צור קשר עם הרב ברלנד

מוצ"ש במעלות דפנה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אלופי עשיו – בעלי גאווה, חמדנים ומדושני עונג

מגדל עדר זה השורש של משיח בן דוד

"מגדל עדר, ערד (274), זה החיבור של רחל ולאה (274), זו אותה הגימט'. "וַיִּסַּע יִשְׂרָאֵל וַיֵּט אָהֳלֹה מֵהָלְאָה לְמִגְדַּל עֵדֶר" (בראשית לה כא), כשנגיע למגדל עדר יולד משיח בן דוד, כי מגדל עדר זה השורש של משיח בן דוד."

אלופי עשיו – בעלי גאווה, חמדנים ומדושני עונג

"כתוב בבראשית לו כה-ו, "וְאֵלֶּה בְנֵי עֲנָה דִּשֹׁן וְאָהֳלִיבָמָה בַּת עֲנָה. וְאֵלֶּה בְּנֵי דִישָׁן חֶמְדָּן וְאֶשְׁבָּן וְיִתְרָן וּכְרָן". דִישָׁן, דִּשֹׁן ודִשׁוֹן, גם דישון וגם דישן, כי הם היו מדושני עונג. "חֶמְדָּן", כי כל חמדות עולם היה להם. "וְאֶשְׁבָּן וְיִתְרָן", היה להם יותר מכולם, כי הם היו כולם עם גאוות, היו מפילים חיתתם על ארץ החיים."

היו כאלה גאונים, אבל רצו להידבק בזרעו של אברהם

"אַלּוּף דִּשֹׁן אַלּוּף אֵצֶר, אַלּוּף דִּישָׁן; אֵלֶּה אַלּוּפֵי הַחֹרִי לְאַלֻּפֵיהֶם, בְּאֶרֶץ שֵׂעִיר (שם ל), הם ידעו מה לזרוע ומה לשתול, הם היו כאלה גאונים, גאולוגים, הם ידעו מה לזרוע ולשתול לפי ריח האדמה, הם היו הגאונים הכי גדולים באדם. כל אלה היו בני שֵׂעִיר ולכן משלו על כל העולם."

""וְתִמְנַע הָיְתָה פִילֶגֶשׁ, לֶאֱלִיפַז בֶּן-עֵשָׂו, וַתֵּלֶד לֶאֱלִיפַז, אֶת-עֲמָלֵק; אֵלֶּה, בְּנֵי עָדָה אֵשֶׁת עֵשָׂו" (שם יב), תימנע נולדה אחרי אברהם, אבל הייתה מוכנה להתחתן אפילו עם אברהם, יצחק או יעקב (לכן הייתה פילגש לאליפז בן עשיו, נכד ליצחק)." עד כאן דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *