צור קשר עם הרב ברלנד

מבהיל! מה הוביל לקורונה ולרדיפת הדת בישראל: צפו

בתאריך ה- 9.2.2020, י"א שבט התש"פ, הגיעו קלגסי המשטרה אל בית התפילה והלימוד של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, עד אז לא היה חולה קורונה אחד בישראל ועולם התורה שגשג במלא הדרו.

המשטרה נכנסה לפנות בוקר ובצורה ברוטלית ומכוערת עצרה את הרב ברלנד, כאשר הוא באמצע מסירת שיעור גמרא אל מול מאות תלמידים משכימי קום ולפני תפילת השחרית כותיקין.

המעצר היה מתוזמן היטב, המשטרה הוזנה במידע כוזב ע"י חבורת פרחחים המחופשים בשחור עטורי זקן ופיאות, אלה רודפים את הרב ברלנד באכזריות השמורה לשונאי ישראל הקשים ביותר במשך תקופה ארוכה.

תלמידי הרב ברלנד הזדעזעו לעמוד אל מול המראות הקשים, אברכי משי, יחד עם תינוקות של בית רבן עמדו שוממים יחד עם נשותיהם אל מול הזוועה. הם מחו, והתחננו על כבוד רבם, כבוד התורה ולומדיה, אך משטרת ישראל והרשויות המחוקקות התעלמו באטימות ליבם.

מאז חזרו רבני ק"ק 'שובו בנים' והתריעו בבכי כי משמיים לא יעברו בשתיקה על מה שקורה עם הרב ברלנד. זוהי רק ההתחלה וכל עולם התורה יסחף את תוך רדיפת דת קשה, ה' פשוט יתבע את ביזיונו של הצדיק. אולם, לצערנו העולם שתק, כולם העדיפו למלא את פיהם מים ולא למחות אל מול הביזיון הקשה.

ושוב, רבני 'שובו בנים' הזהירו שמידת הדין מתוחה מאוד ולא מדובר פה על מקרה פרטי של קהילה כזו או אוחרת, או על חסידות מסויימת, אלא הדבר יבוא, לצערנו הרב, על כל עם ישראל – לא הקשיבו, וה"מידה כנגד מידה" לא איחרה לבוא.

מיד עם מעצר הרב ברלנד חלה הישראלי הראשון בקורונה, כל העולם נכנס למעצר כמותו לא היה בכל תולדות המדינה, בתי כנסיות ומדרש נסגרו והולחמו דלתותיהם ועולם התורה כולו נרדף.

אל אותם רבנים מעטים שלא מתוך קהילת 'שובו בנים' כמו הרה"צ הרב במקובל מנשה אמון שליט"א, האדמו"ר הרב פינטו שליט"א, הרב ישראל שרת שליט"א וכו', התחילו אט אט להצטרף אל המחאה רבנים נוספים.

אולי הראשון שצעק על הקשר בין הקורונה והצרות של ישראל למעצר וביזוי הרב ברלנד היה הרה"ג הרב אהרון שטרן שליט"א ראש מוסדות זיו יהודה, בנו של המקובל הרב דוד חיים שטרן מבני ברק שליט"א, "אומרים חז"ל שיש דברים שעליהם נחתם הדין, כאשר באו ולקחו את הרב ברלנד והכניסו אותו לכלא – זו הצעקה שעולה עד השמיים." זעק הרב שטרן.

בצעד אמיץ ומעורר הערכה חצה הרב פנחס בונקר שליט"א את השורות וברח בעוז מתוך מרתפי הרודפים תוך שהוא לא חוסך בתיאורים ועדויות מתוך מערכת הרדיפה הנוראה של רודפי הרב ברלנד והיהדות הכשרה. מאז חצייתו את הכביש, הרב פנחס בונקר סופג גם הוא ביזיונות קשים ואיומים נוראיים, הוא חזר והעיד על זה בפומבי כבר מס' פעמים.

אחריו יצא הרה"ג, ראש מוסדות קבר רחל הרב הרב משה מנחם קלוגער שליט"א, בבכי קורע לב והצהיר שאחד הפוסקים הגדולים בדורנו קרא לו אל משכנו ושם הפציר בו לצאת ולמחות מול כל עדת ישראל. "אתה חסיד ברסלב וקרוב אל אימא רחל ואתה חייב למחות כנגד הביזיון הנורא שעושים לרב ברלנד, אחרת המצב בארץ לא ירגע.

לא עברו שעות ספורות והרה"ג הרב משה ברנדסדורפר שליט"א גאב"ד היכל הוראה שלח מכתב תקיף אל כבוד ועדת הרבנים לענייני תקשורת. במכתבו פסק הרב ברנדסדורפר שכל קוי ההפצה והחומר של רודפי הרב ברלנד הם לשון הרע גמור ורכילות ואסור לאפשר להם להמשיך ולהתקיים. וכלשונו: "…, ע"כ באתי בזה למסור את דין התורה הברורה – שע"פ הלכה מחויבים הינכם לפעול ולעצור את המגיפה ע"י סגירה וחסימה מיידית של כל הקווים הלקויים בעוון לשון הרע ורכילות וכו', ובפרט קו אחד הנקרא במסווה – "קו ברסלב".

אנו מבקשים מכל אחד ואחד להפיץ ולהציף את הדברים בכדי שעם ישראל ידע על מה למחות ועל מה להתפלל, כמו שאמר הרב קלוגער שליט"א: "שלפחות יפסיקו לרדוף את הרב ברלנד לחודשיים שלוש, שעם ישראל יוכל לנוח קצת מכל הצרות שפוקדות אותנו."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *