צור קשר עם הרב ברלנד
"כי בכל דור הצדיקים גדלים פי שניים" - הגה"צ הרב ברלנד שליט"א מוסר שיעור ב-י"ט כסליו בבת ים
"כי בכל דור הצדיקים גדלים פי שניים" - הגה"צ הרב ברלנד שליט"א מוסר שיעור ב-י"ט כסליו בבת ים

"כי בכל דור הצדיקים גדלים פי שניים" – הגה"צ הרב ברלנד שליט"א י"ט כסליו בת ים

י"ט בכסליו התשע"ח, ה- 7.12.17 למניינם, הגיע הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לבת- ים ומסר שיעור למתקרבים. "פרשת וישב, האחים מוכרים את יוסף כי הם לא יורדים לסוף דעתו." פותח הרב ברלנד שליט"א את שיעורו הקדוש. "עכשיו פרשת וישב, אח"כ ויגש ואחריה ויחי, 'ויחי יעקב' כמו 'חיי שרה', כי צדיקים לעולם לא מתים, הם חיים בתוכנו, הם לא עזבו אותנו ולא יעזבו אותנו. הצדיקים ממשיכים לחיות בתוכנו, אברהם, שרה, רבקה וכו'."

" "וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ וַיִּנָּחֵם יִצְחָק אַחֲרֵי אִמּוֹ" (בראשית כד סז), הכוונה שיצחק עדיין נשאר עם שרה. אדם בגיל 18 צריך להתחתן עם בת צדיקים, כי אם לא היינו חוטאים היינו נולדים אח ואחות. אישה זה מלאך, זה לא בן אדם, טעות לחשוב שמתחתנים עם הגוף של האישה, מתחתנים רק עם הנשמה של האישה. זה איסור להתחתן עם הגוף, 'ארור שוכב עם בהמה', הגוף זה סתם בהמה. אסור לכוון לגוף, איש ואישה זה נשמה אחת."

"הכוח של סיסרא היה ברקה ושל עוג מלך הבשן הוא היה בקרסול, אדם בא לעולם להילחם ולנצח את הקליפות ושתי הקליפות הקשות הן סיחון מלך האמורי ועוג מלך הבשן. דבורה הייתה יותר גדולה ממשה, כי משה הטביע 600 רכב ברזל ודבורה 900. כי בכל דור הצדיקים גדלים פי שניים. זה שרואים ירידת הדורות זה מצד הנשמות, אבל הצדיקים מכפילים את כוחם."

"בזמן הרמב"ם עוד לא היה הכותל המערבי אותו גילה סולימן המפואר (6 בנובמבר 1494 [משוער] − ספטמבר 1566), אז התפללו בשער הרחמים. כי רק הכותל המערבי לא נחרב אותו בנו היהודים, לעומת שאר המקדש בו השתמש שלמה המלך בגויים לבנייתו."

"מכרו את יוסף עבור נעליים, כתוב שחנוך היה תופר מנעלים, התם בסיפורי מעשיות גם תפר נעליים, העבודה של הצדיקים זה לתפור נעליים בכדי שהשכינה תוכל לרדת למטה מעשרה טפחים. כל עבודת הצדיקים היא להוריד את השכינה למטה מעשרה טפחים, שיהיה זהיר בכל הנשמות. אסור לנו להשתמש בכול מה שיש בעולם, מותר רק למטרות רוחניות. אם בן אדם מייבא מסין דברים זה רק בכדי להחזיק בכל הכסף ישיבות. אין לנו אישור להשתמש בהם אלא לראותם בלבד."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *