צור קשר עם הרב ברלנד
ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד חוזרים לארץ הקודש
ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד חוזרים לארץ הקודש

מרגש: ספרי הקודש של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א חוזרים לבעליהם

לאחר שפנינו אליכם בכדי להתגייס ולהצטרף אל מבצע הצלת ספרי הקודש של כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, המפוזרים בארצות נכר, ב"ה אנו יכולים לבשר היום בשורות טובות. כמו שמתפרסם בעולם כולו, הספיקו כבר להגיע בימים האחרונים טון וחצי של ספרים מתוך בסך הכל 10 טון.

מטרת המבצע שנפתח ע"י תלמידיו של הרב שליט"א היה לאסוף את אלפי ספרי הקודש המפוזרים בארצות רבות אליהן גלה הרב.

ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בנמל אשדוד
ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בנמל אשדוד

מרוקו, הולנד, דרום אפריקה וכן ארצות אחרות הם היעד בו מתמקד מבצע האיסוף וההצלה, שלטובתו נעזרו בהרבה יהודים מקומיים ובהם שליחי חב"ד. יהודים אלה אספו את הספרים, ארזו אותם, העמיסו אותם על ספינות ושלחו אותם בקונטיינרים אל נמל אשדוד.  

חסידי הרב שליט"א נרתמו בהמוניהם לנסוע לנמל אשדוד בכדי ליטול חלק באיסוף ספרי הקודש וכעת הם עמלים לסדרם בבית הרב בירושלים, כהכנה לקראת יציאתו מבית הסוהר. יש לציין כי גם היום נמצאים אצל הרב שליט"א באופן קבוע בתא המעצר מאות ספרים שנאלצים להחליף מידי פעם מפאת חוסר מקום.

מעדותו של הרב ברק ברבר, מי שעומד מאחורי המבצע, אפשר ללמוד עד כמה היה המבצע קשה. "כשראיתי עד כמה הספרים בדמו של הרב, נרתמתי לעניין ודאגתי לזה למרות הטירחה הגדולה והעלות הגבוהה".

ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד הגיעו ארצה ומחכים לבעליהם
ספרי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד הגיעו ארצה ומחכים לבעליהם

"מדובר בעבודת נמלים מורכבת במיוחד, שעולה המון כסף, זו הייתה לוגיסטיקה מטורפת עם עלות גבוהה מאד. היה צריך לקחת חברת הובלות מקומית שתעביר את הספרים לספינה, ואין לישראל ספינות ישירות מיוהנסבורג. לכן, היה צריך לקחת ספינה מיוחדת שאוספת סחורה מכמה מדינות. המטען היה תקוע כמה שבועות, עד שהצלחנו לגייס את מלוא הסכום״.

ברק מציין כי לרוב הספרים אין מקום בבית הרב בירושלים, מאחר וישנם אלפי ספרים. וכעת מחפשים מקומות בהם יוכלו לאכסן את הספרים.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *