צור קשר עם הרב ברלנד

הצלת נפשות: למה חשוב ביותר לכל אחד להתפלל על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ואיך זה קשור לנגיף הקורונה

מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א סובל ייסורים גדולים עבור כל אחד מאיתנו ומבקש מאיתנו שנתפלל עבורו, ונאמר לפחות שבעה תיקוני הכללי בכל יום עבורו. כולנו שמענו זאת, ולכולנו זה קשה יחד עם כל הטלטלות והמטלות שיש על כל אחד ואחד. עם זאת, כדאי לקרוא את השורות הבאות ולהבין מה בעצם רוצה מאיתנו מורינו הרב ברלנד שליט"א בבקשתו להתפלל עליו. 

כותב הזוהר הקדוש (תקו״ז תס׳׳ט) שנשמתו של משה רבנו נמשכת ומתפשטת בכל דור ודור. מה שאומר הזוהר למעשה, שנשמת משה רבנו נמצאת ונמשכת בכל עם ישראל לדורותיו, ש"אין דור שאין בו כמשה" (ב״ר פנ״ו ז׳).

הגמרא במסכת סוטה (י״ג ע״ב) כותבת ש"לא מת משה", והכוונה היא שנשמת משה נמשכת, מתלבשת ומתגלה בכל דור ודור בגופות נוספים, כאשר שיא ההתגלות היא בנשמת הצדיק האמת שבדור.

ומאחר שידוע שנשמת משה כלולה בשישים ריבוא שורשי נשמות ישראל, מכאן שתפילה על הצדיק האמת היא תפילה על כללות עם ישראל.

והנה, מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א חוזר ומבקש שנתפלל עליו, ונאמר לשחרורו ולרפואתו לפחות שבעה תיקוני הכללי בכל יום. אז יש את העניין הכ"כ חשוב אותו הזכיר המקובל הרב מנשה אמון שליט"א, אלה דבריו, "רבותיי, הוא מכפר עלינו, הצדיק הרב ברלנד יושב בכלא בבית סוהר, ואנחנו לא אכפת לנו – מוריי ורבותיי זה ביזיון תלמיד חכם, אתם יודעים כמה זה קשה?". מורינו הרב ברלנד שליט"א לוקח על עצמו ייסורים שאף אדם לא היה מזמין על עצמו, ובטח לא בגילו ובמצבו הרפואי – וכל זה עבורנו, וכי לפחות לא נתעורר להתפלל עליו?!

אבל, מהדברים שהבאנו למעלה מובן שמורינו הרב ברלנד מבקש להתפלל עליו מסיבה אחרת לגמרי, הרי הרב שליט"א לא מחפש מאיתנו הכרת הטוב, הרב הרי מוסר את כל כולו עבורנו. אלא, הרב רוצה שנתפלל על עצמנו, על הצרכים האמתיים והנצחיים שלנו, על אחינו ומשפחתנו, על הקרובים לנו, שנציל את עצמנו מכל מה שקורה ומתגבר מסביב. וע"י שמתפללים על הצדיק שנשמתו כלולה מכל נשמות ישראל אנו למעשה מתפללים על היקר והחשוב באמת לכל אחד מאיתנו.

וכשמתעוררים להגיד את השבעה תיקוני הכללי הללו, וכן כל תפילה שמתפללים על הצדיק האמת, מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אנו נכללים בקומה הגבוהה ביותר של התפילה, בקומת השכינה (עיין ליקו"מ ב), ונותנים למשה רבינו שבדור את אברי המשכן, המשכן הרוחני שרק משה רבינו בונה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

One comment

  1. בס"ד
    אין ספק שהרב צדיק!הוא מקבל על עצמו גזרות .
    חייבים לשחררו מיידית,צריך למסור לממשלה להתעורר,אחרת יהיה מאוחר מדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *