר במשך חודש, אני ישן על כיסא. אני נזקק לטיפולים רפואיים, כאשר כל המשפחה שלי מפוזרת."

      מפעל הפורמטיםנחמן הורביץ מספר על השריפה

"לבסוף עשינו כמה הלוואות ועברנו את ה- 80 אלף שקל והתחלנו לשפץ את הבית, צריך ממש לחדש את הכל. אתמול אשתי אמרה לי, תביא בגדים לילדים, הילד הקטן שלי הולך בלי נעליים. אמרתי לאשתי לאט לאט, הרבה בכיתי, גם אשתי בכתה. ברוך ה' אין לנו טענות, ניצלנו בנפש ממש בניסי ניסים."

"מגיעה שבת ואנחנו רוצים להיות בדירה, אפילו שאין עדיין חשמל והיא לא משופצת, אבל אין לנו איך להיכנס. אשתי מבקשת שאקנה את צורכי החג, אני לא מגזים, השם יודע מה שעברנו. כל פרוטה שאפשר תעזור. אשתי הצדקת, נכדתו של הצדיק הגדול, הרב שמואל שפירא מחשובי ירושלים, אומרת לי שהיא מקבלת הכל באהבה, אבל כבר חודש ימים אנחנו מחוץ לביתנו."

הבית השרוף של ר' נחמן הורביץ
הבית השרוף של ר' נחמן הורביץ

"המשפחה מפוזרת, הבן הגדול ישן אצל ביתי, אבל מרוב כל הלחץ הוא לבסוף קיבל התקף עצבים. ברוך השם, כעת מצבו מתייצב, אבל המקרה הזה היה ממש מכה בפטיש עבורנו. הרב חיזק אותנו והיה עם הבן בבית חולים, אבל אפשר להמשיך ולפרט את הייסורים  שעברנו. כל דבר שיגיע אלינו זו עזרה גדולה."

"אנחנו מקבלים את הכל באהבה ושמחה, לבסוף אף נעשה סעודת הודיה, אבל כעת אנחנו מחפשים בין האנשים מלבושים לשבת, אפילו זה חסר לנו. רק חברת החשמל רוצים 9 אלף שקל על תיקון החוטים, לא נדבר על הארונות ושאר הריהוט שנשרף."

"אין מצווה גדולה יותר מלעזור למשפחה שנמצאת במצב כזה ובעזרת השם תזכו לשנה טובה."

לתרומות פקידו ישר לחשבון המשפחה

בנק הדואר
מס חשבון 2435552
ע”ש נחמה הורביץ

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *