צור קשר עם הרב ברלנד

"כל העניין זה ללכת אחרי הצדיק" – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בבית שאן

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בדברי קודש שמסר בישיבת "שובו בנים" בית שאן ב- י״ג טבת תשע״ט.

"הנהר היוצא מעדן זה מצד ימין, "וְנָהָרּ יֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת הַגָּן וּמִשָּׁם יִפָּרֵד וְהָיָה לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים" (בראשית ב י). האישה נקראת "עֵדֶן", ו"וְנָהָרּ יֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת הַגָּן", לְהַשְׁקוֹת אֶת כל הַגָּן". 'הגן' זה העולם הזה, כדור הארץ, וצריך להשקות אותו ע"י נהר הנקרא 'יובל'."

"יובל, שהוא הנהר איתו משקים את הגן, את העולם, הוא רק ע"י לימוד הגמרא. לכן כל אחד חייב ללמוד מסכת סוכה. מיד אחרי סוכות לומדים סוכה, שסוכה שהיא למעלה מ- 20 אמה (כ- 10 מטר) היא פסולה, כי המן עשה עץ של 50 אמה (בכדי לתלות את מרדכי). למה הוא לא עשה 20 אמה, או 30 אמה? כי המן אמר, 'אם אני אעשה 50 אמה אף אחד לא יראה את זה'."

"המן רצה שיראו את הצדיק, שיראו את מרדכי, זו הייתה המטרה שלו, לשים את מרדכי למעלה למעלה וכולם יסתכלו על מרדכי, אבל במקום לתלות את מרדכי תלו את המן."

"שרבי מנחם מנדל מוִויטֵבְּסְק (מגדולי אדמו"רי החסידות בדור השלישי לבעל שם טוב. עלייתו לארץ ישראל בראשות 300 איש מכונה "עליית תלמידי הבעל שם טוב", והיא נחשבת לעלייה משמעותית באותה העת) נסע לארץ ישראל הוא בחר את האוניה הכי שבורה ורעועה, אבל התברר שכל הצדיקים נסעו באוניה הזו. שרבי מנחם מנדל מוִויטֵבְּסְק הגיע לארץ ישראל הספרדים עשו עליו חרם. באותו הזמן הספרדים שלטו בארץ ישראל והם פחדו שהאשכנזים ייקחו את התרומות."

"הספרדים היו עושים חרמות על האשכנזים, לא נותנים להם להתפלל בבית הכנסת. רבי מנחם מנדל מוִויטֵבְּסְק אמר שכל המחלוקות שעשו על החסידים באירופה זה כאין וכאפס למה שעשו הספרדים לאשכנזים בארץ. רבי נתן חי וקיים, הוא עשה שיכניסו את הספרדים בימנו לשול ולכל המקומות. רבי נתן חי וקיים, הוא מנווט את הכל, הוא מכניס את כולם, הצדיק חי וקיים, איפה שרבי נתן נוסע אנחנו נוסעים אחריו. ברבנו נחמן אין השגה, זאת אלוקות ממש, מי שנוסע לרבנו על המקום מתהפך לו הלב והמוח. מה שאנשים צריכים לעשות באלף שנה, אצל רבנו זה בשנייה אחת, כל העניין זה ללכת אחרי רבנו, עכשיו רבנו בבית שאן אז באים לבית שאן."

"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *