צור קשר עם הרב ברלנד
הרב החסיד ר׳ צבי פסח פראנק זצ״ל - תמך בגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעת המחלוקת לפני 26 שנה
הרב החסיד ר׳ צבי פסח פראנק זצ״ל - תמך בגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעת המחלוקת לפני 26 שנה

נפטר הרה"ח צבי פסח שתמך בגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במחלוקת שלפני 26 שנה

היום, יום ג' כ"ב סיון תשע"ח נתבקש לבית עולמו אחד המיוחדים מבין חשובי וזקני אנ״ש חסידי ברסלב בירושלים עיר הקודש, ה״ה הרב החסיד ר׳ צבי פסח פראנק זצ״ל, חתנו של הרב החסיד ר׳ אליהו חיים רוזן זצ״ל ואחיו של הרב החסיד ר׳ נחום יצחק פראנק זצ״ל.

הלוויה יצאה היום יום שלישי כ"ב סיון ה׳תשע״ח מביתו רחוב אבינדב בירושלים בשעה 12.

בדרך כלל רבי צבי פסח זצ״ל היה  נחבא אל הכלים, כמעט ולא שמעו ממנו וכמעט ולא התערב בשום עניין מכל אותם העניניים הבוערים שהתעוררו חדשים לבקרים אצל אנ״ש חסידי ברסלב… ובכל זאת, רבי צבי פסח מצא לנכון לצאת מגדרו וכתב מכתב לחברי הבית דין צדק של העדה החרדית בירושלים, לפני קרוב ל 26 שנים, בחודש כסליו התשנ״ב.

היה זה כאשר חלק מאנ״ש נלחמו בחירוף נפש, כמו היום כן כבר אז, נגד ר׳ לייזר ברלנד הי״ו (הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א). אלה עשו כל מאמץ לנשל אותו מכל ענייני הניהול באומן ליד ציונו הקדוש של רבנו מוהר״ן זי״ע. הסיפור ידוע ומפורסם ואין פה המקום להרחיב עד כמה ויתר הרב והשפיל את עצמו מול אותם אנשים וזאת לאחר שפעל במסירות נפש להטיס את זקני אנ"ש לאומן תחת מסך הברזל. לאחר שחירף נפשו עבור ציון רבי נחמן מברסלב קמו עליו אנשי מחלוקת וביקשו לנשל אותו מכל מה שהקים עד אותה העת. אך, הרב בענוותנותו הלא נתפסת הלך הצידה וברח מכל המחלוקת, כמו אז גם היום.

הנה המכתב לפניכם בכתב ידו של רבי צבי פסח זצ״ל, ויהי רצון שיהיה גם זה לטובת ולעילוי נשמתו וימליץ טוב בעדינו להיוושע בדבר ישועה ורחמים.

לשון המכתב:

בס"ד

י"ד כסלו ה-תשנ"ב

החיים והשלום — הגאונים חברי הבדצ' דהעדה החרדית שליט"א.

רב שלומים!

באתי בשורות אלו להכיר את הרב החסיד ר' אליעזר ברלנד שליט"א במקום שאין מכירים אותו. הוא תלמיד חכם גדול וחסיד מובהק המקרב הרבה נפשות להשית' ומכניס בהם אמונה טהורה בלי שום דופי ח"ו. וכעת רחש לבו דבר טוב לקנות את ציון רביה"ק מברסלב זיע"א שבאומן ולעשותו מקום תל תלפיות לתורה ותפילה.

וכבר כתב רש"י ע"ד הכתוב "ויקם שדה עפרון אשר במכפלה" וכו' לאברהם למקנה", כתב רש"י שתקומה הייתה לשדה והמערה שיצאו מידי הדיוט כעפרון ונכנסו ליד מלך כאברהם אבינו ע"ה.

כמו כן בנידון זה שתקומה תהיה להציון וכל אשר סביב להוציאם מידי הדיוטות ולהביאם לידי ת"ח וחסיד. ובוודאי שצריכים לחזקו ולעודדו.

ובאה"ח למען כבוד התורה ולומדיה

צ.פ פראנק

חתן הרב החסיד

ר' אליהו חיים רוזין ז"ל

מייסד הישיבה של חסידי ברסלב ומשמיא קא זכי לבנות ולהקים בכוחות על אנושיים את הבית המדרש הגדול והמפואר לחסידי ברסלב פעיה"ק ירושלים

 

תודה לרב מוטה פראנק על המידע והמכתב.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *